AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Har prøvd å kjenne litt på livmortappen min de siste mnd, og har begynt å forstå hvordan den oppfører seg. Jeg har gått på p-piller for inntil 3 uker siden, så er usikker på om jeg har hatt eggløsning, men det tror jeg at jeg hadde rimelig raskt. Nå er livmortappen min blitt hard som nesetippen, er veldig høyt plassert og lukket.. Har foreløpig testet negativt. Kan det likevel være et tegn på graviditet? Har forøvrig en helt del andre symptomer på graviditet, men det kan likegodt være hormonkluss etter pilleslutt..Anonymous poster hash: 94950...865
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Variasjoner i livmortappen kan være vanskelig å tyde. At den er hard og lukket pleier å være et tegn på at du er i lutealfasen, altså perioden etter eggløsning og før menstruasjon, eller eventuelt at du er i den ikke-fertile fasen mellom menstruasjon og eggløsning. En hard og lukket livmortapp etter eggløsning sier lite om graviditet, du må vente og se om du får menstruasjon eller ikke. Du tror du hadde eggløsning, hvilke tegn var det på det? At du har observert livmortappen mens du gikk på p-piller er dessverre til lite hjelp nå når du ikke lenger går på pillene. P-piller stopper kroppens naturlige syklus, og dermed også variasjoner i livmortappen. Anonymous poster hash: ac1d9...30a
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Livmortappen endrer seg gjennom syklusen av naturlige årsaker. Ved graviditet vil den endre farge (mer blålig) før den endrer konsistens. Anonymous poster hash: bf58f...b11
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Variasjoner i livmortappen kan være vanskelig å tyde. At den er hard og lukket pleier å være et tegn på at du er i lutealfasen, altså perioden etter eggløsning og før menstruasjon, eller eventuelt at du er i den ikke-fertile fasen mellom menstruasjon og eggløsning. En hard og lukket livmortapp etter eggløsning sier lite om graviditet, du må vente og se om du får menstruasjon eller ikke. Du tror du hadde eggløsning, hvilke tegn var det på det? At du har observert livmortappen mens du gikk på p-piller er dessverre til lite hjelp nå når du ikke lenger går på pillene. P-piller stopper kroppens naturlige syklus, og dermed også variasjoner i livmortappen.Anonymous poster hash: ac1d9...30a Mistenkte eggløsning pga økt utflodAnonymous poster hash: 94950...865
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Livmortappen endrer seg gjennom syklusen av naturlige årsaker. Ved graviditet vil den endre farge (mer blålig) før den endrer konsistens.Anonymous poster hash: bf58f...b11 Jeg MÅ bare spørre: Hvordan sjekker man om fargen på livmortappen endrer seg?! Anonymous poster hash: f2e67...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Må vel få noen til å ta seg en titt. Hehe.. Anonymous poster hash: 94950...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå