AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Hei! Jeg begynte i ny jobb for tre måneder siden. En av mine kolleger er en tidligere bestevenninne av meg, og vi avsluttet vårt vennskap fordi det var for mye drama. Det skal sies at vi gikk i niende klasse på den tiden, og jeg har ikke hatt kontakt med henne etter ungdomsskolen. Jeg tror at man kan forandre seg på slike punkter, og jeg er definitivt ikke samme person som jeg var i niende klasse. Det trodde jeg ikke hun var heller. Igår på jobb fikk jeg vite at hun har beskyldt meg for å kjøpe varer til mine venner med personalrabatten og at jeg er kommet for å ødelegge bedriften. Dette synes jeg er helt forferdelig! Jeg har absolutt ikke gjort noe sånt og synes dette er veldig synd. Jeg har aldri gjort noe slikt. Føler meg helt forferdelig og at jeg er uvelkommen på jobb. Hun har også sagt til en kollega av meg at jeg er full av drama og at hun ikke takler trynet mitt, og at hun ikke fordrar å jobbe med meg. Dette kunne jeg ikke se komme i det hele tatt. Hun har fortalt meg mye på jobb angående hennes privatliv og jeg har støttet henne gjennom mye dritt. Hun har snakket stygt om de andre kollegaene våre til meg, og nå viser det seg at det tydeligvis er noe som går rundt. Jeg er tjue år gammel og hun er ett år yngre. Nå har det seg slik at min kollega som fortalte dette har opplevd en del ubehagelig med henne selv og vil vi skal fortelle det til sjefen. Problemet mitt er at det er en hel uke til det kan skje. Jeg synes det er tungt å dra på jobb. Kollegaen min er reist til utlandet fordi en i familien hennes er dødssyk. Jeg skal jobbe alene med hun som har snakket dritt om meg de kommende dagene og synes dette er ekkelt. Hun er veldig god venninne med hun som skal bli den nye sjefen (de er ett år yngre enn meg og rotter seg ofte sammen). Jeg føler at hennes mål er å få meg sparket og hun beskylder meg for ting uten grunn. Vi har ikke lov til å handle til venner med rabatten, men jeg kan kjøpe bursdagsgaver osv. Noe jeg har gjort til søstra mi og to av mine venninner. Hva skal jeg gjøre? Jeg synes det er veldig tungt at jeg skal jobbe alene med henne imorgen uten at jeg skal si noe til henne. Jeg har det vanskelig for å holde kjeft i slike situasjoner og liker å få det ordnet opp og ute av verden. Hva skal jeg gjøre?! Jeg har SÅ lyst til å si imorgen at jeg ikke synes det er greit. Jeg føler meg mislikt og vil ikke dra på jobb. Skal jeg vente i en uke til kollegaen min er kommet hjem og vi skal ta det opp med butikksjefen, eller skal jeg ta det opp med kollegaen min som har satt ut et falskt rykte om meg? Anonymous poster hash: 30bdf...25b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Hvor gamle er dere?Anonymous poster hash: 667ec...159 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Hvor gamle er dere?Anonymous poster hash: 667ec...159 Jeg er 20 år gammel, hun er 19. Anonymous poster hash: 30bdf...25b
Musemor Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Det hun jo skrevet i innlegget sitt... Hvis vedkommende som blir sjefen din kun er 19 år, og er god venninne med hun som slenger dritt, bør du kanskje ta det med noen høyere opp i systemet. Høres ut som en vanskelig situasjon, men men jeg ville prøvd å opptre normalt og ikke gjøre noe for å forverre ting. Vanskelig å slenge dritt om deg hvis du ikke gjør noe galt 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 ta det opp med sjefen din, som da burde få til et møte med dere to for å oppklare alt som har skjedd. det er ikke brukbart å oppføre seg sånn på jobb Anonymous poster hash: e0e06...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Det hun jo skrevet i innlegget sitt... Hvis vedkommende som blir sjefen din kun er 19 år, og er god venninne med hun som slenger dritt, bør du kanskje ta det med noen høyere opp i systemet. Høres ut som en vanskelig situasjon, men men jeg ville prøvd å opptre normalt og ikke gjøre noe for å forverre ting. Vanskelig å slenge dritt om deg hvis du ikke gjør noe galt Ja jeg er forsåvidt enig, og jeg gjør jo ingenting galt. Har godt mersalg og kan feltet mitt veldig godt. Hun som er sjefen vår nå er en godt voksen dame, men skal gå av med pensjon. Jeg synes fordeom at det er vanskelig at jeg ikke kan ta det opp med henne imorgen på jobb. Anonymous poster hash: 