Gå til innhold

pris på prøverørs behandling?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Har ei prisliste her på prøverørsbehandling, men lurer på om dette er med medisiner osv.. Ser f.eks at på Volvat koster det 25.800 kr er det ink medisiner? Og f.eks i Danmark koster det helt nedi 17.000 kr.. Kommer da medisinene i tillegg? vist det, hva koster de?

Hadde bestemt meg for å ikke tenke på UVF, men.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved de private klinikkene i inn- og utland er ikke medisinene med i prisen, nei.

De prisene du har der, er prisene som klinikken skal ha.

Medisiner kommer utenom, men alt som går over 15000,- i medisiner for intill 3 forsøk får du igjen på trygdekontoret. Dette gjelder både private og offentlige klinikker.

Ved offentlige klinikker koster det 3000,- for intill 3 forsøk. Og medisiner i tillegg...

Vi tok vårt forsøk offentlig ved St.Olavs (de har kortest ventetid såvidt jeg vet), og det kostet oss 15000,- ; 3000,- til klinikken, og 12000,- i medisiner for et forsøk...

Håper dette er svar nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved de private klinikkene i inn- og utland er ikke medisinene med i prisen, nei.

De prisene du har der, er prisene som klinikken skal ha.

Medisiner kommer utenom, men alt som går over 15000,- i medisiner for intill 3 forsøk får du igjen på trygdekontoret. Dette gjelder både private og offentlige klinikker.

Ved offentlige klinikker koster det 3000,- for intill 3 forsøk. Og medisiner i tillegg...

Vi tok vårt forsøk offentlig ved St.Olavs (de har kortest ventetid såvidt jeg vet), og det kostet oss 15000,- ; 3000,- til klinikken, og 12000,- i medisiner for et forsøk...

Håper dette er svar nok...

3000,- i forsøk og 12000,- i medisiner?

Kan du fortelle mer?

Hvilke medisiner. Når i behandlingen tar du disse og er det medisiner du henter på apotek eller får gjennom sykehuset?

Er det lurt å spare på absolutt alle kvitteringer fra alt du gjør i forbindelse med forsøk (alt fra Pergo til blodprøver osv.)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Chiquita må nesten få svare for seg selv. Jeg har jo akkurat kommet i gang, så hun vet nok mer enn meg..

Men for å gi deg en liten pekepinn kan jeg si følgene:

Vi betaler (i Haugesund) 3000 for forsøkene.

I forkant av et forsøk bruker jeg først nesespray (for å nedregulere egne hormoner), etterhvert sprøyter (som jeg setter selv). Dette er altså i ukene før egguthenting.

Det er nok bare medisinene som du skal ta i forbindelse med selve IVF som teller i egenandelen på 15 000. Altså ikke Pergo og annet som du har fått tidligere.. Medisiner utover de 15 000 må en også legge ut for, men dette får man refundert fra trygdekontoret.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Chiquita må nesten få svare for seg selv. Jeg har jo akkurat kommet i gang, så hun vet nok mer enn meg..

Men for å gi deg en liten pekepinn kan jeg si følgene:

Vi betaler (i Haugesund) 3000 for forsøkene.

I forkant av et forsøk bruker jeg først nesespray (for å nedregulere egne hormoner), etterhvert sprøyter (som jeg setter selv). Dette er altså i ukene før egguthenting.

Det er nok bare medisinene som du skal ta i forbindelse med selve IVF som teller i egenandelen på 15 000. Altså ikke Pergo og annet som du har fått tidligere.. Medisiner utover de 15 000 må en også legge ut for, men dette får man refundert fra trygdekontoret.

Lykke til! :)

Tusen takk for svar.

Summen blir altså 15.000,- uansett om du trenger ett eller tre forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Summen blir altså 15.000,- uansett om du trenger ett eller tre forsøk?

:Nikke:

Max 15000,- for medisiner og 3000,- til klinikken for intill 3 forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff! Glemmer å logge inn jeg...

Det er jeg som er gjest litt lengre oppe på siden her..

Skulle egentlig bare ønske dere alle lykke til!

Godt vi har hverandre her inne, så vi kan utveksle info og annet.

Stå på folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter. Da er jeg med i alle fall :ler: Får bare begynne å spare penger da.. Selv om jeg hadde bestemt meg for å ikke gjøre det.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du starter sparingen nå, og det viser seg at dere ikke trenger prøverørsbehandling, da har du jo "plutselig" masse penger å bruke på dere selv.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må vel i utgangspunktet legge ut for alt selv, for så å få det refundert av trygdekontoret?? gjelder ikke det ved alle medisinuthentingene? du betaler selv først og så får du det refundert?

Reise og opphold må du vel også koste selv i første omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...