Gå til innhold

Forkjølet...og forkjølet igjen

Salt

Anbefalte innlegg

Nå er høsten her igjen- og den ene forkjølelsen avløser den andre. Det er så utrolig slitsomt å ha det sånn! Sitter her med feber og Kleenex-pakken innen rekkevidde- og det er ikke mer enn to uker siden forrige forkjølelse!

Hvordan kan jeg unngå dette? Noe jeg evt. kan spise som styrker immunforsvaret? Og hva kan jeg gjøre når jeg merker at en forkjølelse er på vei, for å unngå at den bryter ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ett gram c-vitamin bør være daglig maxdose, å overdrive kan føre til celleforandringer.

citrosept er veldig effektivt.

det er grapefruktkjerneekstrakt, fås kjøpt på helsekostbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett gram c-vitamin bør være daglig maxdose, å overdrive kan føre til celleforandringer.

citrosept er veldig effektivt.

det er grapefruktkjerneekstrakt, fås kjøpt på helsekostbutikk.

Jøss... leste det akkurat i avisen at de anbefalte 3 gram om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det med meg også før. Fikk den ene forkjølelsen etter den andre med feber og vondt i halsen. :-?

Så fikk jeg fjærnet mandlene og ett nytt liv startet for meg! Nå er jeg nesten aldri syk. :)

Snakk med legen din om det kan ha noe hensikt om du fjærner dine mandler. God bedring! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det "brannt" jeg meg på for to år siden,...jeg drakk altfor mye appelsinjuice så jeg endte ut med store byller i ansiktet som jeg attpåtil fikk infeksjon i,.... Skal si jeg følte meg lekker på julefest ja,....

Jeg drikker te mot halsbetennelse, og lunket vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Slenger meg på anbefalingen av Sambucol Active Defense, og det bør helst tas med én gang du kjenner tegn til at noe holder på å bryte ut. Fås kjøpt i helsekostforretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gram c-vitamin er den maksimale dagsdosen man bør bruke når det virkelig trengs. til generelt forebyggende bruk er 200 mg tilstrekkelig.

jeg tror man bør være litt forsiktig med å stole for mye på vg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Prøv å være i forkant neste høst. Det er jo litt sent nå, men hvis du legger deg til en generell sunn livsstil så er du nok bedre rustet neste høst. Tren, spis og drikk sunt FØR forkjølelsen kommer :)

nå vet ikke jeg hva klesstil du bruker, men pass på at du ikke fryser! Kan høres teit ut men.. Det heter forKJØLELSE for en grunn :)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelse kommer IKKE av kulde. Forkjølelse er en smittsom sak, men når man er kald synker imunforsvaret - derfor blir man lettere forkjølet. Bare for å ha sagt det. :wink:

Men min søster har vært så og si forkjølet og slapp i 4 mnd. Det viste seg at hun hadde helt lave B12 verdier. Dette gjorde at imunsystemet lå nede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sverger til varmt vann m en til to ts nypeekstrakt og til varm melk m honning :) forkjølelsen borte på et blunk!

Og så har jeg slutta å røyke og da forsvinner forkjølelsen på halvparten av tida mot den gjorde før :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Forkjølelse kommer IKKE av kulde. Forkjølelse er en smittsom sak, men når man er kald synker imunforsvaret - derfor blir man lettere forkjølet. Bare for å ha sagt det. :wink:

Men min søster har vært så og si forkjølet og slapp i 4 mnd. Det viste seg at hun hadde helt lave B12 verdier. Dette gjorde at imunsystemet lå nede..

Hehe, jeg *vet* det :) Men du sier jo egentlig det samme som meg, så vi er jo helt enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...