Gå til innhold

Når regner man pp1 fra?

Anbefalte innlegg

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Regner man fra dagen man slutter på prevensjon, eller fra man får første mens, eller fra den blir regelmessig? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner man fra dagen man slutter på prevensjon, eller fra man får første mens, eller fra den blir regelmessig? :)

Det er litt forskjell på hva man velger å definere som PP1. Noen velger å kalle perioden mellom bortfallsblødning og normal mens for PP0, andre for PP1. Prøveperiode defineres som 1 periode hvor man har truffet på eggløsning. Dersom man går glipp av en eggløsning skal man egentlig ikke regne med den perioden som en prøveperiode. Men så er det ikke hugget i sten dette og alle kan gjøre som de selv føler for :)

Skrevet

Jeg regner som pp bare de syklusene da jeg er sikker på at vi traff eggløsning. Det er for eksempel ingen vits i å kalle det pp1 hvis det er egentlig et par dager til mens og dermed ingen sjanse.

Du blir også mindre stresset hvis du teller reelle prøveperioder og ikke ser på måneder som går.

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Skjønner skjønner, da er jeg "egentlig" i pp2 nå da. Trodde jeg var i PP5 og at man regnet fra man sluttet på prevensjon. Så da er det jo ikke så alt for ille i grunn :)

Skrevet

...og det er derfor det føles som om "alle" blir gravide kjempefort, hvis man selv teller antall menstruasjonssykluser.

Anonymous poster hash: 7cffb...038

Skrevet

Jeg regner som pp bare de syklusene da jeg er sikker på at vi traff eggløsning. Det er for eksempel ingen vits i å kalle det pp1 hvis det er egentlig et par dager til mens og dermed ingen sjanse.

Du blir også mindre stresset hvis du teller reelle prøveperioder og ikke ser på måneder som går.

Vi hadde to måneder før det klaffet der vi ikke brukte prevansjon, men første måneden så hadde vi sex etter eggløsning hadde vært og neste måned så var det ferie og vi hadde kun sex et par ganger og det var rett etter mens og en stund etter eggløsning. Og vi forsøkte ikke å treffe eggløsning eller tenkt prøving i det hele tatt. Så derfor kaller vi det de to månedene for prøveperioder. Den påfølgende måneden så telte jeg dager og sjekket med el test når jeg hadde el og ble gravid.

Anonymous poster hash: 01798...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...