Gå til innhold

''dersom gjelden er avdragsfri..''= den er avdragsfri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På finn så leser jeg ofte frasen ''dersom gjelden er avdragsfri så vil fellesutgiftene øke når avdragstid er over''. Jeg har også lest at det er et typisk trekk for å ''lure'' førstegangskjøpere ved at de tror det er billigere.

Megler har ikke lov å lure noen eller ''glemme'' å si at gjelden er avdragsfri, mener jeg å ha lest.

 

Det irriterer meg når jeg ser på annonser og ikke finner NOEN informasjon om gjelden er avdragsfri. Altså at man kun betaler renter for øyeblikker.

 

Betyr den setningen egentlig at gjelden mest sannsynelig er avdragsfri? Når fellesutgiftene er på f.eks 8.000kr så er det ikke lett å vite.



Anonymous poster hash: b7993...add
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var på utkikk etter bolig tidligere i år, var det alltid oppgitt i annonsene dersom det var midlertidig avdragsfrihet, sammen med informasjon om månedsutgiftene etter at nedbetaling av avdragene begynner. Står det ikke i annonsen, står det garantert i prospektet. Det er ikke mulig å lure folk på denne måten uten at de lurer seg selv, altså at de ikke skjønner avdragsfrihet og unnlater å sette seg inn i prospektet.



Anonymous poster hash: eb9d8...4c2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...