Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 timer siden, Chandra skrev:

SÅ koselig med pepperkakehus! :) Jeg har ikke bakt noen kaker eller noe i år. Lagde pepperkaker hos foreldrene mini men jeg og mannen har klart å spise opp alt.  Jeg syntes tiden går 4 ganger fortere nå som jeg har barn. Skjønner ingen ting jeg. Døgnet trenger flere timer. Tenk at det er 21. desember i morgen. Hjelpes! :bond:

Tiden går så fort at jeg er nesten redd for å snu meg i fare for å gå glipp av noe. 
Stemmer for minst 5 timer mer pr døgn fra og med 1. Januar 2017! :opplyser:

17 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Herregud det er 3 dager til jul... Tiden flyyyyyr med små bebiser... rekker ikke glede oss en gang :( 

Så bra at det ble hus til slutt :jepp: du rekker nok å gjøre akkurat det du trenger å gjøre. Og alt som ikke blir gjort, vel det gjør nok ingenting :) Å være s****s gravid er faktisk mer enn god nok unnskyldning :gravid: 

Neste år sier jeg bare! (selv om jeg sikkert greier å finne en god nok unnskyldning til å ikke rekke halvparten av alt jeg vil da også. :fnise:

8 timer siden, miore skrev:

5 min julestemning er 5 min mer enn vi har hatt sammen her i huset! :fnise: Vi er vel muligens begge av det slaget som dere var før barn fremdeles... Grinch 1 og grinch 2 ;) Foreløpig er det ikke så farlig, men neste år må vi sikkert ta oss sammen. 

Har alltid tenkt at julen bare er unødvendig stress og mas og ble oppriktig lei meg da jeg innså at jeg hadde fått meg jobb på et hotell som ikke holdt åpent i julen for da ble jeg jo tvunget til å sitte hjemme!! :bond:
Men nå med Trollet (som forøvrig har lært seg å si ''nisse'') og ny leilighet og det hele så føler jeg mer for å prøve å skape litt egne tradisjoner og tvinge frem litt kos. :P  

7 timer siden, Mumsy skrev:

:vinke: Innom for å legge igjen en hilsen. Har lest igjennom dagboka de. Burde helt sikkert brukt tiden på noe annet like før jul, men ble så revet med at jeg ikke klarte å stoppe :rodme: Tommel opp for at du overlevde besøk av svigermor, ikke verst!

WOW!!!! :hakeslepp:
Du fortjener en medalje for den innsatsen! 
Velkommen hit skal du være, jeg ser at du også har dagbok så jeg må finne meg litt tid å luske innom der å se. 
Tickeren din sier 10 uker gravid - er det første eller en av mange? Uansett - gratulerer så mye! :hoppendeglad:

5 timer siden, sitronkake skrev:

Gratulerer med nytt pepperkakehus :fnise: Vi har også et ferdig byggesett liggende på kjøkkenbenken, tror det snart er fire uker siden mannen kjøpte det. Kaanskje vi får satt det sammen i kveld? Vi vurderte å gjøre det i går, men siden jeg hadde lest at smørbukk-karameller var the shit for å sette det sammen og mannen glemte å kjøpe det på butikken så utgikk det gitt. Kunne sikkert ha brukt sukker i stedet, men når gravid-hormonella først har bestemt seg for noe.. :rolleyes: Lurer litt på hva mannen egentlig synes om å ha både en kone og en sønn i trassalderen :ler: 

Smørbukk ER the shit! :opplyser:
Man kan si mye rart om at livet som gravid ikke er en dans på rosebusker og det hele, men jeg synes jammen vi skal gi et klapp eller to til de stakkars mennene som noen ganger finner seg i bakgrunnen. Jeg vet at min mann har vært oppriktig skremt av et par av mine hormonutbrudd tidligere i alle fall. Flaks han klarer å huske hvordan jeg eeeeeeegentlig er og fortsatt liker meg nok til å holde ut! :P  

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Halv dag på jobb i dag, det betydde tidlig ferdig og plenty av tid til å ordne de siste julegavene og alt annet pes. 
...Trodde optimist-Beccy... 
Optimist-Beccy har en tendens til å glemme hvor gravid hun er og hvor mye mennesker som finnes i Oslo, og hvor ufattelig slitsomme alle disse menneskene er når de samles. 
Jeg brukte 2,5 time på å handle to julegaver, en flaske alkofri vin til julaften. 
Innimellom var jeg også innom diverse butikker for å prøve å finne noe jeg kan ha på meg på julaften, men det gikk ikke. :dry:
Et par turer innom prøverommene (hvor jeg strengt tatt brukte nesten mer tid på å sitte på en krakk å slappe av enn å prøve klær) resulterte bare i en ''kanskje''-kjole.. Kroppen min ser nemelig litt mer gravid ut enn bare tjukkebolla denne gangen, så da hadde jeg en liten tanke om at et tettsittende kjole kanskje kunne være tingen... Men den eneste jeg fant som var svart, for den må være svart, klødde og DET kan vi ikke ha noe av.... :riste:

Ellers fikk vi tilbud om ny barnehage til Trollet fra og med 1. Januar! 
Han går jo fortsatt på Grunerløkka og vi bruker halvannen til to timer på henting eller levering hver dag nå så å få en her i nærheten hadde vært veldig, veldig fint. 
Den vi fikk tilbud fra er den vi har satt opp nederst på lista fordi den åpner sent (07.30) og ligger lengst vekk (2km gange) så vi får ta oss en tur bort å se litt nærmere på den på Søndag før vi bestemmer oss. 
Det meste er jo bedre enn to timers levering og henting... 
Men han trives så utrolig godt der han går nå og jeg begynner nesten å gråte bare av å tenke på at han ikke skal få se alle menneskene der lengre. :grine:

Tilbudet om barnehageplass var det forøvrig mannen som fikk, selv om det er jeg som er hovedsøker. 
Logget meg inn på eboks.no for føste gang da det var der han hadde fått det men der fant jeg bare 60 (ja seksti!) meldinger fra nav og nordea... 
Er det noen som har erfaring fra dette? 
Jeg fikk jo melding på altinn om at de hadde registrert søknaden min tidligere i høst så regnet jo med å få svaret/tilbudet der... :vetikke:

Endret av Beccy87
Skrevet

Høres ut som optimist-Beccy er i slekt med optimist-Sitronkake :ler: Jeg glemmer også hvor sakte ting går når man er gravid. Jeg er jo vant til å nærmest spurte rundt og da er det fryktelig irriterende at jeg må gå sakte, hvile ofte, passe på at jeg ikke blir for sliten (for da blir jeg dårlig).. ikke helt forenlig med å albue seg vei gjennom fjorten tusen mennesker på desperat julegavejakt. 
Credz til deg for at du i det hele tatt orket å tenke tanken på å prøve en haug med klær, kjenner at jeg blir helt svett og stressa bare av tanken. Alle klær som skal av og på, mage som er større enn man tror, grelle prøveromslys og altfor mange speil som viser frem hver eneste skavank.. :daane: Men du fant én potensiell kandidat eller? Flere i den termingruppa på face har anbefalt en eller annen stretchy kjole med noe glitter i fra Cubus, om det er i din gate. Sånn hvis det skulle være av interesse :P 

Skjønner godt at du ikke vil bytte barnehage! Vi byttet jo nå i høst til en som ligger nærmere oss, og da stakk det litt i det derre berømte mammahjertet. Hadde vi tenkt oss om en ekstra gang hadde vi nok vurdert å heller bytte til neste år, for da skal jo Mini over på storbarns-avdelingen og må bytte uansett, men det tenkte vi jo ikke på. Huff, får dårlig samvittighet bare av å tenke på det :sukk: Men det har gått veldig fint altså, han stortrives i den nye barnehagen.
Halvannen til to timer på å hente og levere, det er jo helt crazy. Da ville jeg absolutt vurdert den som ligger nærmere. Dere får ikke til å besøke den når den er åpen før dere bestemmer dere? Sånn at dere får møtt de som jobber der? 

Skrevet

Ugh, jeg orker ikke kjøpe klær i butikken selv når jeg ikke er gravid! Har kjøpt alt jeg eier på nett i maaange år nå :sjenert: 

Den logistikken med barnehagen høres fryktelig slitsom ut, men jeg skjønner godt at dere kvier dere likevel. Sannsynligvis går det seg til ganske fort, heldigvis, spesielt fordi trollet er såpass liten! Tror faktisk det er verre når de er eldre, nå knytter han seg sikkert fort til de nye menneskene.

Skrevet

Termin
29. Januar 2017  
MEN
Bølla blir tatt med keisersnitt 18. Januar 2017 

Hvor langt på vei
35 uker er overstått, 4 uker igjen til fødsel
5 uker igjen til termin

Gravid-måned 8 og 3. trimester 

Dager igjen
245 dager har gått og 38 dager er igjen til termin og 27 dager igjen til fødsel.
Nå er jeg jammen meg høygravid og det er under en måned igjen til fødselen! 
:mynona:

Kjønn
:babyjente:

Navn
Hun skal hete O men vi kaller henne for Bølla

Bøllas størrelse
Hun er ca 2,6kg og 45cm fra hodet til føtter! 

Kjenner du bevegelser
Kjenner henne godt gjennom hele dagen. Rister og humper og styrer på der inne. 

Form
Formen er kjempe gravid! 
Magen vokser og vokser. Heldigvis noenlunde alene. Jeg har fått gravid mage og ikke kjempegravidtjukkebollakropp denne gangen og det synes jeg er veldig fint!  

Plager
Tungt, tyngre, tyngst. 
Nå er det slitsomt å stå i mer enn en halvtime av gangen.
Jeg er opp hver andre, noen ganger hver halvannen time gjennom hele natten for å tisse. 
Trøtt og rastløs samtidig. 

Cravings
Må innrømme at inntaket av både isbiter, iskrem og sjokolade og cola har tatt seg betydelig opp de siste par ukene. 
Men det er fortsatt ikke noe jeg MÅ ha for ikke å klikke. 

Humør
Humøret har jevnet seg ut, jeg verken gråter eller ler overdrevent mye. 

Vektøkning 
Jeg startet på 68kg sommeren 2014.
Så sluttet jeg å røyke samtidig som jeg kuttet p-pillene og da jeg satt med positiv test i hånda og Trollet som en spire i magen i midten av Desember 2014 veide jeg 74kg. 
Gikk opp, opp, opp gjennom hele svangerskapet og endte med å veie meg selv til svimlende 104kg den dagen fødselen startet. Opp 30kg totalt der altså! :sjenert:
Trollet kom ut og det var tungt, tungt, tungt å være så stor.
Når Trollet var 3 mnd så hadde jeg gått ned 18kg, fortsatt mye igjen.
Trente mer og mer og hadde kjempet meg ned til 79kg da jeg på ny satt med positiv test i hånda og Bølla-spire i magen. 
Nå stopper vekten på 89kg så da har jeg gått opp totalt 10kg denne gangen og synes det er helt greit. 
Hadde håpet å holde meg under 90, men siden det er 4 hele uker igjen så sier jeg meg fornøyd så lenge jeg ikke bikker 95. 

Strekkmerker
Fått noen nye merker på undersiden av magen og det klør mer og mer så nå smører jeg endelig hver dag. 

Innkjøp og utstyr
Nå som vogna er på plass så har vi det meste egentlig. 
Fikk penger av svigermor øremerket voksipose på januarsalg også snuser jeg litt på om vi skal kjøpe nytt nest men lar det ligge til julen er over. 

Neste kontroll
Neste kontroll er 4. Januar. Ny rhesus test og fødeprat hos jordmor. 

Fødselsforventninger
Nå har jeg låst meg helt til den 18.Januar og innså med skrekk at flere og flere i termin gruppa på facebook føder.
Det er jo faktisk ikke sikkert at Bølla gidder å holde seg inne i magen helt til da så jeg har nå tenkt at jeg kanskje burde begynne å pakke fødebagen snart allikevel. 
Ikke at jeg tror hun kommer snart altså, men bare sånn i tilfelle. 

Hodet ned/festet
Hodet er mest sannsynlig ned, jordmor var faktisk litt usikker og ville vente til over nyttår for å bekrefte. 
Det er i alle fall ikke noe som er festet, men de fleste sparkene treffer høyt oppe på venstre side under ribbeina så tenker nok selv at hun ligger den veien hun skal. 

Utålmodig 
Ja
Trives ikke som gravid generelt og gleder meg til å være alene i kroppen min igjen. 

Skrevet

Herregud, så kort tid igjen.  :o 

• Liker 1
Skrevet

Fyttiii! Det er jo snart! Kjente jeg fikk sommerfugler i magen nå :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Synes akkurat jeg leste at du var blitt gravid igjen, jeg :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Lillejulaften i dag og min første offisielle dag i mammaperm! 