30bdf...25b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Prøv å kom mer på godfot med den kommende sjefen, er ikke sikkert det lønner seg å gå til sjefen å "sladre". De kan uansett ikke sparke deg for noe du ikke har gjort. Prøv heller å frys henne ut, vær bare kollegialt høflig og dropp å snakke om personlige ting til henne. Pass på at du er godt likt av de andre på jobben og sjefen, da mister hun etterhvert troverdighet. Hun gjør dette kun for å fremme seg selv, så ikke sløs med godord o.l.til henne. Anonymous poster hash: 75cfc...291 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Prøv å kom mer på godfot med den kommende sjefen, er ikke sikkert det lønner seg å gå til sjefen å "sladre". De kan uansett ikke sparke deg for noe du ikke har gjort. Prøv heller å frys henne ut, vær bare kollegialt høflig og dropp å snakke om personlige ting til henne. Pass på at du er godt likt av de andre på jobben og sjefen, da mister hun etterhvert troverdighet. Hun gjør dette kun for å fremme seg selv, så ikke sløs med godord o.l.til henne.Anonymous poster hash: 75cfc...291 Jeg kommer heldigvis godt overens med alle utenom henne, og til meg oppfører hun seg som at hun er kjeempeglad i meg. Den kommende sjefen har selv sagt at det er slitsomt at hun jobber der fordi hun hele tiden ''gråter'' til seg vilja si, og sier at hun synes synd på henne og at det er derfor hun ennå er der. Jeg skulle egentlig erstatte hennes stilling, men så var typen hennes utro og hun flyttet derfor ikke. Hun hadde sagt opp muntlig, men gråt seg til å få bli. Så det er en litt kinkig situasjon. Anonymous poster hash: 30bdf...25b
Cashbah Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Ta det opp med henne på en rolig og ordentlig måte. Min erfaring er at de blir helt satt ut og ikke ønsker konflikter når de blir konfrontert med problemer om du legger frem fakta på en riktig måte 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #10 Skrevet 27. september 2015 Ta det opp med henne på en rolig og ordentlig måte. Min erfaring er at de blir helt satt ut og ikke ønsker konflikter når de blir konfrontert med problemer om du legger frem fakta på en riktig måte Ja var det jeg også tenkte. Jeg bryr meg ikke om det med at hun synes jeg er full av drama og alt det, for vi er ikke venner. Det jeg derimot ikke synes er greit er at hun beskylder meg for å gjøre noe som ikke er tilfelle. Når slike ting kommer opp pleier jeg alltid å spørre om det er sant før jeg eventuelt sier det til noen, men hun har bare trekt en konklusjon uten å spørre meg om det er tilfelle. Jeg tenker jeg kan ta opp det med personalrabatten og at jeg handler med den til mine venner slik at jeg får fortalt at det ikke er tilfelle. Anonymous poster hash: 30bdf...25b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #12 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg har et råd, slutt i jobben. Eller ta det opp. Anonymkode: e6c74...4f1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #13 Skrevet 24. oktober 2018 Det du kan ta opp med sjefen er at du har hørt at det snakkes om at du misbruker personalrabatten. Da kan du fortelle hvorfor du har benyttet deg av den og og evt spørre om du har misforstått noe. I de fleste tilfeller lønner det seg å være ærlig med leder, de kan hjelpe mer enn det ser ut som. Anonymkode: f546a...8f0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #14 Skrevet 24. oktober 2018 Vet ikke hva som er verst på jobb. Bli mobbet muntlig eller utfryst (usynlig mobbing). Begge deler er like ille og føler med deg. Håper det går bedre nå, eller at du har mulighet til å ta det opp med noen høyere opp i systemet. Ikke morsomt å gå til ledelsen, men dette er alvorlig, og man skal helst trives på jobb. Man skal jo være der store deler av livet, tross alt. Anonymkode: 2afa3...7af
Rosatoast Skrevet 24. oktober 2018 #15 Skrevet 24. oktober 2018 (endret) Bra at dere tar det opp med sjefen, i mellomtiden kan jo du konfrontere hun selv. Hadde dette skjedd med meg og kollega på jobben min, jeg hadde aldri i livet funnet meg i å bli tråkket på slik! Og jeg hadde skrudd på "opptak" på telefonen under konfrontasjonen, slik at jeg hadde hatt min side av saken ren og pen, tilfelle hun skal manipulere sjefen min også. Endret 24. oktober 2018 av Rosatoast
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå