AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #21 Skrevet 26. september 2015 Der jeg leide var det masse spiker over alt, skjønner ikke hva de kunne hatt på veggene overalt der. Nå har jeg flyttet ut og dit jeg har flyttet inn får jeg ikke lov å henge opp noe. Det er nyoppusset så tror de er redde for veggene sine. Får ikke ha gardinstang en gang, så må ha persienner. Men trives likevel jeg da sånn ellers tror jeg ikke de er så strenge på såntAnonymous poster hash: def01...1b1 1
Ruccula Skrevet 26. september 2015 #22 Skrevet 26. september 2015 Vi driver å totalt rehabiliterer utleieleiligheten vår nå. Nytt gulv, vegger, tak, kjøkken og bad. Jeg hadde syntes det vært veldig synd om første utleier lagde masse stygge skruehull rundt omkring. Spikerhull er lett å fikse. Er verre med skruehull 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #23 Skrevet 26. september 2015 Jeg leier og har alltid skrudd i det jeg ville. Har alltid snakket med huseier om det på forhånd før leie skjer, og jeg har nå etter to år fortsatt ikke satt opp alt, siden jeg foretrekker å være sikker før jeg slår hull. Hadde huseier nektet meg det hadde jeg nok gjort det uansett, og heller tatt det fra depositumet da jeg var ferdig der. Jeg leier for mange år og er ikke interessert i å bo i et sterilt hjem med plakater på veggene. Plakater har man da man er ungdom, ikke som voksen med familie. Anonymous poster hash: dd6e9...f9b 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #24 Skrevet 26. september 2015 Spør:) Min huseier sa set var greit, men jeg får litt dårlig samvittighet likevel hehe. Kjæresten min sa jeg bare kunne kjøpe sparkel til hullene for å gjøre det pent etter meg, men er det dumt? Vet ikke hvor godt sparkel holder.Anonymous poster hash: b1940...599
Gjest Tapet Skrevet 26. september 2015 #25 Skrevet 26. september 2015 I tillegg er det en del som henger alt for tunge ting på vegger som ikke tåler det, eller som bruker feil opphengingsmetoder der de ikke tar hensyn til type vegg. Da er det lett at veggen blir langt mer ødelagt enn hva som krever "litt" sparkel. -Et forbud er sånn sett en billig forsikring mot det eller at man eventuelt blir enig. Jeg hadde aldri hengt noe opp på vegger uten å spørre om lov med huseier først som leietager selv.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #26 Skrevet 26. september 2015 Skjønner godt at eiere av leiligheter med f.eks. gipsvegger av gammel type, ubehandlede panelvegger eller pent tapetserte vegger ikke vil ha hull i dem. Spesielt om man kun bor der i to semestre av gangen. Men å nekte gardinstenger var litt drøyt. Forslaget om oppheng i lister, om det finnes der en leier, er forøvrig veldig bra. Anonymous poster hash: f1807...166 2
Tinuwiel Skrevet 27. september 2015 #27 Skrevet 27. september 2015 Vi lar de som leier hos oss gjøre som de vil. Leiligheten var nybygd når de flyttet inn, men vi kan ikke forvente at noen som skal bo der noen år ikke vil ha noe på veggene. Vil de sette opp hyller så betaler vi de, så de kan bli stående til nesteleietaker. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #28 Skrevet 27. september 2015 Vi leier også ut flere leiligheter og vi ønsker at beboerne trives og gjerne blir der en stund og vi ønsker derfor ikke å sette begrensninger med tanke på hva de henger på veggene. Men vi har utstyrt de med skruer, plugger og annet som er beregnet på de veggene som er i leilighetene slik at evt skader blir begrenset. Vil heller ha stabile og langvarige leieforhold enn stadig gjennomtrekk.Anonymous poster hash: 0e630...183 2
Gjest Gjest_Weeping_Angel Skrevet 27. september 2015 #29 Skrevet 27. september 2015 (endret) Som utleiere så kan dere jo henge opp spiker/skruer til bilder selv også. Da får leietaker en mulighet til å henge opp bilder hvor dere har tilrettelagt for det og dere slipper masse nye hull. Jeg hadde nok hengt opp gardinstang selv om utleier hadde nektet meg dette. Det er da grenser på hva de skal kunne nekte. Igjen,hvis de vil begrense hull så burde de henge opp en gardinstang selv som ikke blir skrudd opp og ned hver gang noen flytter. Endret 27. september 2015 av Weeping_Angel
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #30 Skrevet 27. september 2015 ADVARSEL TIL DERE SOM SKAL SKRU!!!!!!!! Vi leide ut leiligheten til en rar fyr, idioten skrude sånn 55 toms terraseskruer i veggen.. Greit nok om idioten hadde spurt! Vi har skjult anlegg i veggen, så tullingen skrude noen skruer rett i kablan.. Anonymous poster hash: 5832e...5c7 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #31 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 26.9.2015 den 13.14): Jeg leier og har alltid skrudd i det jeg ville. Har alltid snakket med huseier om det på forhånd før leie skjer, og jeg har nå etter to år fortsatt ikke satt opp alt, siden jeg foretrekker å være sikker før jeg slår hull. Hadde huseier nektet meg det hadde jeg nok gjort det uansett, og heller tatt det fra depositumet da jeg var ferdig der. Jeg leier for mange år og er ikke interessert i å bo i et sterilt hjem med plakater på veggene. Plakater har man da man er ungdom, ikke som voksen med familie. Anonymous poster hash: dd6e9...f9b Skaffe gen bolig hvis du ikke kan respektere å leve under andres. Som leietaker bør man være ydmyk og ha et godt forhold til den man leier hos. Anonymkode: 704ae...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #32 Skrevet 23. mars 2021 Nå finnes det måter å henge opp bilder uten å bruke spiker og skruer. https://www.tesa.com/nb-no/gjoer-det-selv/det-smarte-opphengingssystem-fra-tesa Anonymkode: afd02...f9f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #33 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå finnes det måter å henge opp bilder uten å bruke spiker og skruer. https://www.tesa.com/nb-no/gjoer-det-selv/det-smarte-opphengingssystem-fra-tesa Anonymkode: afd02...f9f Sånn tape ødelegger jo mye mer enn en spiker?? Anonymkode: 952d7...eb0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #34 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn tape ødelegger jo mye mer enn en spiker?? Anonymkode: 952d7...eb0 Har du prøvd de? Anonymkode: afd02...f9f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #35 Skrevet 23. mars 2021 Rainstorm skrev (På 25.9.2015 den 17.00): Det er ikke annet du kan gjøre enn å spørre utleier. Hvis 20 her inne sier ja, og du gjør det uten å spørre, så kan de trekke depositumet ditt for at du har ødelagt veggen deres. Jeg hadde ikke synes det var greit, med mindre du skulle bo der over 1 år. Vanlige spiker/ skrue hull og normal mengd av de er ikke anledning til å trekke i depositum. Anonymkode: 3a8fb...ea0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #36 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skaffe gen bolig hvis du ikke kan respektere å leve under andres. Som leietaker bør man være ydmyk og ha et godt forhold til den man leier hos. Anonymkode: 704ae...6ef Tråden er 5 1/2år gammel... Anonymkode: b2db0...622 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå