Gå til innhold

Jeg er så lei av bloggverden at jeg vil spy!


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Nå til dags handler det om klikk, klikk, klikk, og hele greia er blitt en fullstendig surrealistisk verden der markedskreftene rår. Jeg er drittlei bloggverden!

Jeg er drittlei av overskrifter som bare er konstruert for å få deg til å gå inn på innlegget slik at klikkene blir registrert.

Jeg er drittlei av hverdagsinnlegg som er konstruert slik at man ikke skal skjønne at de er kjøpt og betalt.

Jeg er drittlei av å få feeden full av blogginnlegg som alle handler om samme sponsorevent eller produkt.

Jeg er drittlei av bloggere som klager over hvor tøft det er å være blogger, når de samtidig ler hele veien til banken.

Jeg er drittlei av bloggere som later som de er hyggelige, når de egentlig kun er opptatt av hvordan de kan utnytte leserne sine til å kjøpe ubrukelige produkter.

Jeg er drittlei av at bloggerne ikke bruker sin påvirkningkraft til noe som faktisk er samfunnsnyttig eller viktig eller ikke for egen vinning.

Jeg er drittlei av bloggere som skriver innlegg som åpenbart er konstruert for å skape klikk, og som etterpå skal være offer når kommentarfeltet går varmt.

Jeg er drittlei av at blogglisten toppes av bloggere som ikke tar ansvar for det faktum at de er forbilder for mange unge mennesker.

Jeg er drittlei av at jeg lar meg hisse opp av bloggere og at jeg dermed bare kan betraktes som en nyttig idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå til dags handler det om klikk, klikk, klikk, og hele greia er blitt en fullstendig surrealistisk verden der markedskreftene rår. Jeg er drittlei bloggverden!

Jeg er drittlei av overskrifter som bare er konstruert for å få deg til å gå inn på innlegget slik at klikkene blir registrert.

Jeg er drittlei av hverdagsinnlegg som er konstruert slik at man ikke skal skjønne at de er kjøpt og betalt.

Jeg er drittlei av å få feeden full av blogginnlegg som alle handler om samme sponsorevent eller produkt.

Jeg er drittlei av bloggere som klager over hvor tøft det er å være blogger, når de samtidig ler hele veien til banken.

Jeg er drittlei av bloggere som later som de er hyggelige, når de egentlig kun er opptatt av hvordan de kan utnytte leserne sine til å kjøpe ubrukelige produkter.

Jeg er drittlei av at bloggerne ikke bruker sin påvirkningkraft til noe som faktisk er samfunnsnyttig eller viktig eller ikke for egen vinning.

Jeg er drittlei av bloggere som skriver innlegg som åpenbart er konstruert for å skape klikk, og som etterpå skal være offer når kommentarfeltet går varmt.

Jeg er drittlei av at blogglisten toppes av bloggere som ikke tar ansvar for det faktum at de er forbilder for mange unge mennesker.

Jeg er drittlei av at jeg lar meg hisse opp av bloggere og at jeg dermed bare kan betraktes som en nyttig idiot.

Jeg støtter ditt hjertesukk til fulle.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det jo veldig fint at den er så lett å unngå.

  

Så slutt å lese blogger da!

  

Lol

Tro meg, jeg gikk gjennom feeden min i dag og trykket unfollow på alle de som har irritert meg i det siste, og da ble det ikke mange igjen. Ikke det at det spiller noen rolle for disse bloggerne, selvfølgelig, for det er jo mer enn nok av lesere og fans som bidrar med klikk og cash rett i kassa.

Det er synd, for blogging kunne vært brukt på en samfunnsnyttig måte, men dessverre er det de mest tanketomme bloggerne som er mest lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Synd alt av blogging er ødelagt og gidder ikke å lese bloggere mer. Bare en stor reklame blogg og blogger kun for penger. Gjelder de fleste. Likte å toppbloggere før i tiden. Nå har det utviklet seg til det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå til dags handler det om klikk, klikk, klikk, og hele greia er blitt en fullstendig surrealistisk verden der markedskreftene rår. Jeg er drittlei bloggverden!

Jeg er drittlei av overskrifter som bare er konstruert for å få deg til å gå inn på innlegget slik at klikkene blir registrert.

Jeg er drittlei av hverdagsinnlegg som er konstruert slik at man ikke skal skjønne at de er kjøpt og betalt.

Jeg er drittlei av å få feeden full av blogginnlegg som alle handler om samme sponsorevent eller produkt.

Jeg er drittlei av bloggere som klager over hvor tøft det er å være blogger, når de samtidig ler hele veien til banken.

Jeg er drittlei av bloggere som later som de er hyggelige, når de egentlig kun er opptatt av hvordan de kan utnytte leserne sine til å kjøpe ubrukelige produkter.

Jeg er drittlei av at bloggerne ikke bruker sin påvirkningkraft til noe som faktisk er samfunnsnyttig eller viktig eller ikke for egen vinning.

Jeg er drittlei av bloggere som skriver innlegg som åpenbart er konstruert for å skape klikk, og som etterpå skal være offer når kommentarfeltet går varmt.

Jeg er drittlei av at blogglisten toppes av bloggere som ikke tar ansvar for det faktum at de er forbilder for mange unge mennesker.

Jeg er drittlei av at jeg lar meg hisse opp av bloggere og at jeg dermed bare kan betraktes som en nyttig idiot.

 

Det er ikke bare bloggerne vi er drittlei av, det er hele den digitale måten å fremstille verden på:

 

Aviser: "Du vil ikke tro hvordan hun..." måten å fremstille nyheter på, hele måten de fremstiller nyheter på som en slags dårlig google translate fra utenlandske medier. 

