Gå til innhold

Tredje etasje uten heis, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,
Vi er gravide og gleder oss veldig! Vi bor i tredje etasje uten heis, noe som for oss ikke er noe problem. MEN vi tenker at vi må finne smarte løsninger for å bære baby opp og ned.

Hvordan gjør andre det for å bære baby fra f.eks vogn eller bil som parkeres i 1. etasje?

Flytter dere baby eller er det mulig å løsne setet fra vognen og bære baby opp i den? 

Anonymous poster hash: ffcf9...ece
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvordan det gjøres, men det kan jo ikke være noe kjempeproblem. Folk har hatt babyer i tredje etasje lenge før heisen ble vanlig. Du får sikkert masse gode tips :) 

• Liker 1
Skrevet

- bære opp i bilsetet (kjøp slik som du kan koble fra)

- flytte baby til bæresele

- flytte baby til vognbagen, som så bæres opp

Anonymous poster hash: f973a...255
  • Liker 1
Skrevet

De fleste steder er det ikke lov å ha vogn stående i trappeoppganger eller fellesarealer på grunn av brannsikkerhet.

Å bo i tredje etasje uten heis, med barn, ville jeg aldri gjort. Du skal få bære i lange baner.

Anonymous poster hash: 5cb9e...7b3

• Liker 3
Skrevet

De fleste steder er det ikke lov å ha vogn stående i trappeoppganger eller fellesarealer på grunn av brannsikkerhet.

Å bo i tredje etasje uten heis, med barn, ville jeg aldri gjort. Du skal få bære i lange baner.

Anonymous poster hash: 5cb9e...7b3

Eh, det er snakk om å bære opp TO etasjer... Mange eneboliger, rekkehus og tomannsboliger har faktisk tre etasjer de også. Jeg bor i enebolig, og har tre etasjer. Det er da virkelig ikke noe problem, med mindre man har et handicap eller er i latterlig dårlig form. 

Vogn skal selvsagt ikke stå i oppgangen, men de fleste borettslag har lagt til rette for at man kan sette den i sykkelbod, eller så kan man rett og slett ta den med seg inn i egen leilighet (igjen det er TO etasjer... ikke 12). 

Anonymous poster hash: f973a...255

• Liker 1
Skrevet

Myk vognpose. Vi bar aldri opp bilstolen.

Anonymous poster hash: ee193...1a1
Skrevet

Vi har bodd i blokk med baby, tre etasjer opp. Vi bar opp i babybilsetet eller i vognbagen. Valgte med vilje vogn med lang og relativt lett bag, slik at vi kunne bære sovende baby opp i bagen så lenge som mulig. Vogna stod igjen i sykkelboden nede. Vi ble vant til å bære ham opp og ned, og opplevde det ikke som spesielt slitsomt.

Skrevet

Har bodd i 4 etg med en baby fra den var nyfødt til 9 måneder. Hadde to vogner, ei på altanen og ei i inngangen i 1 etg. Da trillet jeg tur når jeg ville, og ellers sov hun på altanen oppe. Vogna som stod oppe ble etterhvert sovevogn i barnehage.

Hadde kombivogn istedenfor duo slik at jeg kunne bære bagen opp og ned. Etterhvert brukte jeg bæresele. Skulle vi i bil bar jeg bilstolen. Problematikken var da jeg hadde både matvarer og baby som skulle opp i 4 etg.

Skrevet

Mitt tips er mykbag i stede for hardbag, for de veier mye mindre. Jeg bodde i 4 egt uten heis når vi fikk vår, og hadde en Emmaljunga City Cross, og selv den bagen (som skal være en av de letteste hardbagene), var tung å bære med baby i. Spesielt etter et par mnd.

En venninne som også bor i blokk brukte noe ala denne oppi hardbagen sin, noe som fungerte supert. Haddde vi fortsatt bodd i blokk når nestemann kommer hadde jeg investert i en sånn.

I tillegg ville jeg investert i en god bæresele som du kan bruke opp og ned trapper når baby er stor nok. Feks. Ergobaby med nyfødtinnlegg eller tilsvarende. Supert når du kommer hjem alene med bæreposer.

Anonymous poster hash: 54e70...7de
  • Liker 1
Skrevet

Bodde en periode i 3. etasje med en da 6 måneder gammel baby. Vogna var av typen hvor du kunne sette bilstolen rett på understellet, så det jeg gjorde var at jeg bar en og en ting opp til neste avsats, mens resten sto igjen på forrige. Dvs, jeg tok bilstolen av understellet, og bar den opp, så ned og henta varene, og så ned igjen og henta understellet. På den måten så jeg baby hele tiden, og hun satt fastspent i stolen og syntes dette var helt greit :) 

Det var ikke det enkleste i verden, men det gikk jo :) 

Skrevet

Vi hadde ikke vogn med noen av barna våre, vi har båret siden de var nyfødte.

Anonymous poster hash: 9cf16...226

Skrevet

Med mindre du har en jentekjæreste som også er gravid, er det du som er gravid, ikke "vi". Menn kan ikke bli gravide. Du er gravid, dere venter barn.

Anonymous poster hash: 18fdd...dd0

• Liker 1
Skrevet

Med mindre du har en jentekjæreste som også er gravid, er det du som er gravid, ikke "vi". Menn kan ikke bli gravide. Du er gravid, dere venter barn.

Anonymous poster hash: 18fdd...dd0

OK

Anonymous poster hash: ffcf9...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...