Gå til innhold

hcg 29 etter spontanabort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før det er ute av systemet? 

hadde en spontanabort for noen uker siden, på siste blodprøve for ca. 4 uker siden var hcg på 29, to dager før var hcgen på 95, så den hadde sunket på noen dager. Hvor stor sannsynlighet er det for at jeg fortsatt har "rester i systemet?.. Fikk positiv test idag, så vet ikke om det er hcg fra forrige graviditet eller om jeg faktisk er gravid igjen :) 

Anonymous poster hash: 45408...9a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hcg ca halveres daglig etter en abort.

Anonymous poster hash: 06d30...4ef
Skrevet

Så da er det altså lite sannsynlig at det er hcg rester? 

Skrevet

Jeg hadde hcg på 2 etter SA (som vil si ikke-gravid ettersom hcg over 5 regnes for å være gravid). Altså ikke noe grunnlag for at en graviditetstest skulle slå positivt ut, men hadde likevel positiv graviditetstest samme dag. Legen forklarte det med at hcg henger lengre igjen i urin enn i blod en abort (sa,ma og provosert abort). Så om legen måler hcg til 0 i blodprøve kan det være over 5 i urin dersom du nettopp har opplevd en SA.

Anonymous poster hash: 5807c...208

Skrevet

Jeg hadde hcg på 2 etter SA (som vil si ikke-gravid ettersom hcg over 5 regnes for å være gravid). Altså ikke noe grunnlag for at en graviditetstest skulle slå positivt ut, men hadde likevel positiv graviditetstest samme dag. Legen forklarte det med at hcg henger lengre igjen i urin enn i blod en abort (sa,ma og provosert abort). Så om legen måler hcg til 0 i blodprøve kan det være over 5 i urin dersom du nettopp har opplevd en SA.

ok :( Så da er jeg mest sannsynlig ikke gravid?

Skrevet

Hvis hcg var 29 for 4 uker vil hcg etter den forrige graviditeten være ute av kroppen for lengst, som nevnt over halveres den ca hver andre dag. ( noe som tilsier at den vil være på normalt nivå for ca 3-3,5 uker siden )

Gratulerer med positiv test. :)

Skrevet

Det er riktig at hvg kan henge igjen litt lengre i urinen., men ikke i flere dager eller i uker som hos trådstarter.

Skrevet

Du er gravid på nytt!!!!!

Skrevet

jeg tror at hvis du ikke har hatt noe problemer med blødninger el.l. at det antakelig er ny graviditet:) hcg synker normalt rimelig kjapt når den ikke er høyere enn 29.

hcg hang i leeenge hos meg. hadde hcg på 193 ved SA og 6 uker senere hadde jeg fortsatt hcg på 16 (og g-test var positiv). Men jeg hadde små blødninger hele tiden, så det var antakelig rester som gjorde det hos meg. Fikk ny større blødning, som mensen, ei uke etter at hcg ble målt til 16, så antar det var siste rest.

Skrevet

ok :( Så da er jeg mest sannsynlig ikke gravid? Anonymous poster hash: 45408...9a7

Det er jo umulig å si. Men vent norn dager og ta en til :)

Hcg hang lenge igjen hos meg på grunn av en bitte liten rest som aldri kom ut, og som heller ikke var mulig å se på ul, men da utskrapning ble tatt fant de årsaken til at min hcg aldri gikk i null. Men jeg hadde blødninger og smerter. Vil tro at en hcg på 29 vil være på under 5 på under en ukes tid :) Men så er testene i dag også svært sensitive og hcg kan som sagt være lengre i urin enn i blod. Derfor må du nesten bare ta en til om noen dager, men vil tro med utgangspunkt i drt du skriver st den vil bli sterkere!

Skrevet

Men ta en test som viser uker. Viser den 3+ feks så er det jo antageligvis ikke en ny graviditet..

Anonymous poster hash: 7ba88...db1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...