AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 På jobb i dag fikk jeg plutselig veldig smerter i ringefingeren. Jeg gnei litt på den og oppdaget at det hadde kommet et blått merke ved øverste ledd. Den hadde hovnet opp rundt leddet, så/ser nesten som en slags blodklump på innsiden, og gjør litt vondt om jeg kommer borti noe. Jeg klarer ikke å bøye den like mye som de andre fingrene pga hovenheten. Jeg googlet litt rundt, og det ligner på en blodpropp. Kan det være det? Jeg er 28 år, røyker ikke, går ikke på noen for for prevansjon, men det er jo ingen garanti her i livet. Har hørt at blodpropp i fingeren ikke skal være farlig, og siden jeg helt vet om det er blodpropp eller ikke, vegrer jeg meg litt for å kontakte legen i frykt for å virke "hysterisk". Noen som har erfaring med slikt? Om den ikke blir bedre i løpet av morgendagen, kommer jeg nok til å kontakte legen. Anonymous poster hash: 29892...926
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Nei. Du har nok slått den...Anonymous poster hash: 784a1...7f6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Nei, har ikke slått den. Hadde nok merket det... Men sprø blodårer går visst igjen i familien, så der fikk jeg svaret. TS Anonymous poster hash: 29892...926
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 blodpropp i fingeren er ikke noe som skaper trøbbel. Du har nok fått en skade i en liten blodåre. Blodpropp som er farlig er dyp venetrombose, som kan sette seg i viktige organ som lunge og hjerte. Anonymous poster hash: c0dc1...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå