Gjest Runforit Skrevet 4. august 2016 #461 Del Skrevet 4. august 2016 Mini sliter litt med innsovingen, men har bare våknet én gang i løpet av den siste tiden. Satser på at BHG start vil knekke begge deler Så gøy at Trollet trives! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 4. august 2016 #462 Del Skrevet 4. august 2016 Her har leggingen og natten blitt verre etter barnehagestarten. Jeg tipper gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 4. august 2016 #463 Del Skrevet 4. august 2016 Tipper jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 4. august 2016 Forfatter #464 Del Skrevet 4. august 2016 Tippeliste må vi ha!! Gutt : Beccy (fordi jeg verken har kviser, halsbrann eller lagt på meg på rumpe og hofter) Mannen Nori Jente : Beccy (fordi jeg føler meg bedre denne gangen og der kinesiske-fødekartet sier jente) Beccys mamma (så da blir det gutt for hun gjettet jente på Trollet også) Mannens mamma j86 sitronkake Weebs JEG GREIER IKKE BESTEMME MEG FOR HVA JEG TROR SELV!!! Bare 20 dager igjen til OUL nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 4. august 2016 #465 Del Skrevet 4. august 2016 Jeg hadde masse kviser og masse halsbrann da jeg ventet Mini, og han var jo gutt. Så da må det nok være jente selv om kjerringrådene sier det motsatte Rompe og hofter vet jeg ikke helt, for det er der jeg pleier å legge på meg uansett, gravid eller ei. Ass and face, liksom, herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 4. august 2016 Forfatter #466 Del Skrevet 4. august 2016 22 timer siden, Nori skrev: Så bra at der har gått så fint med barnehagestarten! Og veldig deilig å ha tillit til de ansatte, det er helt avgjørende altså! Utrolig spennende med spark da. Føler du at du er mindre opptatt av svangerskapet denne gangen? Ja, mye mindre opptatt av alt som har med svangerskap denne gangen. Litt fordi jeg føler på ''gjort det før'' så det er ikke like spennende denne gangen, litt fordi det kom så brått på så på mange måter har jeg vel egentlig ikke tatt det helt innover meg at jeg ER gravid og litt fordi jeg rett og slett ikke har tid til å tenke så mye på det denne gangen pga Trollet og alt som skjer rundt ham. 21 timer siden, j86 skrev: Så utrolig godt å høre at det har gått bra med barnehagestarten! Det letter litt på bekymringene til meg som straks skal gjennom akkurat det samme. Babyspark Tidlig å kjenne liv da! Eller når kjente du det sist? Skal du ha tippeliste på kjønn før UL? I så fall kan du skrive meg opp på jente! Ja det er tidlig og bare svakt et par ganger, men jeg er 99% sikker på at det jeg har kjent er noe annet enn mat og promp. Forrige gang hadde jeg morkaka foran så da kjente jeg ingenting før etter OUL, fant ikke igjen eksakt dato for første gang, men vet jeg kjente noe daglig fra uke 21/22. Tippeliste er opprettet og du er lagt inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 4. august 2016 Forfatter #467 Del Skrevet 4. august 2016 (endret) Den 4.8.2016 at 18.41, sitronkake skrev: Jeg hadde masse kviser og masse halsbrann da jeg ventet Mini, og han var jo gutt. Så da må det nok være jente selv om kjerringrådene sier det motsatte Rompe og hofter vet jeg ikke helt, for det er der jeg pleier å legge på meg uansett, gravid eller ei. Ass and face, liksom, herlig Ja jeg vet man ikke kan legge hele verden i kjerringrådene heller, men synes det er gøy å teste. Rett før OUL forrige gang så tok jeg en sånn quiz av kjerringråd for å finne ut hvilket kjønn det var. Fikk 13 poeng for jente og 15 for gutt.. Det stemte jo det da men jeg ville nok ikke veddet så alt for mye penger på det Merker du noen store forskjeller denne gangen kontra forrige da? Endret 5. august 2016 av Beccy87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 4. august 2016 #468 Del Skrevet 4. august 2016 Jeg hadde ingen kviser, ingen halsbrann, og la kun på meg på magen, og fikk jente Så kerringrådene stemte veldig dårlig for meg! Jeg tipper jente denne gangen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 5. august 2016 #469 Del Skrevet 5. august 2016 Jeg tipper jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 5. august 2016 #470 Del Skrevet 5. august 2016 Den 4.8.2016 at 18.59, Beccy87 skrev: Ja jeg vet man ikke kan legge hele verden i kjerringrådene heller, men synes det er gøy å teste. Rett før OUL forrige gang så tok jeg en sånn quaiz av kjerringråd for å finne ut hvilket kjønn det var. Fikk 13 poeng for jente og 15 for gutt.. Det stemte jo det da men jeg ville nok ikke veddet så alt for mye penger på det Merker du noen store forskjeller denne gangen kontra forrige da? Ja, det er jo litt artig! Kanskje jeg skulle prøvd meg på en sånn natrontest i helga? Ikke rart at gravide får rykte på seg for å være litt sprø, haha. Forrige gang var jeg myyye mer kvalm enn det jeg har vært nå, ellers er det ganske likt. Kviser ut av en annen verden, hjertebank, restless legs og begynnende halsbrann. Forrige gang fikk jeg masse vann i kroppen på slutten av svangerskapet, men var heldigvis ikke plaget med bekkenløsning eller andre vondter. Håper jeg slipper unna denne gangen også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. august 2016 Forfatter #471 Del Skrevet 5. august 2016 Oppdatert tippeliste!! Gutt :Beccy (fordi jeg verken har kviser, halsbrann eller lagt på meg på rumpe og hofter)Mannen Nori Jente :Beccy (fordi jeg føler meg bedre denne gangen og der kinesiske-fødekartet sier jente)Beccys mamma (så da blir det gutt for hun gjettet jente på Trollet også) Mannens mamma j86sitronkakeWeebs miore ChandraJEG GREIER IKKE BESTEMME MEG FOR HVA JEG TROR SELV!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. august 2016 Forfatter #472 Del Skrevet 5. august 2016 22 minutter siden, sitronkake skrev: Ja, det er jo litt artig! Kanskje jeg skulle prøvd meg på en sånn natrontest i helga? Ikke rart at gravide får rykte på seg for å være litt sprø, haha. Forrige gang var jeg myyye mer kvalm enn det jeg har vært nå, ellers er det ganske likt. Kviser ut av en annen verden, hjertebank, restless legs og begynnende halsbrann. Forrige gang fikk jeg masse vann i kroppen på slutten av svangerskapet, men var heldigvis ikke plaget med bekkenløsning eller andre vondter. Håper jeg slipper unna denne gangen også! Ja, jeg kommer nok til å kjøre hardt ut og teste alt mulig rett før OUL denne gangen også. Bare fordi det er gøy! Fikk også mye vann i kroppen på slutten forrige gang, håper at det skal hjelpe å være gravid på vinterstid denne gangen og at jeg slipper unna nå. Men vet ikke hva som er best; svette i sommervarmen eller svette fordi man må dra på seg 3 lag med klær og sko for ikke å fryse i vinterkulden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 5. august 2016 #473 Del Skrevet 5. august 2016 Jeg er helt sikker på at du får en gutt til. To tette brødre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. august 2016 Forfatter #474 Del Skrevet 5. august 2016 Nå har jeg brukt hele kvelden på å google ting som ''hvordan be om høyere lønn'', ''tips til lønnsforhandlinger'', ''tariffavtale'' og ''lønnsstatistikk for hotell og restaurantbransjen''. Så kan dere jo prøve å gjette hva jeg skal i morgen! Jeg har aldri satt meg ned i alvorlig lønnsforhandling tidligere og er litt nervøs. Mest fordi jeg må forhandle med min sjef som må gå videre på mine vegne til sjefssjefen og jeg føler ikke at hun tar meg og mine ønsker på alvor. Hun er veldig konfliktsky og jeg kan tenke med at samtalen mellom min sjef og sjefssjefen ville foregått sånn ca på denne måten: Min sjef: Hei sjefsjef, har du fem minutter? Beccy har bedt om høyere lønn så jeg lurte på hva du tenker om det. Sjefssjefen: Å, synes du hun fortjener det da? Min sjef: Ja hun gjør en god jobb. Sjefssjefen: Ja men det gjør jo de fleste... Vi skal jo i gang med prosjekt xx snart og det kommer til å bli dyrt så her må vi passe på å ikke bruke for