Gå til innhold

Evolusjon er det fakta eller løgn


Gjest Gjest_Balian de Ibelin

  

105 stemmer

  1. 1. fffff

    • Evolsujon er fakta
      87
    • Evolsujon er en løgn fortalt av djevelen
      12
    • Jeg bryr meg rett og slett ikke
      6


Anbefalte innlegg

Og der mener du det står noe som burde føre til høyere matematikk kunnskaper eller at elefanten ble noe annet enn elefanter?

Fortell med egne ord hva evolusjon er, så kan vi ta utgangspunkt i det.

Anonymkode: be8dc...287

Det er blandt andre Lafemm som kommer med ville digresjoner når hun innser at evolusjonen ikke er observert. Nå synes hun hovednerven er essensiell :)

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er blandt andre Lafemm som komer med ville digresjoner når hu inser at evolusjonen ikke er observert, Nå synes hun hovednerven er essensiell :)

Evolusjon er observert når bakterier blir antibiotika resistente (liten skala) og gjennom funn av utviklingen av dyrelivet på jorda (stor skala). 

Hva mener du at evolusjon er, siden du ikke er enig i at videonen jeg viste deg gir et riktig bilde?

Anonymkode: be8dc...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. 

Sorry min litt korte replikk. Men Den andre fortellingen i kap 2 er en utdypning av hva som skjedde på dag 6 i kap 1. Der er ingen motsettning i dem. Jeg tror selvfølgelig på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjon er observert når bakterier blir antibiotika resistente (liten skala) og gjennom funn av utviklingen av dyrelivet på jorda (stor skala). 

Hva mener du at evolusjon er, siden du ikke er enig i at videonen jeg viste deg gir et riktig bilde?

Anonymkode: be8dc...287

Mikroevolusjon er observert ja. Men ikke makroevolusjon. Håper du skjønner forskjellen.

Bakterier som avler bakterier er vel heller ikke poenget til Darwin, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikroevolusjon er observert ja. Men ikke makroevolusjon. Håper du skjønner forskjellen.

Bakterier som avler bakterier er vel heller ikke poenget til Darwin, eller?

Hurra! Debatanten anerkjenner at evolusjon i liten skala er observert!! Kryss i taket!

Når det gjelder på lengre skala, kan vijo ikke i vår levetid rekke å observere mer enn det som har tid til å hende på så kort tid. Men vi kan heldigvis bruke informasjonen vi finner fra de enorme mengdene funn av skjeletter og fossiler som er funnet, til å se hva som har skjedd over lang tid. Og mekanismene for evolusjon er jo de samme.

Bakterier som avler bakterier er vel heller ikke poenget til Darwin, eller?

At en ny art bakterier utvikles med utgangspunkt i en eksisterende. På hvilken måte går det i mot evolusjon? 

 

Anonymkode: be8dc...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry min litt korte replikk. Men Den andre fortellingen i kap 2 er en utdypning av hva som skjedde på dag 6 i kap 1. Der er ingen motsettning i dem. Jeg tror selvfølgelig på begge.

Begge foretellingene påstår ulike ting og det finnes flere forskjeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge foretellingene påstår ulike ting og det finnes flere forskjeller. 

Kap 2 forteller hva som skjedde på dag 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kap 2 forteller hva som skjedde på dag 6.

Men tilbake til evolusjon. 

Nå som du er enig i at prosessen skjer på liten skala. Hva er problemet?

 

Anonymkode: be8dc...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kap 2 forteller hva som skjedde på dag 6.

Hvorfor er da hendelsene i en ulik rekkefølge i hagefortellingen? Også mye av moralen er annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til evolusjon. 

Nå som du er enig i at prosessen skjer på liten skala. Hva er problemet?

 

Anonymkode: be8dc...287

at bakterier avler bakterier, betyr kke att vi stammer fra glassmaneter, eller att alt liv har samme forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er da hendelsene i en ulik rekkefølge i hagefortellingen? Også mye av moralen er annerledes. 

Det er mye bibelen ikke sier dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at bakterier avler bakterier, betyr kke att vi stammer fra glassmaneter, eller att alt liv har samme forfedre.

Ingen har vel noen sinne påstått at noe eller noen stammer fra glassmaneter. Denne typen usakelige utsagn gjør at jeg tviler veldig på hvor mye du egentlig forstår av hva evolusjon er. Jeg har spurt en rekke ganger, men jeg spør igjen: kan du med egne ord forklare hva evlousjon er?

Men jo, både vi og glassmaneter har samme opphav: bakterier. 

