Gå til innhold

Jeg er så lei av bloggverden at jeg vil spy!

Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Deltidsjente skrev:

Tja, det er jo det jeg gjør best, så det er ikke meg i mot. Skjønt, jeg er jo mest vant med å dele fra hverdagen min i selve bloggen ;)                                                                           Fisker du etter lesere nå, Deltidsjente?:a034::blomst:                          

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Tja, det er jo det jeg gjør best, så det er ikke meg i mot. Skjønt, jeg er jo mest vant med å dele fra hverdagen min i selve bloggen ;) 

Hohoho, burde sett den komme😀

Nei, men helt ærlig synes jeg at det er interessant at du som blogger deltar i tråden og kommer med dine perspektiver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

http://www.dagbladet.no/2016/01/19/kultur/meninger/debatt/kommunikasjon/lokalpolitikk/42793536/

Debattinnlegg om saken i Malvik om mobbesaken der kommunen anket dommen.

Dette er interessant utvikling av hvordan blogg kan brukes. Jeg synes det er bra i saker der David kjemper mot Goliat. Men det er et tveegget sverd det her, for jeg kan tenke meg mange saker hvor blogg ikke er et egnet sted for å ta opp egen sak. I denne saken var det jo åpenbart hvem sin side man burde stille seg på, saken var jo allerede avgjort i en rettsinstans og da har jo begge sider blitt belyst. Men slik som sosiale medier fungerer nå, så er det fort gjort at man faller for en ensidig fremstilling, som igjen kan ramme enkeltpersoner. Bare noen korte tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å komme forbi. Det er noe vidunderlig patetisk over (rosa-)bloggverden, full av mennesker som tar bilder av seg selv; med trutemunn, halvåpen fiskemunn eller helt åpen skrattemunn. De aller fleste sminket til det ugjenkjennelige og poserende i unaturlige vinkler. 

Det som er enda mer patetisk er at dagsavisene klipper og limer fra bloggene og skaper det om til noe vi burde vite noe om og ha respekt for. WTF? Jeg siterer trådstarter:  Jeg er så lei av bloggverden at jeg vil spy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Monky skrev:

Fisker du etter lesere nå, Deltidsjente?:a034::blomst:          

Gjør jeg ikke alltid? Jeg mener, jeg har jo URL-en til bloggen min i signaturen min? :)

Men det er klart, når hun legger så til de grader opp til det så kan jeg jo ikke dy meg :tongue:

4 timer siden, CecilieX skrev:

Hohoho, burde sett den komme😀

Nei, men helt ærlig synes jeg at det er interessant at du som blogger deltar i tråden og kommer med dine perspektiver. 

Du la jo på mange måter opp til den, så jeg måtte bare gripe den :tongue: 

Men ja, jeg forstår jo egentlig hva du mener. Jeg kommer ikke til å fortelle om hverdagen min som blogger på samme måte som i bloggen i denne tråden her, men når det er relevant vil jeg komme med betraktninger til det som tas opp her, sett fra en bloggers synspunkt.

Ingen dagens outfit med andre ord :nigo:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jeg ikke alltid? Jeg mener, jeg har jo URL-en til bloggen min i signaturen min? :)

Men det er klart, når hun legger så til de grader opp til det så kan jeg jo ikke dy meg :tongue:

Du la jo på mange måter opp til den, så jeg måtte bare gripe den :tongue: 

Men ja, jeg forstår jo egentlig hva du mener. Jeg kommer ikke til å fortelle om hverdagen min som blogger på samme måte som i bloggen i denne tråden her, men når det er relevant vil jeg komme med betraktninger til det som tas opp her, sett fra en bloggers synspunkt.

Ingen dagens outfit med andre ord :nigo:

• :blomst:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23599090/oerjan-buroee-gjoer-narr-av-bloggkolleger-i-nytt-innlegg

Kudos til Ingeborg Heldal, som kaller en spade for en spade. Det er så utrolig viktig at man ikke vanner ut mobbebegrepet. Jeg er lei av at tilhengere av bloggere drar hets - eller mobbekortet og at bloggeren ikke korrigerer leserne sine når de drar det. Det er intet annet enn respektløst ovenfor de som daglig blir mobbet og sliter tungt med det. Det er en astronomisk forskjell mellom bloggere som blir hyllet av en trofast tilhengerskare i flerfoldige kommentarer hver dag, og til gutten eller jenta som hver eneste dag opplever at de er verdiløse og uelsket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogger kan være så mangt. Det finnes blogger som tar for seg druedyrking og vinproduksjon i Norge, ølbrygging, byutvikling i bestemte bydeler (med før og etter bilder), samfunnskritiske blogger, etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, CecilieX skrev:

Synes det er spesielt moro at herr Burøe sammenligner Sophie Elises antrekk med oppkledningen til en klovn. Mitt eksakte sitat til venninnen min ved siden av meg på VBA da SE entret lokalet var vel "Hvordan kan noen være så kritisk til sirkus som hun er, i de buksene?". Og det kom fra transjenta som gikk hele kvelden med maske foran øyepartiet liksom... ;) 

Huff, burde virkelig skamme meg ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, CecilieX skrev:

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23599090/oerjan-buroee-gjoer-narr-av-bloggkolleger-i-nytt-innlegg

Kudos til Ingeborg Heldal, som kaller en spade for en spade. Det er så utrolig viktig at man ikke vanner ut mobbebegrepet. Jeg er lei av at tilhengere av bloggere drar hets - eller mobbekortet og at bloggeren ikke korrigerer leserne sine når de drar det. Det er intet annet enn respektløst ovenfor de som daglig blir mobbet og sliter tungt med det. Det er en astronomisk forskjell mellom bloggere som blir hyllet av en trofast tilhengerskare i flerfoldige kommentarer hver dag, og til gutten eller jenta som hver eneste dag opplever at de er verdiløse og uelsket. 

Helt enig i dette MEN:

Apropos så lei at man kan spy. Fytti så drit lei jeg er Ørjan Burøe, hans elendige blogg og alt han står for. Det eneste han gjør for å generere oppmerksomhet knyttet til seg selv er å freeride på andre enten ved å lage liksomkrangler, latterliggjøre dem på bloggen (han var jo veldig opptatt av CBE og co under "avsløringene" osv. Han har ingenting å komme med til bordet selv, så han er helt avhengige av alle andre for å skape oppmerksomhet om egen person. Klikkhoreri av absolutt verste sort.

Endret av Tapet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, CecilieX skrev:

Vi hadde for en tid tilbake en kjempebra diskusjon om content marketing, deriblant VG sin Familieliv stasing. I dag får Torry Pedersen spise i seg de bevingede ordene "jeg forstår ikke hva du har å klage på"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vg-felt-i-pfu/a/23600326/

Ha!

haha, jeg så det. Bra!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, CecilieX skrev:

Vi hadde for en tid tilbake en kjempebra diskusjon om content marketing, deriblant VG sin Familieliv stasing. I dag får Torry Pedersen spise i seg de bevingede ordene "jeg forstår ikke hva du har å klage på"

Ha!

:tommelsmil:

Litt mer om dette: 

http://presse.no/wp-content/uploads/2016/01/15-311-ABCDE-Verdens-Gang.pdf

http://journalisten.no/2016/01/ntb-blir-fjernet-fra-vg-familieliv-na-jobbes-det-med-trekke-opp-linjer

http://journalisten.no/2016/01/pfu-behandler-klage-pa-vgs-samarbeid-med-rema 

---- http://livestream.com/aktivdebatt/events/4711561

:)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, CecilieX skrev:

Ha!

dobbeltha!!! så bra!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk med fellelse av VG i PFU! :tommelsmil: 

(Litt lite fritid på meg for tiden, så jeg hadde ikke fått det med meg før nå :eeeh: )

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest CecilieX

Hmmm, jeg har hørt debatten i PFU nå, og jeg heier på journalistene, de er redde for egen troverdighet. Brigg har helt rett, PFU skal verne om den etiske standarden. Så langt bra. Samtidig så er mange rundt bordet opptatt av at vi jo er på vei mot en oppmykning, og at vi kanskje må venne oss til det. De konkluderer med at slik som VVP er formulert så kan ikke VG slippe unna med det, men jeg får en følelse at dersom man ikke hadde de strenge reglene så ville mange av medlemmene vært på glid, fordi man har forståelse for behovet for finansiering. Det skremmer meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
36 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Særdeles interessant!

Uttalelsen fra reklamebyrået er at "så lenge det skaper kontroverser og oppmerksomhet så er det en seier i seg selv". Det må da være en sannhet med visse modifikasjoner? Hvem som helst kan greie dette i dagen SoMe samfunn. Hvis et byrå har dette som mål, vel da har de ikke mye spesialkompetanse som folk bør betale store summer for. Jeg får et inntrykk at det sitter en gjeng hotshots på en kontor som har lyst å skape litt rabalder, og så drodler de ned et stunt, men uten å ha kundens interesser i fokus. Skal du sette i gang en kampanje så må du jo ha som større mål en at du skal få oppmerksomhet. Hva skal oppmerksomheten føre til? Jeg tror de glemmer ringvirkningene av denne typen oppmerksomhet, de glemmer å bruke vesentlige analyseverktøy. Egentlig synes jeg synd på Norsk Folkhjelp som har betalt et byrå, og fått så dårlig hjelp. 

Sophie Elise sitt management skylder også på reklamebyrået og på Norsk Folkehjelp. Det er kanskje riktig av ansvarsfordelingen er slik, men jeg må si at det er interessant at SE ikke selv velger å kommentere saken, men bruker sin manager.  Det er litt "feigt", all den tid hun gjerne soler seg i glansen når hun har fått kred det siste året for sitt samfunnsengasjement og for å være en mektig stemme.  Kritikken berører jo virkelig hennes yrkesgruppe og i dette tilfelle hennes arbeidsplass så det hadde vært interessant å vite hva som er hennes syn på saken.

Jeg synes dette definitivt er en viktig del av debatten rundt bloggere og reklame, og deres mediemakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...