Gå til innhold

Ørjan Burøe - komikerfruemann, blogger og komiker


minimymlen

Anbefalte innlegg

Ikke at ikke denne har vært aktuell lenge, også 4. desember, men den ble jo ekstra passende nå.

 

5a2c2f9a21109_Screenshot2017-12-0918_31_07.thumb.png.6b0df6f65496e42dbd5e11b755b2e31d.png

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning, krenkelser og brudd på opphavsrett.

Papirfly, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at vi har politi, dommere og diverse instanser som kan ta hånd om dette da. Ingen forsvarer overgrep, men det utføres også overgrep mot noen som hvertfall ikke kan forsvare seg: nemlig barna hans. Jeg blir helt oppgitt når det skrives at det burde han tenkt på før. Hvor kørka går det an å bli? Two wrongs doesn't make a right! Dobbelmoralismen lenge leve. 

Jeg har aldri hatt sansen for Ørjan i det hele tatt, men sånn middelaldermentalitet gjør meg rasende. Demokratiet har kommet lengre enn som så. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Juliannaos skrev:

Twitrerinnlegget er "suspendert ", hva enn det kan bety😉

Kommer inn på det jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, A4. skrev:

Kommer inn på det jeg?

Jepp, jeg også nå. Har tydeligvis blitt klagd "inn", men frikjent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Topptur skrev:

Det ble det helt sikkert ikke. Hvorfor skulle det bli avlyst? Dette er ikke en skandale, de aller fleste vet nok ikke om det engang. Det står jo ingenting i noen av de store avisene, meg bekjent. 

Tenkte mer på det at han er fjernet fra stand up norge siden osv, om det gjorde at han ikke fikk holde showet sitt også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, maitay said:

Tenkte mer på det at han er fjernet fra stand up norge siden osv, om det gjorde at han ikke fikk holde showet sitt også

Burøe er fjernet fra listen over komikere, men forestillingen står ennå på listen over kommende forestillinger, og man kan bestille billetter. Så helt borte er han ikke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mindfulness skrev:

Du mener man skal droppe å anmelde? Stilig. 

Hvor sa jeg det? Men har du sett på statistikk for slike saker? Temmelig håpløst. Det skal sterke mennesker til for å orke å stå i det. Og det er nettopp det overgrepsofre kanskje ikke er akkurat da.

Endret av Mnjah
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ABC nyheter har delt saken på facebook. Folk bryr seg ikke døyten om det, så dere har litt av en kamp foran dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vintage said:

ABC nyheter har delt saken på facebook. Folk bryr seg ikke døyten om det, så dere har litt av en kamp foran dere.

Jeg kommer i hvert fall til å personlig boikotte Ørjan, anbefale de som måtte invitere meg til showet om å gjøre det samme og å si ifra til arbeidsgiveren min om de vurderer å leie inn Ørjan eller bruke penger på showene hans. 

Håper mange vil gjøre det samme for det koster en ingenting og samtidig som jeg synes det er høyst umoralsk å støtte en Ørjan. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Vitulina skrev:

Jeg beskytter ingenting, men jeg synes ikke at liv skal ødelegges av noe av det som har fremkommet her. 

Jeg vil anta at dersom noen mener seg forulempet så ville de vel oppsøkt politiet? For ørvig så kan ikke Spacey og Weinstein sammenlignes, der har det også vært politisaker. 

Nei, men hele Metoo-kampanjen startet på bakgrunn av Weinstein. Og det er årsaken til at ofrene endelig blir tatt på alvor, uten en million spørsmål vedrørende deres egne valg og oppførsel. Og dette har spredt seg hit til Norge også, og forklarer hvorfor folk nå tar disse anklagene mot ØB på alvor.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner ikke ØB godt, men har møtt han i forbindelse med jobb en 15-20 ganger. Har også møtt Marna ett par ganger, sammen med han. Har alltid hadde et godt inntrykk av ØB, så er litt sjokkert nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...