Gå til innhold

- Sex bør bli gratis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De prostituertes tjenester bør finansieres av staten slik at alle kan få seg litt gratis kos, mener eks-prostituert. 

 

Godt forslag? Hvor mye er vi eventuelt villige til å øke skattene for å nasjonalisere deler av sexindustrien?

 

 

http://www.side2.no/helse/eks-prostituert---prostitusjon-er-helsebringende/3423138374.html



Anonymous poster hash: 9c4f5...905
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye god helse i sex. Men et slikt forslag er ikke nordmenn modne nok til og diskutere eller å reflektere over. Det krever litt for å diskutere dette.

Endret av Gothminister
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot dette

 

 

Er det slik at du må betale for sex for og få sex. Så fortjener du ikke og få sex.

Endret av The Archbishop
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi bør heller bruke mer ressurser på å bekjempe salg av kvinner.

Sex er ingen menneskerett, selv om mange menn ser ut til å tro det.

 

 



Anonymous poster hash: 1b1e1...6d2
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jeg ingen hensikt i. Da får man heller betale for "tjenesten" selv om man har behov for det. De aller fleste har jo partnere de enten har et forhold til, eller noen de møter tilfeldig. At et fenomen som er så lite utbredt i Norge ser jeg ingen grunn til å kaste bort penger på.

Når det er sagt er det som står over skrevet med et nøytralt syn på saken. Dette gjenspeiler ikke mitt personlige syn på prostitusjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot dette

 

 

Er det slik at du må betale for sex for og få sex. Så fortjener du ikke og få sex.

Det er vel derfor hun ville at det skulle gjøres gratis.

Danskene har, eller hadde iallfall en ordning for funksjonshemmede, der de hadde sex med prostituerte, facilitert ved omsorgstjenesten.  Jeg mener å huske at det var delvis betalt av staten også.

Og jeg tror nok det kan heve livskvaliteten betraktelig å få den sorten intimitet en gang i blant.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser jeg ingen hensikt i. Da får man heller betale for "tjenesten" selv om man har behov for det. De aller fleste har jo partnere de enten har et forhold til, eller noen de møter tilfeldig. At et fenomen som er så lite utbredt i Norge ser jeg ingen grunn til å kaste bort penger på.

Når det er sagt er det som står over skrevet med et nøytralt syn på saken. Dette gjenspeiler ikke mitt personlige syn på prostitusjon.

Som Grostad sier det: Leser man avisene så står det side opp og side ned om hvor sunt sex er. Så kanskje prostitusjon burde defineres som et helsebringende yrke og komme under helsevesenets paraply.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent nå.  :sjokkert:

 

Er ikke sex gratis fra før av? Sist uke erobret jeg 3 brunetter og 2 blondiner, og jeg fikk det gratis. 

Endret av maskineple
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Grostad sier det: Leser man avisene så står det side opp og side ned om hvor sunt sex er. Så kanskje prostitusjon burde defineres som et helsebringende yrke og komme under helsevesenets paraply.

Jeg er enig i at sex er en veldig viktig faktor for emosjonell trivsel hos de aller fleste. Og at man kan komme i ubalanse om man ikke får den type intimitet over lengre perioder.

Men jeg synes forslaget i HI blir litt far fetched, ettersom dette ikke er så utbredt i Norge. Eller andre steder, for den saks skyld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at sex er en veldig viktig faktor for emosjonell trivsel hos de aller fleste. Og at man kan komme i ubalanse om man ikke får den type intimitet over lengre perioder.

Men jeg synes forslaget i HI blir litt far fetched, ettersom dette ikke er så utbredt i Norge. Eller andre steder, for den saks skyld.

Far fetched? Det er vel mer enn bare far fetched. Det er faktisk direkte kriminelt. Men det burde det kanskje ikke være. 

Selve HI er litt fjernt, siden han snakker om å nasjonalisere sexindustrien. Men Grostads tanke om at man kanskje ikke burde være så ivrig på å forby noe som faktisk kan være helsebringende for mange, har jeg sans for.

Sinnbildet av en prostituert er enten et offer for traficking eller en narkoman.

Jenter som Grostad passer liksom ikke inn i den malen, og man blir forvirret og vil ikke engang vurdere hva hun snakker om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far fetched? Det er vel mer enn bare far fetched. Det er faktisk direkte kriminelt. Men det burde det kanskje ikke være. 

Selve HI er litt fjernt, siden han snakker om å nasjonalisere sexindustrien. Men Grostads tanke om at man kanskje ikke burde være så ivrig på å forby noe som faktisk kan være helsebringende for mange, har jeg sans for.

Sinnbildet av en prostituert er enten et offer for traficking eller en narkoman.

Jenter som Grostad passer liksom ikke inn i den malen, og man blir forvirret og vil ikke engang vurdere hva hun snakker om.

Ser ut som om vi egentlig er ganske enige da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye god helse i sex. Men et slikt forslag er ikke nordmenn modne nok til og diskutere eller å reflektere over. Det krever litt for å diskutere dette.

Hvem har gitt deg rett til å definere hva nordmenn er og ikke er modne nok til å diskutere?

 

Innlegg redigert for persondebatt

Nordvesta, mod.

Anonymous poster hash: 75afd...5f3

Endret av Nordvesta
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke engang si hvor Grostad kan kjøre det forslaget.



Anonymous poster hash: 1a6b4...786
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man gikk igjennom flere kurs for både horene og horekundene, samt at begge måtte ha lisens og samtidig betalt skatt og vært gjennom regelmessige helsekontroller. og kriminalisert både kjøp og salg av sex uten lisens, så er jeg med.

Anonymous poster hash: 608d8...f3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er i mot dette

 

 

Er det slik at du må betale for sex for og få sex. Så fortjener du ikke og få sex.

Hvorfor skal man ikke få sex pga man er stygg? Diskrimering det,,, å det har dere damer sloss for i alle år! Likestilling mener jeg dere kaller det!!!

Enkelte av oss menn. Kjøper sex pga vi er for stygge til å få sex via forhold osv...

Skal vi ikke få mulifheten da?

Kanskje du er feit... Da tar vi fra deg muligheten til å spie pga du har spist nok! Like dumt!

Anonymous poster hash: c6366...16f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke få sex pga man er stygg? Diskrimering det,,, å det har dere damer sloss for i alle år! Likestilling mener jeg dere kaller det!!!

Enkelte av oss menn. Kjøper sex pga vi er for stygge til å få sex via forhold osv...

Skal vi ikke få mulifheten da?

Kanskje du er feit... Da tar vi fra deg muligheten til å spie pga du har spist nok! Like dumt! Anonymous poster hash: c6366...16f

Tror ikke du har kunnskap til å vite hva som er like dumt. Du dør ikke av å ikke ha sex (noe en selvfølgelig aldri har rett på), mn å nekte folk mat vil ha mildt sagt alvorlige konsekvenser.

Anonymous poster hash: 608d8...f3a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sex burde absolutt vært dyrere, får bare 300-500 for hver gang typen må ha seg, og likevell har jeg ikke råd til ny bil :/ Spart lenge forresten så står ikke på det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sex burde absolutt vært dyrere, får bare 300-500 for hver gang typen må ha seg, og likevell har jeg ikke råd til ny bil :/ Spart lenge forresten så står ikke på det

Jeg vet jeg lovte, men...

Når du suser vekk pengene på *sensurert verdensomspennende nettauksjonnside*, så hjelper det ikke å klage..

Forøvrig, så synes jeg du tjener relativt bra! Er du fagorganisert? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...