Gå til innhold

Tror dere det snart blir lovlig i Norge med eggdonasjon ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det. Jeg produserer gode egg som bare fy, men livmora mi er skikkelig teit å vil ikke la noen av de feste seg. Selv om jeg ikke kan få barn selv ville det vært en liten trøst å faktisk å kunne hjelpe noen andre.

Anonymous poster hash: b0a0e...56b

Skrevet

Usikker på det.

Problemet er at det er en ganske krevende prosess som også gir risiko og de fleste kvinner vil ikke gå igjennom alt sammen uten kompensasjon. Og "salg" av egg (som nå bare er tillatt i USA) er neppe noe norske politikere er fan av. 

I England får man dekket visse 'kostnader' men det er i totalen ikke mye. Og man vil ikke tiltrekke seg de som bare trenger pengene heller. 

Anonymous poster hash: 4cb51...059
Skrevet

Usikker på det.

Problemet er at det er en ganske krevende prosess som også gir risiko og de fleste kvinner vil ikke gå igjennom alt sammen uten kompensasjon. Og "salg" av egg (som nå bare er tillatt i USA) er neppe noe norske politikere er fan av. 

I England får man dekket visse 'kostnader' men det er i totalen ikke mye. Og man vil ikke tiltrekke seg de som bare trenger pengene heller. 

Anonymous poster hash: 4cb51...059

Spermdonorer får penger, så hvorfor er salg av egg noe annerledes?

Anonymous poster hash: abae0...81b

• Liker 1
Skrevet

Som frivillig barnløs kunne jeg godt tenke meg å gitt bort egg.

Anonymous poster hash: c082b...44a

• Liker 1
Skrevet

Nei, fordi ingenting skjer "snart" i Norge. Alt, og spesielt ting som er kontroversielt, tar ekstremt lang tid å endre på her til lands. Så det tror jeg vi må se langt etter, dessverre. veldig merkelig at det skal være forskjell på sæddonasjon og eggdonasjon, annet enn at uttak av egg er en mer krevende prosess og dermed mer kostbar. Lett for menn å donere for å si det sånn.

Anonymous poster hash: a803f...802
Skrevet

Bioteknologirådet har vel anbefalt å åpne opp for å vurdere donasjon hos par som er i behandling, hvor det blir egg til overs.

I prinsippet blir det jo ikke egg til overs, da alle egg får en sjanse til befruktning av partnerens sæd, og det er ikke aktuelt å donere befruktede. Så det eneste måtte være hvis det er mange egg og ikke nok sædceller til icsi på alle.

Jeg er uansett ikke egnet pga alder og pco, men jeg hadde aldri gitt bort egg. Mitt barn skal ikke vokse opp noe sted uten at jeg er der for det som mamma. Jeg føler veldig med dem som trenger donor, og selve ivf-prosessen kunne jeg godt ha gjort for noen, men ingen kan få barnet mitt, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...