Gå til innhold

Hvilken farge passer til "Vårgrønt" ? HJELP!!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har malt et rom i en farge som heter Vårgrønn (det er en lys, lys grønnfarge). Nå skal jeg male skapdørene på dette rommet i en annen farge. Men hvilken??? :klø:

Jeg har prøvd å se på fargekart, men kan ikke finne noe jeg syns passer bra nok. :grine::sur:

Jeg vil ikke ha hvit, selv om det er veldig fint til denne fargen - jeg vil ha noe som er litt sterkere..... tror jeg... :klaske:

Kan noen av dere hjelpe meg med forslag på en farge som kan passe???

:bukke: Jeg takker, bukker og neier på forhånd :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har lys grønn i spisestua vår og møblene der er i mørkt treverk! Kjempefint!! En brunfarge med andre ord.

Ellers er det stilig med en "spenstig" blå farge om det er et barnerom, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lys grønn i spisestua vår og møblene der er i mørkt treverk! Kjempefint!! En brunfarge med andre ord.

Samme her!

Ellerser stort sett alle varme farger fint med lysegrønt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lurt å skaffe seg en fargesirkel. Da kan man lett se hvilke farger som passer sammen. Grønn passer fint med lilla (blå/rød) toner.

De fargene som står rett ovenfor hverandre, passer sammen. Forskjellige toner av samme farge passer også sammen, men kan ofte bli litt "mye". Penest å bryte med en annen farge.

Se her.

Til vårgrønn ville jeg valg en lys lilla/rosa farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla/rosa hørtes kjempe fint ut. Jeg syns det er veldig fint å bruke en annen farge!

Jeg har et rom malt med filippa, en svak mint grønn. Der har jeg lys blå (fargen heter lista) på skapdører og vinduskarm og det er perfekt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...