Gå til innhold

Kjerringer med for mye fritid ut mot Det Nye - ny PFU-sak?

Vitulina

Anbefalte innlegg

Zånn. Da kan jeg ta tilbake litt mer av den voldsomme mengden fritid jeg har.

Endret av Cornucopia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

En liten This is PR digresjon......

Kom over en annonse på VG merket med bitteliten annonsetag. Reklamen var for yuwear, og det som fikk meg til å stusse var at "produktet var omtalt hos minmote, kk, costume" og en lang rekke andre medier var listet opp.. Dette hørtes jo veldig rart ut, at så mange medier skulle ha kastet seg på å skrive om dette undertøysmerket. Jeg søkte derfor på yuwear på google. Der dukker det opp at This is PR som har hatt promoteringen for dette merket. De må ha svært gode kontaktet innad i mediene når de klarer å få så mye publisitet for kundene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Mamsi 👍

Jeg liker spesielt hvordan du på slutten viser hvordan Det Nye roter med hvor kritikken kommer fra. Det Nye forholdt seg ikke til klagen men valgte å dra inn kommentarer fra andre kilder (journalisten).

Og når de etterpå selv velger å dra inn kritikk av journalisten som skrev intervjuet i Det Nye, forklarer du hvorfor de egentlig burde være fornøyd med at ikke journalisten også er en del av PFU klagen.

Jeg liker deg Mamsi 😄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tallulah! Takk for at du delte det! Jeg la det ut hos meg litt sent i natt og tenkte jeg skulle legge det ut her, men nå er det jo lenket så da ser kanskje de som vil uansett. Håper det når frem :-)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende grundig og velbegrunnet.

Tusen takk! Det er godt å høre, for det ble jo brukt litt tid på dette her - hadde vært bra om det kunne komme noe ut av det!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Mamsi

Jeg liker spesielt hvordan du på slutten viser hvordan Det Nye roter med hvor kritikken kommer fra. Det Nye forholdt seg ikke til klagen men valgte å dra inn kommentarer fra andre kilder (journalisten).

Og når de etterpå selv velger å dra inn kritikk av journalisten som skrev intervjuet i Det Nye, forklarer du hvorfor de egentlig burde være fornøyd med at ikke journalisten også er en del av PFU klagen.

Jeg liker deg Mamsi

Takk! Det overrasket meg at de skulle formulere seg slik at de faktisk gjorde det lettere å skrive tilsvar. Dataene (eller sju foiler med noen stolpediagrammer, langt fra noen analyse...) fra innsiktsavdelingen ga ikke så mye nytt, for alle skjønner jo at CBE er populær i Det Nyes målgruppe. Og at de faktisk tok det med "glansede magasiner" er...kanskje et uttrykk for at de ikke har helt oversikt. 

Men igjen: tusen takk - det er godt med et klapp på skuldra!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å si wow! Fantastisk at noen tar tak i slike ting!

Spennende å følge med videre ja :)

Takk til deg! Enig, spennende! Vet ikke når saken kommer opp ennå, så vi får følge med :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det overrasket meg at de skulle formulere seg slik at de faktisk gjorde det lettere å skrive tilsvar. Dataene (eller sju foiler med noen stolpediagrammer, langt fra noen analyse...) fra innsiktsavdelingen ga ikke så mye nytt, for alle skjønner jo at CBE er populær i Det Nyes målgruppe. Og at de faktisk tok det med "glansede magasiner" er...kanskje et uttrykk for at de ikke har helt oversikt.

Men igjen: tusen takk - det er godt med et klapp på skuldra!

Du fortjener et klapp på skulderen 😊

Det er uklart om en stor aktør har handlet redelig og gjennomsiktig. Jeg mener det er viktig for forbrukerne og samfunnet at slike spørsmål blir avklart og at de som ikke oppfører seg får refs for det. Det har du og andre brukt tid og energi på å følge opp og det fortjener dere ros for.

Ja man kan jo lure på hvorfor "glansede magasiner" havnet i svaret fra Det Nye. Kanskje det er så enkelt at de ikke helt har styr på hva og hvor. Uansett grunn virker det ikke helt proft.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 4 uker senere...

Da har mamsi lagt ut alle dokumenter saken, inkludert siste tilsvaret fra Det Nye, i blogginnlegget "Nå er det opp til PFU". Forhåpentligvis blir saken behandlet tirsdag 24. november.:  http://mamsi.no/na-er-det-opp-til-pfu/ (lenke til blogginnlegget). 

Så alt er en beklagelig feil og egentlig er det Mamsi som er slem og vil tråkke Det Nye ned i søla? Ja ja da har jeg sett det med. Beleilig de glemte å nevne presseveggen blant de beklagelige feilene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så alt er en beklagelig feil og egentlig er det Mamsi som er slem og vil tråkke Det Nye ned i søla? Ja ja da har jeg sett det med. Beleilig de glemte å nevne presseveggen blant de beklagelige feilene. 

Tydeligvis. ;)   Vi får håpe at PFU legger merke til alt de "glemmer" å svare på, og reflekterer over hvorfor det tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke vet bedre...

Hva vil skje dersom DetNye faktisk blir dømt av PFU? Blir det noen form for reaksjon eller er det bare en skade for omdømmet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke vet bedre...

Hva vil skje dersom DetNye faktisk blir dømt av PFU? Blir det noen form for reaksjon eller er det bare en skade for omdømmet? 

Under spørsmål og svar her inne - http://presse.no/pfu/sporsmal-og-svar/ -  står det bl.a. 

Hvilken straff får mediene?Mediene får ikke noen straff i form av bøter. Et brudd på god presseskikk betyr at mediene må publisere en fellende uttalelse på godt synlig plass.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...