Gå til innhold

Loffens mugne betraktninger


loffen

Anbefalte innlegg

Jeg har - *bank i alle tilgjengelige bord* - holdt meg på beina i vinter, selv om broddene stort sett har ligget hjemme. Har hatt noen særdeles elegante og svært improviserte dansesekvenser innimellom, dog... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg skikkelig muggen!

Jeg hater vaffeljern. Jeg har nå hatt tre stk. av Wilfa's store piip med 6 hjerter som skal være så fantastisk. Alle har stekt ujevnt, det blir ustekt krans rundt på alle platene, de ser ut som blomster, de blir stekt midt på og ikke ytterst. Heller ikke inni. Rå inni, lettere brent utenpå. Har prøv alle innstillinger og tykk/tynn røre. 
I dag fikk jeg et nytt. For fjerde gang. Ikke fra Wilfa, men Point, som de da anbefalte. 
Det er det verste jeg har sett! Full styrke, nesten helt hvite vafler. Måtte steke alle tre ganger, opp til 6 minutter pr. vaffel, og totalt ujevnt stekt. Som jeg angrer på at mitt gamle slitne Bosch-jern ble kastet ut da jeg fikk det nye fine fra Wilfa. :trist:

Faen ass! 
Går over til sveler! :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er en billig, enkel variant kjøpt da jeg flyttet hjemmefra for 18+ år siden. Vannkokeren som ble kjøpt samtidig (ting en nyutflyttet 20-åring ikke kan klare seg uten :fnise: ) er byttet ut to ganger, men vaffeljernet holder koken. Det skal dog sies at det ikke er i bruk fullt så ofte som vannkokerene har vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den enkle varianten fra Point ble levert tilbake i dag. 
Jeg får penger på konto i stedet. Nå blir det sveler eller pannekaker en stund, tror jeg. Hvis ikke jeg skal prøve et annet fra Wilfa fra en annen butikk? 
Power er møkk lei av trynet mitt. :hoho: 

Men fantastisk service, og hyggelig folk der! Det skal de ha! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg tør å anbefale, men jeg har hørt at det beste vaffeljernet er det doble fra Åviken. Det er ofte på tilbud på Obs her hos oss i alle fall.
Bare så det er sagt, så har jeg ikke dette selv, mitt er minst 20 år gammelt og i grunn ikke spes bra. (Mamma kjøpte et Åviken til alle søknene mine for et par år siden, og de sier det er bra.) Ser det ble kåret til beste dobbeltjern i 2018 her.

 

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jerle skrev:

Vet ikke helt om jeg tør å anbefale, men jeg har hørt at det beste vaffeljernet er det doble fra Åviken. Det er ofte på tilbud på Obs her hos oss i alle fall.
Bare så det er sagt, så har jeg ikke dette selv, mitt er minst 20 år gammelt og i grunn ikke spes bra. (Mamma kjøpte et Åviken til alle søknene mine for et par år siden, og de sier det er bra.) Ser det ble kåret til beste dobbeltjern i 2018 her.

 

Jeg har plagdes med alle vaffeljernene mine unntatt «førkrigs-modellen jeg hadde da jeg var 20.

Kjøpte Åvikens dobbeltjern på Obs for å ha på hytta og himmel og hav for en fryd det ble å steike vafler. Nå må jeg kjøpe samme vaffeljern hjemme.

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg hadde tenkt å kjøpe Åviken, men det måtte bestilles, og jeg er jo litt utålmodig.  :roll: 
De hadde tilbud på det  svarte store fra Wilfa øverst i testen Jerle linket til. Så da kjøpte jeg det, da. Det er jo så og si det samme som jeg har hatt tre av, bare at dette ikke lager pipelyd. 

Første test var med havrevafler, og det gikk veldig fint! :tommelsmil: 
Men i dag, stekte jeg vanlig vafler, og da fikk de sånn rosettmønster på oversiden igjen. Under er de helt fine.  Fanker'n, hvorfor? :bond: 

Hater vafler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan det være så vanskelig å lage vaffeljern som funker? :huh: Det var ikke sånn før! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åviken brukes på jobb, der stekes det mye vafler! Prøvd flere ulike jern, men tror Åviken har kommet for og bli! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ute kjennes det som vår, det er det deilig vær, men blåis blandet med leire og jord etter graving i hele nabolaget i vinter. Både vofsen og jeg må spyles hver gang vi har vært på tur. :hund:

I dag skal jeg på trening tror jeg. :P Det ble ikke noe i går, mamma hadde bursdag, så da var jeg sammen med henne nesten hele dagen. Det ble øl til lunch og greier.  
Vi koste oss på café og spiste terteskjell som var utrolig godt, og tiramisu til dessert, som også var utrolig god. 
Det var så mektig, vi følte vi rullet ut derfra, at jeg ikke orket middag! (Det har aldri hendt før.) :laugh:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God helg! 
Her sliter vi litt med helsa på flere måter, men gjør det beste ut av det. 
Litt :vin: hjelper også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Grammy's, og Alicia Keys er så nydelig. Så fint å se en stjerne UTEN lange, fæle falske øyevipper, digre lepper,  og masse sparkel i ansiktet. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...