Det skal feires med denne to do listen: 

- Dusje og vaske og tørke håret (er nå blitt så tids og energi krevende at det krever et helt eget punkt!) 
- Vaske minst to maskiner med klær 
- Rydde og vaske kjøkkenet 
- Handle inn den siste delen til mannens julegave (hadde ordnet et bilde til ham og kjøpt inn ramme som KNUSTE når jeg skulle sette i bildet!) 
- Finne noe å ha på meg i morgen, pr nå ser det ut som det bare blir svart bukse og en topp som ikke har flekk på seg. :P 
- Støvsuge og vaske alle gulv (kan utsettes til i morgen) 
- Handle inn mat til helgen 
- Finne igjen votten som mannen mener han miste på vei til bussen i dag tidlig
- Finne igjen den pakken som vistnok ble levert på dørmatta mi i natt
- Prøve å overse at jeg er sur fordi mannen leverte Trollet til nissefest i barnehagen uten nisselua si... :sukk:
- Hente Trollet (OG huske å ta med alle tingene hans) i barnehagen. 

Grei og fin liste det der da! :mynona:

Og ellers vil jeg bare frese litt over familien min som jeg til tider synes er fryktelig frustrerende. 
Vi har invitert min mor og søster hit på julaften. 
I fjor feiret vi på sørlandet men året før var vi alle hos min mor. 
Da vi var hos henne så hadde jeg og mannen med oss store deler av maten og drikken vi skulle ha for å hjelpe mamma både med laging men også økonomisk. 
Søsteren bidro ikke med noe... 
Siden jeg er såpass gravid nå og i tillegg til TurboTrollet og det at vi nettopp har kjøpt leiligheten så svømmer vi verken i tid, overskudd eller penger så jeg hadde håpet at de ville hjelpe til litt i morgen selv om vi skal være her. :sjenert:
Jeg har ikke hørt et ord fra min søster (og regner vel ikke med å gjøre det heller før hun sender spørsmål i morgen om når hun skal komme, gjerne en time før vi har avtalt middagen). 
Min mor spurte i går om hun skulle ta med noe så da foreslo jeg at hun kunne lage en dessert, men ikke riskrem.
Etter en lang diskusjon om hvorfor hun ikke kunne lage riskrem (fordi det lager vi her siden vi uansett skal lage grøt til lunch) kom vi frem til at OK; da lager du riskrem da så lager jeg noe annet, så snur hun helt. :bond:
Nei det ble vist veldig vanskelig for hun hadde så mye å bære på allerede og å få med seg noe ekstra på den turen opp hit (som er tilsammen 10min gange og 4 tbanestopp!) ble bare for umulig så hun kunne heller prøve å få bakt noe til nyttårs-lunchen vi skal ha isteden... 
Ja... Takk da dere... God jul... :raven:

Skrevet

Da vet du hva du IKKE skal gjøre neste gang dere feirer hos de ;) Vi har litt samme situasjon med søsknene til Mannen. De er single og har alltid freeloadet med oss eller foreldrene. Forsåvidt greit å gjøre det hos foreldrene men synes godt de kunne spurt når de skal være her. Tanken har nok ikke slått dem i det hele tatt! Vi får se hva som skjer hvis vi noen gang skal feire hos de :fnise: Her kjøper heldigvis svigers pinnekjøttet, men det koster endel i drikke, tilbehør, mør og snop/dessert likevel :jepp: 

Skrevet

Familie altså. De kan virkelig være en stor kilde til frustrasjon! 

Skrevet

Da var dagen endelig her og vi har kommet mer eller mindre i mål. :tree: 

Trollet kom hjem fra barnehagen i går med en pose med julegaver: 
Håndavtrykk på papp plate (og mor ble oppriktig rørt) 
En trekant som er malt grønn og dyppet i glitter - åpenbart et juletre som har fått plass på øverste hylle i reolen.
To pepperkakestjerner med tråd. 
Jeg er kjempefornøyd! :rodmer:

Vi har vært våken en time allerede alle tre siden Trollet startet dagen 05.30 og derfor sitter vi å ser på reprise av kvelden før kvelden og har skummet gjennom årets julestrømper. 
Mannen skulle være morsom med min og hadde kjøpt inn en ''Hot guys and baby animals'' - årskalender (en sånn en med menn i bar overkropp og valper) som Trollet kastet seg over og nå henrykt løper rundt med ''vovva, vovva, vovva'' - spørs om ikke vi må henge den opp på hans rom hvis den ikke bare plutselig blir borte! :hoho:

Dette er Trollets andre jul men den første han forstår noe av. Han har lært seg å si ''nisse'' og ommøblerer konsekvent på de 5 nissene vi har stående rundt her hele dagen. Litt dumt at han har blitt litt redd for juletreet fordi jeg har prøvd å unngå at han skal plukke av alle kulene og ropt ''neeeeei'' hver gang han har prøvd seg. :rodme: Men satser på at han ikke er skadet for livet og at vi kan ha juletre i år fremmover uten at han skal få traumer av den grunn. :fnise:
Jeg har lagt av meg familiefrustrasjonen for nå og gleder meg offisielt til resten av dagen i dag. 

