Gå til innhold

Loffens mugne betraktninger


loffen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Deilig med litt :sno:  og minusgrader. Slipper å bli så grisete i gangen og i pelsen hver gang vi er ute. :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jo alt som det pleier her.

Jeg klipper og farger håret selv, det er nå oransje og i en skjev, men kledelig (?) og lettvint bob. Vofsen har fått samme sveis (upraktisk med mat i ørene), utenom blekingen da. Grunnen til at det ble oransje, var jo at de ikke hadde den fargen jeg pleier å kjøpe, så på lille julaften var det bittelitt skøy når jeg så hvordan familien reagerte etter at jeg vasket blekinga ut av håret. 

Også handlet jeg sko på outlet 9 mil herfra før jul. Veldig billig. Han sjekket nøye i kassa at de var samme størrelse, begge skoene, så overraskelsen var stor da jeg i forgårs skulle bruke de for første gang, og jeg hadde to høyresko. 

Jeg har også gått høyt ut og kjøpt turbukser på nett. Først en i str. M, som var som fryktelig trang. Den ble sendt i retur, og str. L ble kjøpt. Den passet heller ikke, hverken oppe eller nede, eller foran og bak, så den ble også sendt i retur og byttet i en annen modell. Nå viser det seg at  Klarna har trukket meg to ganger for den første buksa, og nå er det komplett kaos hvor mange like summer som skal ut og inn. Jeg mangler fremdeles den ene summen, og den siste jeg bestilte skal også sendes tilbake, for den passet selvfølgelig ikke noen steder, men det venter jeg litt med til jeg får tilbake den ene summen fra 14. desember. 
Hvorfor tar det så forbannet lang tid?? 

Kan de ikke bare knipse det over, liksom? :rolleyes: 

 

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å handle klær på nett er alltid et sjansespill - størrelser er i beste fall veiledende... Jeg satser alltid på faktura heller enn å forhåndsbetale med kort når det er mulig, da slipper jeg alt styret med tilbakebetaling om (når) noe skal returneres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det vel flaksen til Loffen som slår inn på det bukse-kjøpet? For å ikke snakke om skokjøpet. Fikk du bytta til riktige sko da?

Eldstejenta kjøpte noe på HM som hun angret på på kvelden, så da ble den returnert. Og da var det slik at hun bare stakk visakortet i automaten, så ble beløpet ført direkte tilbake. Tok 3 dager eller noe, men jeg synes det var veldig smart. Kanskje det har vært slik lenge, for alt jeg vet. Men jeg bytter jo aldri noe så jeg vet ikke slikt. :vetikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktura er nok smart, ja. 
Hm har den beste returservicen, både på nett og i butikk. Der går ting både fort og smertefritt. Det er stort sett bare der jeg handler. :ler: 

Skoene er ikke byttet. Det er for langt å bare sette seg i bilen å kjøre dit. Vi har jo leasing-bil. :roll: 

Har vært i kontakt med de, for å høre om de kunne sende en venstresko, men de hadde ingen igjen av disse skoene.. ?

Vet ikke helt hva som skjer. Saken er uoppklart. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det så glatt at det ikke går an å gå. Ikke med brodder en gang. Det er som å gå med brodder på flisegulv. De har strødd på fortauet, men sand hjalp heller ikke. Jeg har aldri opplevd noe så glatt før! :overrasket: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, loffen skrev:

Faktura er nok smart, ja. 
Hm har den beste returservicen, både på nett og i butikk. Der går ting både fort og smertefritt. Det er stort sett bare der jeg handler. :ler: 

Skoene er ikke byttet. Det er for langt å bare sette seg i bilen å kjøre dit. Vi har jo leasing-bil. :roll: 

Har vært i kontakt med de, for å høre om de kunne sende en venstresko, men de hadde ingen igjen av disse skoene.. ?

Vet ikke helt hva som skjer. Saken er uoppklart. :fnise: 

Et sted sitter det noen og banne over to venstresko... :ler: 

Jeg bestilte sko fra ellos en gang og fikk bare én sko - da lurte jeg også litt på hva som hadde skjedd. Jeg sendte dem en mail og påpekte at jeg faktisk var tobeint, og fikk en sko til :bigfoot:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:
Fantastisk. 
Nå har saken løst seg. Therese hos Nike kommer hit til byen en dag, og har med seg et annet par sko til meg, jeg betaler mellomelegget på 134kr (det er det verdt, det er finere farge på de jeg får nå; rosa :nigo: ), og hun får de to høyreskoene med seg tilbake. :ler: 

Fabelaktig service! :strix: 

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 16.36, loffen skrev:

:hoho:
Fantastisk. 
Nå har saken løst seg. Therese hos Nike kommer hit til byen en dag, og har med seg et annet par sko til meg, jeg betaler mellomelegget på 134kr (det er det verdt, det er finere farge på de jeg får nå; rosa :nigo: ), og hun får de to høyreskoene med seg tilbake. :ler: 

Fabelaktig service! :strix: 

Wow! Det var service det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? 
:jepp: 

Penger fra Klarna er nå også på konto, så da sendte jeg tilbake den siste buksa i dag. De ga meg gratis porto på den også, selv om jeg ikke skulle bytte. Så bra service der også! :klappe: 

Men Klarna beholdt pengene i over en måned! Og det var jo en sum de hadde trukket dobbelt til og med. Det var ikke like bra. Neste gang blir det faktura fra dem. :Nikke:

 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært kjip og meldt meg ut av Norges Fibromyalgiforbund. Jeg har vært medlem i maaange år. Jeg får et medlemsblad fire ganger i året, som egentlig ikke er så innmari mye å glede seg til, og tilbud om helsereise til Gran Canaria som er så dyrt at jeg ikke har råd til det uansett. Så nå fant jeg ut at de 350 kronene skal jeg bruke på meg selv, f.eks. til en turbukse som koster såpass mye at jeg ikke behøver å sy den om for at den skal passe. 
Eller truse til vofsen som har fått løpetid. (Her blir det litt blod overalt tydeligvis. :roll: ) Hun ligger her ved siden av meg og er litt pjusk og veldig kosete. Høres veldig kjent ut.. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått en liten tur, vært på trening, vannet planter, planlagt middag, satt på vaskemaskinen. 

:veslejenta: Da var jeg utslitt. :roll:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vofsen har fått løpetid. Dette er nytt for meg. Det er flekker overalt, og jeg vet ikke om jeg burde ha på bleie, eller om hun bør venne seg til å vaske etter seg. Hm.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sno: 

Vofsen drukner enten i snøen, eller blåser bort om dagen. Hjelp, som jeg lengter etter sommer. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, loffen skrev:

:sno: 

Vofsen drukner enten i snøen, eller blåser bort om dagen. Hjelp, som jeg lengter etter sommer. :ler: 

Du er ikke den eneste. Drømmer om snø- og isfrie fortau. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ramlet på isen igjen i dag. Det er tredje gangen på tre dager. Og jeg har broddene på hele tiden. 
Umulig å se isen der under nysenøen. :snurt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...