Gå til innhold

Venninnen min er skikkelig vimsehodet og glemmer avtaler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh jeg blir gal! Hun er så vimsete og surrete. Glemmer ting hele tiden. Helt utrolig hun klarte å glemme hun hadde invitert meg på middag på lørdag!

Hun sa jeg kunne komme kl 7 og jeg stilte opp kl 7 med drikke og dessert. Ringer på, men ingen åpner. Hmm så rart. Til slutt ringer jeg henne, men ingen tar tlf. Ja, så der står jeg da helt forvirret. Jeg gikk bort til bilen og da ringer hun meg. Hun var hos en kompis og drakk. Denne avtalen hadde hun helt glemt. Ops sa hun. :roll:

Dette er ikke første gang. Har skjedd flere ganger før. Hun kommer ofte for seint (sånn typ 30 min/en time for sein) Hun glemte til og med vi skulle til Sverige sammen! Selv om vi snakket kvelden før. Jeg dro alene.

Begynner å bli lei nå. Helt umulig å lage avtaler med henne. Er det bare å legge vennskapet dødt? Nytter ikke å snakke med henne om det. Har bedre ting å gjøre enn å skulle møte noen som aldri kommer.

Anonymous poster hash: 7439e...ada

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg forholdet dødt. Ser ingen grunn til å skulle fortsette. Har kjent hverandre lenge?

Skrevet

Bare si ha og ja og lag planer for deg selv. Hadde lett latt dette vennskapet dø ut av seg selv. En venninne av meg glemmer ikke, men kommer ofte flere timer for sent. Har sluttet å planlegge noe med henne og merker at jeg ikke irriterer meg mer.

Anonymous poster hash: ec12c...a92
  • Liker 1
Skrevet

Kutt henne ut. I disse smarttelefontider er det absolutt ingen som helst grunn til at noen skal glemme en avtale noen sinne. Hun "glemmer" ikke. Hun prioriterer deg rett og slett ikke. Hun kunne helt fint klart å sette opp avtalene deres i kalenderen, og fått påminnelser opptil flere ganger, om hun gadd. Men de tre sekundene det tar å sette opp en avtale i kalenderen synes hun tydeligvis ikke avtalen deres er verdt. 

Anonymous poster hash: 5cd65...de9
  • Liker 3
Skrevet

Hvis hun hadde vært en veldig nær og god venninne hadde jeg satt meg ned med henne og tatt en alvorprat. Ville fortalt henne at hvis hun ikke begynner å respektere meg og min tid var det over og ut. Og selvfølgelig gjort alvor av det hvis hun ikke skjerpet seg. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo fortsette å være venninne med henne, men når det er snakk om planer som skal legges frem i tid så er det bare å si "haha nei tror vi dropper det, du glemmer det bare likevel", og så kan dere heller være spontanvenner. Trenger ikke å legge det helt død, om du ikke vil.

Anonymous poster hash: 95afa...7ff
  • Liker 2
Skrevet

Vi har vært venninner i 3 år. Ikke så veldig nære venner. Har som sagt snakket med henne om det før. Hun sa hun skulle skjerpe seg, men har ikke sett noe til det akkurat.

Ser egentlig ingen grunn til å fortsette dette her.

Ts.

• Liker 2
Skrevet

Kutt henne ut. I disse smarttelefontider er det absolutt ingen som helst grunn til at noen skal glemme en avtale noen sinne. Hun "glemmer" ikke. Hun prioriterer deg rett og slett ikke. Hun kunne helt fint klart å sette opp avtalene deres i kalenderen, og fått påminnelser opptil flere ganger, om hun gadd. Men de tre sekundene det tar å sette opp en avtale i kalenderen synes hun tydeligvis ikke avtalen deres er verdt.    Anonymous poster hash: 5cd65...de9

Dette.

Det som er viktig for folk, husker de. Med andre ord, venninna di synes ikke en middag med deg, en sverigetur med deg eller hva som helst annet er så viktig at hun gidder å prioritere det. Jeg hadde latt vennskapet dø ut, eller til nød laget en avtale og "glemt" den. (Smake sin egen medisin).

Anonymous poster hash: c1ede...f52

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke minne henne på det da? Når dere avtaler å møtes si at hun skal legge det inn på mobilen med varsel, ev. kan du sende en SMS før du drar hjemmefra og si at du er på vei.

Anonymous poster hash: e9d0b...32b

• Liker 1
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Nå ser jeg på deg som heldig for bestevenninna mi som jeg hadde hvert venn med i 7 år kom også sent til avtaler og avlyste avtaler hele tida, men det var ikke fordi ho var vimsete, neida det var fordi ho bare ikke syntes jeg var viktig nok til å være med (jada jeg har dumpa henne, for skjønte hun ikke er verdt min tid)

Syns ikke du skal droppe venninna di om dere er gode venner, sånn som mange foreslår her. Det er fullt mulig å være vimsete, og det er ofte ikke man kan gjøre noe med personlig (det kan jo hende ho ikke mener å være uhyggelig mot deg). Tenker du kan snakke med henne om at dette sårer og ikke er så hyggelig for deg, og forklar henne at dere må finne en løsning. Hvis det heller ikke funker så kan du vurdere å droppe henne. 

Syns det er trist å miste venner pga. småting, så tenker alltid at man burde snakke sammen før man bare blir borte fra hverandres liv helt fullstendig...

Skrevet

Kan du ikke minne henne på det da? Når dere avtaler å møtes si at hun skal legge det inn på mobilen med varsel, ev. kan du sende en SMS før du drar hjemmefra og si at du er på vei. Anonymous poster hash: e9d0b...32b

Har prøvd det. Nytter ikke.

Skrevet

Kjenner meg igjen i det.. Har ei sånn venninne selv. Skuffer gang på gang.. Men jeg vil jo være venn med henne også.. Har funnet ut at planer kan man drite i med henne. Og om du vil finne på noe med henne så må du ringe rett før.. Helst sånn at hun rekker å fikse seg før vi skal ut.. For hun er dødstreig! 

• Liker 1
Skrevet

Sett henne på medisiner mot Alzheimer.

Anonymous poster hash: 208d5...88c

Skrevet

Åh jeg blir gal! Hun er så vimsete og surrete. Glemmer ting hele tiden. Helt utrolig hun klarte å glemme hun hadde invitert meg på middag på lørdag!

Hun sa jeg kunne komme kl 7 og jeg stilte opp kl 7 med drikke og dessert. Ringer på, men ingen åpner. Hmm så rart. Til slutt ringer jeg henne, men ingen tar tlf. Ja, så der står jeg da helt forvirret. Jeg gikk bort til bilen og da ringer hun meg. Hun var hos en kompis og drakk. Denne avtalen hadde hun helt glemt. Ops sa hun. :roll:

Dette er ikke første gang. Har skjedd flere ganger før. Hun kommer ofte for seint (sånn typ 30 min/en time for sein) Hun glemte til og med vi skulle til Sverige sammen! Selv om vi snakket kvelden før. Jeg dro alene.

Begynner å bli lei nå. Helt umulig å lage avtaler med henne. Er det bare å legge vennskapet dødt? Nytter ikke å snakke med henne om det. Har bedre ting å gjøre enn å skulle møte noen som aldri kommer.

Noe sier meg at hun ikke har glemt disse tingene. Bare gitt faen. Spesoelt når det har skjedd det samme gjentatte ganger. Og hvem faen glemmer totalt av noe man har snakket om kvelden før, med mindre man lider av alzheimer?
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje hun har vært ruset da avtaler har blitt inngått? Jeg er iallefall veldig glemsk i fylla.

Anonymous poster hash: 6c163...89e
Skrevet

Har hatt ei lignende venninne, jeg kutta kontakta til det minimale til slutt fordi jeg ikke orket å bli behandlet sånn. Når man avtaler å møtes kl. 7 og hun ikke kommer før kl. 11 (!) så synes jeg at det er mildt sagt respektløst, og noe jeg ikke orker å kaste bort mer tid på. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde en sånn venninne.. Hun prioriterte hasj og etterhvert andre rusmidler foran meg, og etterhvert så var det bare rusmidler i hodet på henne. I dag har vi ingen kontakt, selv om jeg har forsøkt mange ganger å vise henne at jeg er der for hun om hun skulle trenge/ønske det. Den dagen hun er klar for å være rusfri stiller jeg gjerne opp. Ingen skal være nødt til å stå alene i den kampen.

Anonymous poster hash: 3c311...82b

• 7 år senere...
Skrevet

Sånne folk er slitsomme å omgås vimsehoder var ett par sånne der jeg jobba før 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...