Gå til innhold

Kjerringer med for mye fritid ut mot Det Nye - ny PFU-sak?


Vitulina

Anbefalte innlegg

Hvis PFU tror på den forklaringen til Thyness, mister jeg all tro på hele utvalget. Spørsmålet er vel om PFU er helt uhildet.

Jeg tror ikke FPU kjøper den forklaringen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke FPU kjøper den forklaringen.

Nei, håper ikke det, den virker oppkonstruert og panikkartet. Og jeg tror jo PFU er objektive, egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Og det er jo litt spesielt at en redaktør ikke har fått med seg at "fri og uavhengig journalistikk" handler om adskillig mer enn bare økonomisk vinning for bladet hun er ansvarlig for. Det handler jo om kred overfor leserne ig å være åpne overfor dem.

Har Det Nye solgt sjela si for et intervju med fotballfruen, tro, eller altså fått et intervju med henne i bytte mot deltakelse i markedsføringen av veskekolleksjonen? Og har redaktøren helt oversett det faktum at hun har det fulle og hele ansvaret for hva hennes publikasjon er med på og hvordan det framstår? Det er relativt slett lederskap å ikke ha oversikt over hva tilfeldige vikarer gjør i publikasjonens navn. Jeg egner med at hun vet dette NÅ. Synd for henne at hun ikke tenkte på det før, og helt merkelig at Det Nye ansetter en redaktør som ikke har peiling på hva slags ansvar hun faktisk har i den rollen.

 

Det bør hun vite meget godt, etter forrige fadese.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vet de dette.

 

Og selvfølgelig vet PFU at de vet dette.

 

Jeg tenker også at "skyld på vikaren" må funke litt EKSTRA dårlig i mediebransjen, det er vel knapt noen av dem som ikke har vært i et engasjement/vikariat e.l. og å dytte ansvaret over på en påstått dårlig opplært person er feigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vet de dette.

 

Og selvfølgelig vet PFU at de vet dette.

 

Jeg tenker også at "skyld på vikaren" må funke litt EKSTRA dårlig i mediebransjen, det er vel knapt noen av dem som ikke har vært i et engasjement/vikariat e.l. og å dytte ansvaret over på en påstått dårlig opplært person er feigt.

 

Det artige er at redaktøren ikke skyldte på annet enn "en misforståelse" i sitt svar til meg.

Ingen vikar fikk skylden der!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Arrangør av eventet i morgen spurte om vi ville invitere lesere til å komme - det gjorde vi, fordi vi vet at en del av våre lesere vil synes det er gøy. Kun derfor, dette er selvsagt ikke noe vi har fått betalt for, om det var det du lurte på."

Står hun ikke ved at invitasjonene var noe de var med på, er disse også vikarens påfunn?

Endret av Francis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk fra Thyness, alt er bare en beklagelig misforståelse.
Som hun sier, så vet hun at det ser ut som noe helt annet, men det var altså ikke det.
Ellers vet hun ikke så mye.

 

Ida Flatland (med helhetlig ansvar for markedsføring av merkevarene Det Nye og Det Nye Shape Up. Herunder utarbeidelse av markeds- og aktivitetsplaner, budsjett oppnåelse for opplag og inntekt.) trykker "like" på en invitasjon på FB som deretter slettes.

 

Jadda, det var vel også en misforståelse.

 

Edit: Kilde  for produktsjefens ansvar er LinkedIn.

Endret av Cornucopia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har lurt på hvilken linje Thyness ville legge seg på, men dette synes jeg ble for veikt. I saken om Dagens Nøringsliv prøvde jo redaktøren der å undergrave klager ved å bruke hennes forumdeltagelse. Etterhvert ble jo tonen noe annerledes, og redaktøren ble jo tvunget til å ta saken seriøst.

Det springende punktet er linken mellom selve artikkelen og eventet, så at hun skulle kjøre på at de ikke hadde noe med eventet å gjøre er jo fullstendig teit, det er jo her de sterkeste bevisene foreligger. Presseplakaten der logoen til Det Nye er trykket er det ikke mulig å snakke seg ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk fra Thyness, alt er bare en beklagelig misforståelse.

Som hun sier, så vet hun at det ser ut som noe helt annet, men det var altså ikke det.

Ellers vet hun ikke så mye.

Ida Flatland (med helhetlig ansvar for markedsføring av merkevarene Det Nye og Det Nye Shape Up. Herunder utarbeidelse av markeds- og aktivitetsplaner, budsjett oppnåelse for opplag og inntekt.) trykker "like" på en invitasjon på FB som deretter slettes.

Jadda, det var vel også en misforståelse.

Edit: Kilde for produktsjefens ansvar er LinkedIn.

Jeg ser at hun forsøker å få deg til å ta videre kommunikasjon pr. telefon. Regner med at hun har forstått at det ikke er noen fordel for henne å ha (bort)forklaringene sine i form av e-post, det er nok lettere å avfeie ting som har blitt sagt i en telefonsamtale som misforståelser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at hun forsøker å få deg til å ta videre kommunikasjon pr. telefon. Regner med at hun har forstått at det ikke er noen fordel for henne å ha (bort)forklaringene sine i form av e-post, det er nok lettere å avfeie ting som har blitt sagt i en telefonsamtale som misforståelser.

 

Jeg forklarte at skriftlig var foretrukket, men siden hørte jeg ikke noe fra henne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på hvilken linje Thyness ville legge seg på, men dette synes jeg ble for veikt. I saken om Dagens Nøringsliv prøvde jo redaktøren der å undergrave klager ved å bruke hennes forumdeltagelse. Etterhvert ble jo tonen noe annerledes, og redaktøren ble jo tvunget til å ta saken seriøst.

Det springende punktet er linken mellom selve artikkelen og eventet, så at hun skulle kjøre på at de ikke hadde noe med eventet å gjøre er jo fullstendig teit, det er jo her de sterkeste bevisene foreligger. Presseplakaten der logoen til Det Nye er trykket er det ikke mulig å snakke seg ut av.

Ikkesant? Hvis hun ikke har noe mer å komme med enn dette er det jo nesten

utenkelig at de ikke blir felt! Presseveggen og påmeldings kodeordet sier jo alt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvordan utgaven med FF-rumpen på coveret har solgt. Er slike salgstall offentlige?

 

Jeg klarer ikke å finne tilbake til det, men noen sa - eller skrev - at salgstallene for etter første uke av  akkurat septembernummeret var lavere enn normalt.

Jeg tar forbehold her, men ved selvsyn i butikker var det stappfulle hyller -> altså lite solgt.

Men hva jeg så behøver ikke å bety at salgstallene faktisk er lave.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg klarer ikke å finne tilbake til det, men noen sa - eller skrev - at salgstallene for etter første uke av  akkurat septembernummeret var lavere enn normalt.

Jeg tar forbehold her, men ved selvsyn i butikker var det stappfulle hyller -> altså lite solgt.

Men hva jeg så behøver ikke å bety at salgstallene faktisk er lave.

Kanskje du kan spørre paret på Siljan, da får du sikkert et ærlig svar;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk fra Thyness, alt er bare en beklagelig misforståelse.

Som hun sier, så vet hun at det ser ut som noe helt annet, men det var altså ikke det.

Ellers vet hun ikke så mye.

 

Ida Flatland (med helhetlig ansvar for markedsføring av merkevarene Det Nye og Det Nye Shape Up. Herunder utarbeidelse av markeds- og aktivitetsplaner, budsjett oppnåelse for opplag og inntekt.) trykker "like" på en invitasjon på FB som deretter slettes.

 

Jadda, det var vel også en misforståelse.

 

Edit: Kilde  for produktsjefens ansvar er LinkedIn.

Hun vet ikke hvem som satte opp presseveggen med logoen deres???

Hjelpe meg! Tror hun virkelig noen tror på det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun vet ikke hvem som satte opp presseveggen med logoen deres???

Hjelpe meg! Tror hun virkelig noen tror på det?

 

Det var det redaktøren med ansvaret skrev... ;-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk fra Thyness, alt er bare en beklagelig misforståelse.

Som hun sier, så vet hun at det ser ut som noe helt annet, men det var altså ikke det.

Ellers vet hun ikke så mye.

 

Ida Flatland (med helhetlig ansvar for markedsføring av merkevarene Det Nye og Det Nye Shape Up. Herunder utarbeidelse av markeds- og aktivitetsplaner, budsjett oppnåelse for opplag og inntekt.) trykker "like" på en invitasjon på FB som deretter slettes.

 

Jadda, det var vel også en misforståelse.

 

Edit: Kilde  for produktsjefens ansvar er LinkedIn.

Hun sletta ikke "liken" sin? :hakeslepp:  Snakk om å vise at de har noe å skjule!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vet ikke hvem som satte opp presseveggen med logoen deres???

Hjelpe meg! Tror hun virkelig noen tror på det?

Det burde hun jo ha funnet ut til nå :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Det er jo litt spesielt at i en sak om fem aktører, så skulle fire av dem (Adax, Steen & Strøm, This is PR og CBE) planlegge og arrangere et event, men hovedansvaret for å opplyse folk om dette eventet og hovedansvaret for å ta seg av påmeldingen, det ble gitt til den femte aktøren (Det Nye) som ikke skulle ha noe med eventet å gjøre.

 

Dersom dette ansvaret i utgangspunktet ikke ble gitt til Det Nye, men bare så sånn ut som en følge av den berømte misforståelsen, så er det fryktelig rart at de andre aktørene ikke reagerte da Det Nye inviterte i stedet for å tipse, som var det de hadde avtale om. I stedet for å lure på hvorfor den femte, utenforstående og rolleløse aktøren skulle få kanskje det viktigste ansvaret, så gikk de med på det uten å stille spørsmål, og henviste til Det Nye for påmelding. (Hadde de stilt spørsmål så hadde Det Nye blitt obs på denne feilen før noen andre begynte å stille spørsmål.)

 

This is PR hadde (så vidt jeg kan huske og se nå) ingen invitasjon eller konkret info av noe som helst slag i forkant. Adax skrev om det på instagram, men ba oss "go to @detnye to sign up." Steen & Strøm skrev om dette på FB/instagram/nettsiden deres først da Det Nye slettet sine invitasjoner, samme dag som eventet skulle være. Uansett hvordan jeg vrir og vender på både dette og andre elementer, så blir det ganske vanskelig å tro at alt kan (bort)forklares som en misforståelse.

Endret av Hold the door
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...