Buteschøn-skandalen sier jo sitt om tilstanden i medie-Norge

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare å ikke gå innpå bimborosamammaextensions.blogg.no, også er problemet løst.

På KG blir man stadig minnet på alle bloggerene. 

På facebook liker, deles og kommenteres bloggeres innlegg. Liker en veninne det så popper det opp.

De er på twitter, instagram, YouTube, VG, seoghor, nettavisen, TV!!, nyheter, reklameplakater.

DE er overaalt. Folk overalt snakker også om de. De snakkes om på skole, cafe, buss, tog, fly.. Både gamle og unge snakker om de.

 

Lett å unngå? Ja, for en døv og blind person. Eller en som lever under en stein.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare å ikke gå innpå bimborosamammaextensions.blogg.no, også er problemet løst.

På KG blir man stadig minnet på alle bloggerene. 

På facebook liker, deles og kommenteres bloggeres innlegg. Liker en veninne det så popper det opp.

De er på twitter, instagram, YouTube, VG, seoghor, nettavisen, TV!!, nyheter, reklameplakater.

DE er overaalt. Folk overalt snakker også om de. De snakkes om på skole, cafe, buss, tog, fly.. Både gamle og unge snakker om de.

 

Lett å unngå? Ja, for en døv og blind person. Eller en som lever under en stein.

Da får man prøve å filtrere litt, da. Rundt meg legger jeg ikke merke til at det snakkes om bloggere, verken på t-banen, toget, på jobben, blant venner eller familie. Det er faktisk ingen rundt meg som snakker om bloggere, tro det eller ei. Hvis det å se navnet til en blogger på KG eller på Facebook gjør dere så opprørt så vil jeg si at det er dere som har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man prøve å filtrere litt, da. Rundt meg legger jeg ikke merke til at det snakkes om bloggere, verken på t-banen, toget, på jobben, blant venner eller familie. Det er faktisk ingen rundt meg som snakker om bloggere, tro det eller ei. Hvis det å se navnet til en blogger på KG eller på Facebook gjør dere så opprørt så vil jeg si at det er dere som har et problem.

det gjør ikke meg opprørt. Jeg bare opplyser om at bloggverden er litt større enn som så. Hjelper ikke å bare ikke besøke blogg-adressen. Jeg mener ikke at alle konstant snakker om de. Jeg har ingen problem med å tro deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man prøve å filtrere litt, da. Rundt meg legger jeg ikke merke til at det snakkes om bloggere, verken på t-banen, toget, på jobben, blant venner eller familie. Det er faktisk ingen rundt meg som snakker om bloggere, tro det eller ei. Hvis det å se navnet til en blogger på KG eller på Facebook gjør dere så opprørt så vil jeg si at det er dere som har et problem.

Må si meg enig med Sly her. Kjenner meg overhodet ikke igjen i problemet ditt. Bare å holde seg unna sladresidene, ingen rundt meg diskuterer bloggere heller. Les og fokuser på andre ting, så vil du og snakke om andre ting. Så behøver ikke disse bloggerne eksistere i din verden i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv er jeg lei av mennesker som skjærer alle over en kam. Men hva vet vel jeg, jeg er jo blogger...

Jeg liker bloggen din! Veldig godt skrevet og du har absolutt et godt tema om jeg får sagt det selv. Har en nærme meg som går gjennom det du gjør nå,og dere er vel cirka like langt i det du går gjennom nå. Heia dere. Du er tøff. :jepp:

Ja, var bare det jeg ville si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bloggen din! Veldig godt skrevet og du har absolutt et godt tema om jeg får sagt det selv. Har en nærme meg som går gjennom det du gjør nå,og dere er vel cirka like langt i det du går gjennom nå. Heia dere. Du er tøff. :jepp:

Ja, var bare det jeg ville si.

 

Tusen takk, det setter jeg pris på :biggrin:

Endret av Deltidsjente
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har irritert meg i det siste er at alle (jaja, ikkje alle då, men mange!) har overskrift på engelsk og innlegget er skriven på norsk. Faderullan 😑

Endret av Kjibba
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det er ikke bare å ikke gå innpå bimborosamammaextensions.blogg.no, også er problemet løst.

På KG blir man stadig minnet på alle bloggerene. 

På facebook liker, deles og kommenteres bloggeres innlegg. Liker en veninne det så popper det opp.

De er på twitter, instagram, YouTube, VG, seoghor, nettavisen, TV!!, nyheter, reklameplakater.

DE er overaalt. Folk overalt snakker også om de. De snakkes om på skole, cafe, buss, tog, fly.. Både gamle og unge snakker om de.

 

Lett å unngå? Ja, for en døv og blind person. Eller en som lever under en stein.

Så sant, så sant! Og det er en liten industri der ute av mennesker som jobber for å promotere bloggerne. Du kan se på United Bloggers for eksempel, som på sin første bloggersamling hadde fokus på hvordan man kan få flere klikk, og ikke på hvordan man lager godt innhold. Og når bloggeren må holde seg med PR-byrå, eller medierådgiver så er det lite igjen av det som tidligere var genuint. Og denne klø på ryggen nettverksgjørma som har blitt diskutert her på KG er mer av samme ulla. Det er en samrøre mellom ulike aktører i bloggverden som vaker i landskapet mellom å være uetisk og ulovlig. Foreløpig finnes det jo ikke kontroll- og klageinstanser som sitter med de rette redskapene til å få endret på dette heller. Verken FO eller PFU (i forhold til bindingene mellom bloggere og media) sitter på sanksjonsmuligheter som ville kunne hatt effekt. Jeg lurer på hvordan vi ser på dette om 50 år, jeg håper at vi kan le av det, litt sånn som vi har ledd og ristet på hode av en god del andre trender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...