Ønsker med det alle som er innom her en riktig GOD JUL! 
Håper dere får en fin feiring alle sammen. :xpb_knuddel:

Skrevet

God jul! Herlige trollet med vovva-kalenderen :hoho: 

• Liker 1
Skrevet

Ønsker dere en riktig god jul i nye leiligheten dereS :hjerte: 

• Liker 1
Skrevet

God jul! :nisse: Håper dere får en fin kveld! 

• Liker 1
Skrevet

Første juledag og jeg fikk sove helt til klokka 9! Fantastisk!! :nordvesta:

Det ble en fin kveld i går, selv om riskremen jeg hadde laget at en hel liter fløte ble fullstendig fiasko fordi jeg ikke hadde klart å kjøle grøten nok før jeg blandet. Hæsjtægg kjempeskuffet! 
Trollet fikk så mange fine gaver og stooor koste seg, favoritten var en spagettilampe med lys, en pingvinbamse som er like stor som ham og en brannbil med lyd. :nigo:

Nå er det under 4 uker igjen til planlagt keisersnitt men siden termingruppene jeg er medlem av flommer over av fødsler så har jeg innsett at det kaaaaaaan faktisk hende at Bølla ikke gidder å ligge inne i meg helt til da. 
Så jeg har så smått begynt å planlegge fødebagen. 
Jeg husker ikke helt hva vi hadde med oss forrige gang heller og nå er det jo vinter og kaldt så litt mer klær må vel til.. 
Jeg får google litt men jeg har i alle fall fått gått igjennom alle klærne fra Trollet og sortert ut det som kan brukes nå og det som kan gies bort til noen andre med sommerbarn og guttegutter. :) 
Bølla kommer helt klart til å bruke mye blått som hun arver, men noen ting som for eksempel blåstripede skjortebodyer med krage blir bare litt for mye og pakkes vekk til fordel for litt rosa og blonder. :P 

Ellers skal jeg prøve å ikke stresse så altfor mye over at vi får besøk i morgen. 
Søsteren til mannen kommer med mann og to barn på 9 og 12år, og de skal BO HER i 3 dager. :bond:
Jeg er for gravid til å sove på sofaen så det vil si at vi må flytte Trollet inn på vårt soverom slik at de kan bruke de andre to soverommene. Jeg prøver å ikke grue meg alt for mye men jeg vet av erfaring at de tar fryktelig stor plass og vi har bare ikke en god kjemi, det blir fort kleint og anstrengt stemning mye fordi jeg ikke klarer å slappe av fordi jeg føler spesielt søsteren hans dømmer meg for alt jeg sier og gjør. Faktisk synes jeg det er vanskeligere å forholde meg til henne enn til svigermor og det sier jo sitt.... :sprettoy:

Skrevet

Så bra julekvelden ble fin, til tross for litt startvansker. 

Svigerfamilie er ganske slitsomt. Jeg har generelt dårlig erfaring med søstre, greit at mannne kun har en bror. :fnise:

Fødebag er spennende. Jeg ønsket meg bag til jul i år, nettopp med tanke på fødebag. Gleder meg faktisk til å pakke den, selv om det er litt tidlig ennå. 

Skrevet

Bra julekvelden ble fin til tross for manglende riskrem :nigo: Jeg synes det er slitsomt å ha overnattingsgjester uansett jeg, og det blir ikke bedre av at det er alt for trangt og attpåtil folk man har dårlig personkjemi med :bond:

Skrevet

Da spørs det om vi slipper besøk. 

Trollet har kastet opp 3 ganger så langt i natt, svigerslekta advart så får vi bare se hva som skjer... :spy:

Jeg føler meg sliten og litt ulmekvalm selv men håper det bare er psykisk og at jeg slipper enda en runde. :icon_frown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...