Det som har skjedd i løpet av planetens historie, er det samme som det som skjer forann nesa på oss, bare i mye større skala. Når bakterier i løpet av kort tid (like vel mange bakteriegenerasjoner, siden de går rimelig fort), er det vel ikke vanskelig å forstå at når man gir det mye lengre tid vil de samme mekanismene gi mye større resultater.

Anonymkode: be8dc...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bibelen ikke sier dessverre.

Du sa selv at hagefortellingen utdyper hva som skjedde på den sjette dagen, men nå trekker du det altså tilbake fordi Bibelen ikke sier noe om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Heldigvis har vi orginaltekstene. Slik at new agere ikke har mulighet til å forvrenge det egentlige budskapet.

Hva som er vrøvl Lafemm...., er å kalle dagens verson av "vitenskapen" troverdig. Og at den motbeviser bibelen. Med eller uten tegnefilmer.

Det er mye bibelen ikke sier dessverre.

Uffda ... :sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har vel noen sinne påstått at noe eller noen stammer fra glassmaneter. Denne typen usakelige utsagn gjør at jeg tviler veldig på hvor mye du egentlig forstår av hva evolusjon er. Jeg har spurt en rekke ganger, men jeg spør igjen: kan du med egne ord forklare hva evlousjon er?

Men jo, både vi og glassmaneter har samme opphav: bakterier. 

Det som har skjedd i løpet av planetens historie, er det samme som det som skjer forann nesa på oss, bare i mye større skala. Når bakterier i løpet av kort tid (like vel mange bakteriegenerasjoner, siden de går rimelig fort), er det vel ikke vanskelig å forstå at når man gir det mye lengre tid vil de samme mekanismene gi mye større resultater.

Anonymkode: be8dc...287

Hva som er usakelig herr/fru AB er å kalle evolusjon fakta uten å ha et eneste eksempel på nettopp det!

Fortell hva som skjer forran nesa vår da? I alle fall ikke makroevolusjon!!??!!

Hvilke observasjoner tilsier at vi , glassmaneter og bakterier har felles opphav?

At bakterier avler kunn bakterier??Bakterier er faktisk studert over ti tusner av generasjoner. Og fremdeles er de gjenkjennelige bakterier.

Evolusjon, not :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa selv at hagefortellingen utdyper hva som skjedde på den sjette dagen, men nå trekker du det altså tilbake fordi Bibelen ikke sier noe om det? 

Nei det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fortell hva som skjer forran nesa vår da? I alle fall ikke makroevolusjon!!??!!

 Forann nesa vår kan vi se at naturlig seleksjon endrer popluasjoner og arter som finnes. Denne prosessen kalles evlousjon. På kort tid endrer den noen få egenskaper. Dess lengre tid den får på å virke, dess større blir endringene. Når endringene har blitt så store at "versjon B" ikke lengre kan få et forplantningsdyktig avkom med "versjon A" defineres det som en ny art.

 

Hvilke observasjoner tilsier at vi , glassmaneter og bakterier har felles opphav?

DNA

At bakterier avler kunn bakterier??Bakterier er faktisk studert over ti tusner av generasjoner. Og fremdeles er de gjenkjennelige bakterier.

Bakteriene var de første levened organismene på jorda. De er opphavet til alt senere liv, både dyr og planter.

Anonymkode: be8dc...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Forann nesa vår kan vi se at naturlig seleksjon endrer popluasjoner og arter som finnes. Denne prosessen kalles evlousjon. På kort tid endrer den noen få egenskaper. Dess lengre tid den får på å virke, dess større blir endringene. Når endringene har blitt så store at "versjon B" ikke lengre kan få et forplantningsdyktig avkom med "versjon A" defineres det som en ny art.

 

 

DNA

 

Bakteriene var de første levened organismene på jorda. De er opphavet til alt senere liv, både dyr og planter.

Anonymkode: be8dc...287

Dette må du gjerne tro, men det finnes ikke fnugg av observasjoner som støtter noen av disse betraktningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du gjerne tro, men det finnes ikke fnugg av observasjoner som støtter noen av disse betraktningene.

Hva er det du mener det ikke finnes observasjoner av? Du har jo selv innrømmet at vi ser evolusjon på bakterienivå og innenfor eksiterende arter. Hva mer er det du mener du trenger observasjoner av?

Anonymkode: be8dc...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du mener det ikke finnes observasjoner av? Du har jo selv innrømmet at vi ser evolusjon på bakterienivå og innenfor eksiterende arter. Hva mer er det du mener du trenger observasjoner av?

Anonymkode: be8dc...287

At bakterier avler bakterier er ikke evolusjon, men bakterier.

Darwin skrev om artenes opprinnelse, ikke om dysfunksjonelle bakterier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...