mye penger. Min sjef: ja det forstår jeg. Sjefssjefen: Vi får tenke litt på det da... (=nei) Min sjef: Ok, hadet bra da! Det som også gjør det vanskelig er at jeg må forhandle sammen med en annen som har den samme stillingen som meg og jeg VET at jeg er bedre likt og gjør en bedre jobb enn ham (han er en sånn en som gjør minst mulig). Også er det jo den knall-argumentet med at jeg har vært borte i nesten et år pga baby og nå er jeg gravid igjen... Æsj, ønsk meg lykke til da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 5. august 2016 #475 Del Skrevet 5. august 2016 Jeg har ingen gode råd, jeg priser meg lykkelig over å være ansatt i et yrke der 99% elsker sentrale forhandlinger. MEN jeg kan si masse masse lykke til! Når du VET at du har god grunn til å få bedre lønn skal det i teorien være ganske enkelt å bare si det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 7. august 2016 #476 Del Skrevet 7. august 2016 Innom for å legge igjen spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 7. august 2016 Forfatter #477 Del Skrevet 7. august 2016 Oppdatert tippeliste!! Gutt :Beccy (fordi jeg verken har kviser, halsbrann eller lagt på meg på rumpe og hofter)Mannen Nori PorcelainJente :Beccy (fordi jeg føler meg bedre denne gangen og der kinesiske-fødekartet sier jente)Beccys mamma (så da blir det gutt for hun gjettet jente på Trollet også) Mannens mamma j86sitronkakeWeebs miore ChandraJEG GREIER IKKE BESTEMME MEG FOR HVA JEG TROR SELV!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 7. august 2016 Forfatter #478 Del Skrevet 7. august 2016 Siden jeg startet å jobbe igjen og mannen gikk ut i perm har Trollet blitt mer og mer pappadalt. Det er jo ganske naturlig siden det er pappaen som er der hos han mesteparten av tiden og jeg har egentlig bare syntes det har vært fint at de har fått et så tett bånd. Men nå de siste par dagene så har det ikke bare vært ''pappa er best'', men mer ''mamma deg vil jeg ikke ha lengre'' og ''næææææææææiiiii mamma ikke ta meg, jeg vil bare være med pappa ææææææææ'' og det merker jeg at blir litt slitsomt og litt vondt. Skulle gi ham kveldsgrøten i går kveld, lagde grøten og det var god stemning helt til jeg satte ham i stolen sin og pappaen ble liggende på sofaen. Hele 2 meter unna!!!! Da hyyyyylte han helt hysterisk og ingenting jeg gjorde hjalp. Han var helt fra seg, absolutt helt utrøstelig helt til mannen flyttet seg de to meterne fra sofaen og bort til stolen og tok over matingen. Da var det god stemning igjen med en gang! Er dette normalt? Er det bare en fase? Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 7. august 2016 #479 Del Skrevet 7. august 2016 Tror det er normalt! Det høres i alle fall kjent ut Her roper hun pappaaaaa! Pappaaaaa!!! kontinuerlig så lenge han ikke er sammen med henne. Er vi der begge to, vrir hun seg ut av armene mine for å forsøke å klatre opp på pappaen. Spør vi "kan mamma få en kos?" rister hun på hodet, løper bort til pappaen, og koser ham istedenfor. Hun var tidenes mammadalt før han gikk i permisjon og jeg begynte på jobb igjen, og fortsatte med det i starten av hans permisjon før det plutselig snudde. Jeg antar (/tror/håper) det går seg til etter at hun er blitt vant til barnehagen og plutselig ser oss like mye 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 8. august 2016 Forfatter #480 Del Skrevet 8. august 2016 I dag har jeg bursdag og det har Trollet markert ved å skrike det jeg velger å tolke var et forsøk på bursdagssang mer eller mindre nonstop fra 2-3 i natt! Han valgte i tillegg 5:15 som "nå vil jeg ikke sove mer i det heletatt selv om jeg er søppletrøtt"-tidspunkt så når jeg gikk ut døra nå litt før 6 vandret mannen fortsatt rundt i mørklagt stue med sovende baby på skulderen. For legge ned og/eller lys og/eller lyd er lik våkent skrikeTroll! Dette blir en fin dag, spent på å høre hvordan det går i barnehagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå