AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Del Skrevet 23. september 2015 Kort spm: jeg har skjønt det slik at man ikke trenger å få bonustap selv om man bruker forsikringsselskapet til å ta skadesak. Så vidt jeg vet får man valget ved et oppgjør via forsikringsselskapet om å ta beløpet på forsikringen (og få bonustap) eller å betale privat- det er helt opp til den som er skyld i skaden. Stemmer ikke det? Hvilke andre grunner skal det da være til å gjøre opp privat?? Summen vil bli den samme, men det er mindre stress og orging for den skadelidende når forsikringsselskapet gjør jobben og ordner alt det praktiske+ at man får leiebil på kaskoen når bilen repareres. (Har også hørt at mange ikke blir fornøyde med oppgjøret v privat ordning). Grunnen til at jeg spør er at noen har kjørt på meg og det virker som om vedkommende ble sur på meg fordi jeg ikke ville ordne opp privat.. Anonymous poster hash: 8dbe7...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Del Skrevet 23. september 2015 Manglende forsikring, sertifikat, bonustap, skulle ikke vært der da det skjedde...Anonymous poster hash: 82f83...4f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. september 2015 #3 Del Skrevet 23. september 2015 Kort spm: jeg har skjønt det slik at man ikke trenger å få bonustap selv om man bruker forsikringsselskapet til å ta skadesak. Så vidt jeg vet får man valget ved et oppgjør via forsikringsselskapet om å ta beløpet på forsikringen (og få bonustap) eller å betale privat- det er helt opp til den som er skyld i skaden. Stemmer ikke det? Hvilke andre grunner skal det da være til å gjøre opp privat?? Summen vil bli den samme, men det er mindre stress og orging for den skadelidende når forsikringsselskapet gjør jobben og ordner alt det praktiske+ at man får leiebil på kaskoen når bilen repareres. (Har også hørt at mange ikke blir fornøyde med oppgjøret v privat ordning). Grunnen til at jeg spør er at noen har kjørt på meg og det virker som om vedkommende ble sur på meg fordi jeg ikke ville ordne opp privat.. Anonymous poster hash: 8dbe7...e55 IKKE ta det privat!! Vedkommende som jeg, etter hva du skriver, har skylda. Vedkommende får da et valg fra sitt forsikringsselskap om å gjøre opp kontant med DE, eller at de tar det dens forsikring med påfølgende bonustap. Du kan risikere at du ikke får noe privat, så stygg er jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 23. september 2015 #4 Del Skrevet 23. september 2015 Kort spm: jeg har skjønt det slik at man ikke trenger å få bonustap selv om man bruker forsikringsselskapet til å ta skadesak. Så vidt jeg vet får man valget ved et oppgjør via forsikringsselskapet om å ta beløpet på forsikringen (og få bonustap) eller å betale privat- det er helt opp til den som er skyld i skaden. Stemmer ikke det? Hvilke andre grunner skal det da være til å gjøre opp privat?? Summen vil bli den samme, men det er mindre stress og orging for den skadelidende når forsikringsselskapet gjør jobben og ordner alt det praktiske+ at man får leiebil på kaskoen når bilen repareres. (Har også hørt at mange ikke blir fornøyde med oppgjøret v privat ordning). Grunnen til at jeg spør er at noen har kjørt på meg og det virker som om vedkommende ble sur på meg fordi jeg ikke ville ordne opp privat.. Anonymous poster hash: 8dbe7...e55 [/acronym Min erfaring er at skadene koster mer enn det "vanlige" folk kan forestille seg. Jeg regner med at den som kjørte på deg håper på at du skal akseptere en erstatning på noen få tusenlapper. Jeg var uheldig å så vidt skrape borti døra på en ganske ny bil. Med bytte av dør, lakkering osv. ble skaden taksert til 30 000! For meg var det aldri aktuelt å gjøre opp privat, men skaden ble mye mer kostbar enn jeg hadde forestilt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FriCol Skrevet 23. september 2015 #5 Del Skrevet 23. september 2015 Jeg måtte bytte døra på bilen min, gjennom forsikringen ville det alt i alt koste 41 000, privat kostet det ca 20 000. Eneste forskjellen var at jeg måtte betale de 20 med en gang, mens gjennom forsikringen så hadde jeg betalt det ned over tid. For meg var det altså klart mest lønnsomt å ta det utenom forsikringen. Men det var ikke en annen bil involvert da, det gikk kun utover meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #6 Del Skrevet 23. september 2015 Ordn opp via forsikringsselskapet. Er ikke den som forårsaken skaden villig til det, så er det noe som skurrer. Da bør du i alle fall blande inn forsikringsselskapet. Anonymous poster hash: 788f9...e46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #7 Del Skrevet 24. september 2015 TS her. Ok, takk for svar dere!! Til svarer nr 1: det kunne vært gode grunner ja, men jeg vet at vedkommende har både sertifikat og forsikring i orden, og skaden skjedde på jobben (en kollega, til alt overmål), så det var heller ikke slik at han ikke skulle vært på dette stedet.. Jeg har dog googlet litt og lest litt på forum, og som flere av dere også sier; skadene blir gjerne dyrere enn man tror via forsikringsselskapet. Og bonustap trenger jo ikke bli resultatet, om han velger å ta det utenom.. tdm900; . siden det er en kollega jeg stadig møter, tror jeg nok ikke jeg kunne risikert å ikke få penger for skaden i det hele tatt privat, men jeg hadde sikkert fått mindre enn skaden egentlig ville koste.. Greia er at min bil har enkelte andre skader fra før, mens han som kjørte på meg har en strøken bil. Jeg føler det som om han mener det er unødvendig å reparere denne skaden siden bilen min har andre riper! og i alle fall at han må betale reell verkstedpris. Jeg tenker dog at når han har kjørt på meg så må han også regne med å betale for den skaden, uansett hvordan bilen ellers ser ut... Det er bare noe med å ta på seg ansvaret. Det kjipeste av alt er at nå går JEG og har dårlig samvittighet og føler meg "vanskelig" for at jeg ønsket å blande inn forsikringsselskapet, enda dette ikke var min feil i det hele tatt i utgangspunktet.... og siden det er en kollega føles det også ubehagelig å se ham på jobb.. jeg føler, ut fra atferden hans, at han er snurt på meg og det er ekkelt hadde det vært meg som kjørte på noen hadde jeg lagt meg flat og sagt at jeg betaler, uansett, uten spørsmål (det har jeg også opplevd)!! Han prøvde først til og med å hinte til at skaden kanskje var der fra før!! ..inntil han så at han selv hadde fått lik skade.... Anonymous poster hash: 8dbe7...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #8 Del Skrevet 24. november 2015 Ok nå er denne saken opp og avgjort, bilen er reparert på forsikr. Har enda ikke snakket m vedkommende selv , men kan merke at han er sur på meg og det føles jævlig urimelig! Bare fordi jeg ikke ville gjøre opp privat og risikere få mye mindre enn det egentlig kostet så skal han få være sur på meg?? Tosk.. men det føles ikke noe kult, spes når jg stadig ser ham på jobb.. ble bare noen få Tusen og selskapet sa de ga ham mulighet til oppgjør uten bonustap så han har ingenting å klage på. Likevel er det jeg som føler meg dårlig. ..:( Anonymkode: eb146...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå