Chrissy22 Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Hei! Noen prøvere her som har lavt stoffskifte? Jeg har hatt det i 7 år, og tar daglig levaxin. Har vært velregulert det siste året med fine verdier. Vet jo at lavt stoffskifte ubehandlet gir problemer med å bli gravid, med leser også enkelte steder at det generelt kan gi problemer til tross for medisinering. Noen som har erfaringer? Syns egentlig det virker rart at det har noe å si så lenge man er godt regulert og stoffskifte er stabilt. Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser etter jeg sluttet på pillen, så regner jo med jeg har el hver måned. Alt man skal bekymre seg for i prøvetiden 🙈
Chrissy22 Skrevet 29. september 2015 Forfatter #2 Skrevet 29. september 2015 Hei! Noen prøvere her som har lavt stoffskifte? Jeg har hatt det i 7 år, og tar daglig levaxin. Har vært velregulert det siste året med fine verdier. Vet jo at lavt stoffskifte ubehandlet gir problemer med å bli gravid, med leser også enkelte steder at det generelt kan gi problemer til tross for medisinering. Noen som har erfaringer? Syns egentlig det virker rart at det har noe å si så lenge man er godt regulert og stoffskifte er stabilt. Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser etter jeg sluttet på pillen, så regner jo med jeg har el hver måned. Alt man skal bekymre seg for i prøvetiden 🙈 Har foresten snakket med legen om det, og han mener det har ingen innvirkning på feriliteten så lenge man er godt medisinert. Han tar forøvring stoffskifte på alvor, og vil jeg skal ta prøver hver 4 uke også i prøvetiden.
*Frida* Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Legen din har rett, og det er veldig fint at legen din vil passe på stoffskiftet også før du blir gravid. Stoffskiftet mitt endra seg veldig brått allerede i veke 5-6, og eg måtte auke Levaxin med 50% allerede då. Eg hadde hatt LS i ca 5 år når eg blei gravid første gang. I 2. prøveperiode etter pilleslutt. Nr 2 og 3 trengte me 6 og 7 prøveperiodar på, men alle 3 svangerskap har gått veldig fint.
Chrissy22 Skrevet 29. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2015 Legen din har rett, og det er veldig fint at legen din vil passe på stoffskiftet også før du blir gravid. Stoffskiftet mitt endra seg veldig brått allerede i veke 5-6, og eg måtte auke Levaxin med 50% allerede då. Eg hadde hatt LS i ca 5 år når eg blei gravid første gang. I 2. prøveperiode etter pilleslutt. Nr 2 og 3 trengte me 6 og 7 prøveperiodar på, men alle 3 svangerskap har gått veldig fint. Godt å høre! Man vil jo helst stole på det legen sier, og prøver å tenke at de som ikke får det til når de har lavt stoffskifte men er godt regulert mest sannsynlig har andre årsaker/tilstander som gjør det vanskeligere. Det vil jo alltid være individuelt hvor lang tid det går, uavhengig av stoffskifte, og i ditt tilfelle vil jeg tro stoffskifte ikke spilte noen rolle selv om det tok lengre tid 2 og 3 gang. Du ble jo gravid innen et år så er selv bare i pp 3 med siste dag av mensen så har jo ingenting å stresse for, men blir fort til at man får tanker om ting som kan være galt når du har sex under el uten å bli gravid (og ja, jeg vet det er tidlig å tenke det 🙈)
*Frida* Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Godt å høre! Man vil jo helst stole på det legen sier, og prøver å tenke at de som ikke får det til når de har lavt stoffskifte men er godt regulert mest sannsynlig har andre årsaker/tilstander som gjør det vanskeligere. Det vil jo alltid være individuelt hvor lang tid det går, uavhengig av stoffskifte, og i ditt tilfelle vil jeg tro stoffskifte ikke spilte noen rolle selv om det tok lengre tid 2 og 3 gang. Du ble jo gravid innen et år så er selv bare i pp 3 med siste dag av mensen så har jo ingenting å stresse for, men blir fort til at man får tanker om ting som kan være galt når du har sex under el uten å bli gravid (og ja, jeg vet det er tidlig å tenke det 🙈) Riktig. Eg trur ikkje stoffskiftet var årsak til litt lenger prøvetid til nr 2 og 3, mine er nemlig ganske tette (2,5 år og 2 år). Lykke til!
Chrissy22 Skrevet 29. september 2015 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2015 Riktig. Eg trur ikkje stoffskiftet var årsak til litt lenger prøvetid til nr 2 og 3, mine er nemlig ganske tette (2,5 år og 2 år). Lykke til! Takk! Er glad jeg blir godt fulgt opp av legen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå