Gå til innhold

Loffens mugne betraktninger


loffen

Anbefalte innlegg

Takk, ja! Jeg har gått litt lengre med Lille Vofs i dag, men lungene gjør fremdeles vondt, og bakker er grusomme. Men det er bare å gå veldig sakte, og ta mange pauser. 
 

Enig, Daria! Jeg kjeder meg aldri vanligvis, det er da alltid noe å finne på. Men ikke nå. Nå sitter jeg her og samler krefter, jeg mangler strikkepinner og orker ikke lese. Hodet mitt henger ikke med. Tror det er varig skadet etter den hodepinen. Greier ikke konsentrere meg. :ler: 
Smaken er kjemperar, det lukter nesten ingenting av noe, og umami smaker ekkelt, har bare lyst på søte ting! Jeg har sukker i teen :daane: og har gaflet i meg et helt napoleonskakestykke. Det har jeg aldri greid før! 

Jeg har ikke tenkt på flere piercinger akkurat nå nei. :fnise: 

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg veide meg, og jeg har jo gått ned enda en kilo. Det er 9 kilo siden mars i fjor, 4 av de siden jeg fikk corona nå i mars. Ikke rart trusene var så store. :laugh: 
:spise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den nedgangen er det jo bare å gafle i seg napoleonskake med god samvittighet :ler: Det er det lenge siden jeg har spist, forresten :sikle: Det hender jeg sender den lange blikk på coop, men de har bare to-pakninger, og det er i overkant, selv for et kakemonster som meg...

Hodet mitt brukte et par uker på å finne igjen konsentrasjonsevne og leselyst skikkelig da jeg hadde vært innlagt (selv uten hodepine), det var så mye som skulle bearbeides og falle på plass igjen. Det er synd du ikke bor nærmere, vi hadde antagelig vært de ideelle turkamerater for tiden. Lavt tempo og hyppige pauser er det som gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en gratulasjon på etterskudd her. Håper dagen din ble etter forholdene fin!

Hvordan er formen? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Åh! Snille, søte dere alle sammen. :hjerte: Takk for hilsener!

Ja, Daria, vi hadde vært perfekte sammen på tur. :smilbla: 
Mac'en min har hatt en ufrivillig ferie, så jeg har bare hatt telefonen å skrive på, så jeg har ikke vært innom her. Formen blir sakte men sikkert bedre. (Tror jeg.) Et par dager etter jeg skrev her sist, fikk jeg elveblest også. Ble litt mye alt sammen. :sukk: Jeg har hatt så høy puls siden det, og stoffskiftet er helt off. Det er plutselig for høyt (jeg har jo for lavt til vanlig), det kan komme av covid, eller elveblest. Sikkert coviden det også, kanskje en betennelse i kjertelen, skal ta lavere dose med. i 6 uker, eller så kan det være noe med lungene fremdeles og jeg skal muligens ta røntgen. Igjen. 

Det kjennes fremdeles ut som om noen står på brystet mitt når jeg går i oppoverbakker, og pulsen raser i været med en gang jeg rører på meg. Og jeg har fremdeles veldig dårlig luktesans og rar smak. Fordelen er at jeg kan kjøpe den billigste rødvinen, fordi den smaker appelsinjuice uansett. :nigo: :P 

Jeg har også operert neseskilleveggen oppi alt dette. Og det var i alle fall vellykket!! :laugh: 

Ja, også brakk jo mamma håndleddet. Vet ikke om jeg har skrevet det.. Så det ble mye kjøring og handling og greier med henne. Er så sliten. Skulle ønske det var noe som het ferie. 

 

God natt, og ha en super 17.mai! Jeg har bakt to kaker, mamma og svigers kommer på pølser. Vi er alle 'beskyttet' så ingen teller hverken som vertskap eller gjester, så 5 pers til kan jo komme på besøk. 
Sukk. Så lei alt dette. 
:flagg: 

(Har litt lyst til å flagge med Svensk flagg i steden. :hoho:  :lur: ) 




 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (16 timer siden):

Fordelen er at jeg kan kjøpe den billigste rødvinen, fordi den smaker appelsinjuice uansett. :nigo: :P 

Vil ikke det enkleste da være å bare kjøpe appelsinjuice...? :fnise: Det var jo voldsomt som det ballet på seg - riktignok heter det at en ulykke kommer sjelden alene, men de kan jo la være å ferdes i store flokker likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om stoffskiftet Fritt T4 er for høyt så fører det ofte til hjertebank - hilsen hun som var innlagt med hjerteflimmer for et par år siden.  Infeksjoner gir også hjertebank - så det er mye hos deg som gir høyere puls. 

 

Ta vare på deg, Loffen. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangsalderen kan også gi hjertebank. *hilsen hun som måtte til ekstra hjertesjekk* 

Ellers er det bare å ønske fortsatt god bedring til både deg og mammaen din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Takk, dere! 
Ja, jeg fikk ekstra hjertebank med overgangsalderen også, selv om legen min ikke skjønte hva det var. Men gynekologen gjorde det, så det er i orden nå. 

Litt lavere dose med stoffmedisinen har rettet på den høye pulsen min. 😌

Jeg har glemt dagboka. 

:sjenert: 

I dag er jeg bare sur, for jeg har sydd nye stropper på strandvesken min, og  slåsset med symaskinen i nesten fem timer, også har jeg sydd stroppene på feil vei. SÅ TYPISK!! Og jeg har sydd de SÅ innmari bra fast, at de kommer aldri til å kunne sprettes av igjen. :roll:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, stroppene går over rommet, det er ikke en på hver side, jeg har sydd de på rundt vesken liksom.. :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp av og sy fast på nytt oppå de gamle festene? Eller kamufler de gamle festene med noen store blomster eller noe. Jeg har en sløyfe i nakken på en bluse jeg sydde fordi de to delene av kragen ikke møttes der de skulle... :fnise: 

Godt du har fått orden på pulsen. Hvordan går det med smaksansen - smaker rødvin rødvin igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Jeg er så lite flink til å sy! 

Takk for tips Daria! Vet ikke helt hvordan jeg skal løse det. hvis jeg klipper av, vi stroppene bli litt kortere, men ja, kanskje jeg skulle gjøre det, det vil jo bar bli en 'feil' på hver side å sy noe oppå. Hm..

Rødvin smaker fremdeles appelsinsjuice. Har gått over til hvit. :hoho: 

Men ja, smaken er veldig merkelig fremdeles. Og luktesansen er elendig. Helt plutselig smaker Bremykt bensin f.eks. :overrasket:  Men det er i grunn spennende å spise. Smaker det dritt, bensin, salmiakk eller som det skal? Blue Castello f.eks., smaker ingenting, og lukter ingenting. 

(Har byttet ut bremykt med meierismør, og castello med philadelfia.) 

Søte ting er godt. Te med sukker, og Godt og Blandet. To nye favoritter. :laugh: Må bli det til kvelds. :P 

Ellers er formen fremdeles slapp generellt. Prøver meg innimellom på Spenst, men orker minimalt. Det holder med rusleturer med vofsen. :hjerte: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenning i hverdagen - lukk øynene og gjett hva du spiser... Får håpe det går seg til etter hvert, det må jo være litt frustrerende.

Jeg hadde en litt (for) hard økt hos fysio i går og er fortsatt utslitt, så akkurat der kan jeg si med litt overbevisning at jeg vet hvordan du har det. Måtte sette meg to ganger på de drøyt 600 meterne hjem fra butikken, da føler man seg sprek...

Angående stroppene går det jo an å klippe dem helt av og sette på nye, både Panduro og Stoff & stil har diverse varianter av remmer og stropper i metervare. Jeg har gjort det med vesker hvor skulderremmen har vært utslitt, men resten av veska fortsatt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...