Gå til innhold

Etter verdens korteste prøverdagbok...


yabbadoo

Anbefalte innlegg

Håh, for en dag!!! Jeg har hatt fri i dag og har virkelig vært preggo på fulltid. Begynte dagen med legetime, så kjøpte jeg faktisk mine første babyklær, endelig! Kjøpte fire håndkler, to med hette og to uten, en haug med myke gassvaskekluter, mange sånne hvite kluter til gulping og stellebord, termometer (sykepleier på babyshopping 😂), en ullbody, en sparkebukse, bukse og tre gulpesmekker.. Så ble mannen ferdig på jobb og vi var i to vognbutikker. Har vel i grunnen bestemt oss for en babyjogger selv om jeg trodde jeg ville ha Stokke trailz. Så dro vi på IKEA og kjøpte seng og madrass. Dynene de hadde der var kjempesvære, så det må vi kjøpe et annet sted. Så deilig å være i gang!! Og så koselig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

I dag skal vi hente vognen på posten :) gleder meg sånn! Og så har jeg blitt sykemeldt, 50% i to uker pga bekkenløsning. Er spent på hvordan det vil utvikle seg, for det har blitt verre og verre de siste dagene, men føler ikke det er SÅ ille enda... Men det er så mye gåing i jobben min at det er helt grusomt når jeg kommer hjem, og har så vondt om natten at jeg nesten ikke får sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Det var en fin mage! :)

Usj, så kjipt med bekkenløsning! Håper det roer seg når du får slappet av og ikke gått så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognen er i hus, og det har offisielt klikket for meg... Jeg har lagt dyne i og rusler rundt i stuen med den. hehehe! Må VIRKELIG ta meg sammen for å ikke ta den med ut, og gå tur til foreldrene mine med den. Jaja, bare 100 dager igjen nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, så koselig! Det er så stas å få hjem vogna! :jepp: Så kan man superglede seg til å ta den i bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i det jeg ble sykemeldt kom bekkenløsningen seg enormt. Nå sover jeg god om natten, våkner ikke hver gang jeg skal snu meg, og klarer å gå rundt i huset uten å ha vondt i det hele tatt. De dagene jeg er på jobb, så får jeg så klart vondt utover dagen, men slet ikke uutholdelig, så nå lurer jeg på om det var litt voldsomt å bli 50% sykemeldt. Men kollegaene mine sier at det er jo bra, og et tegn på at sykemelding var det riktige... og så må jeg jo innrømme at nå når jeg begynner å bli tyngre (lagt på meg 10 kg:O:O i uke 27) så er det deilig med litt mer fri... men vekten kommer vil ikke akkurat til å stagnere av at jeg blir mindre aktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal beholde sykmeldinga når du merker at du blir bedre av det. Da er det antakelig helt rett at du bare jobber 50%! :) Du jobber jo og står på ellers, og da bidrar du jo godt til samfunnet, så det er bare å ta imot den hjelpa du får nå som du lager et nytt menneske ;)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Surriball skrev:

Jeg synes du skal beholde sykmeldinga når du merker at du blir bedre av det. Da er det antakelig helt rett at du bare jobber 50%! :) Du jobber jo og står på ellers, og da bidrar du jo godt til samfunnet, så det er bare å ta imot den hjelpa du får nå som du lager et nytt menneske ;)

God helg! :)

Takk for svar :) det er vel det jeg har landet på selv også. Ser ikke for meg å jobbe 100% fremover nå. Jeg syns det har blitt BETRAKTELIG mye tyngre å være gravid de siste dagene :P Føler meg tidvis høygravid. Vagger rundt, hoven i fingre og ansikt, sover dårlig om natten fordi jeg ikke snur meg i søvne mer. For ikke å snakke om fordøyelsen... Lurer på hvordan de neste ukene blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uker: 27+

Igjen til termin: 12

Kjønn: Gutt

Navn: Jeg har et absolutt favorittnavn som jeg ikke klarer å legge fra meg, men mannen er ikke enig, dessverre..

Trimester: siste uken i andre, eller første uken i tredje? Appene er litt uenige her..

Kontroll: Syns det er kontroller hele tiden. Skal i morgen..

Innkjøp: Tror vi har det meste han trenger av klær den første tiden. Mangler noen strømpebukser og sokker. Ellers mangler vi stelleplass og alle såper og kremer og oljer osv.. 

Seng og vogn er på plass. Bilstol er vel det neste store kjøpet på listen.  

Bevegelser: Ja, mer og mer for hver dag. Av og til kjennes det ut som om han ligger på tvers og sparker fra mens han bokser oppover :P

Indre ro: Ganske rolig. Gleder meg til alt som skal komme.

Vektøkning: Lagt på meg 10 kg. Er litt bekymret for siste trimester.

Vann i kroppen: Tidivs ganske stiv i fingre og pløsete i ansiktet ja.

Strekkmerker: bank i bordet, ingen enda. 

Hodet ned: neppe

Tungt: ja. Særlig om natten føler jeg meg som en hvalross. Nesten umulig å snu seg både i seng og sofa. Er så lite elegant som noe menneske kan være.

Kynnere: ikke så veldig mye lengre. Hadde masse fra uke 16 -20 så har det roet seg litt.

Hodet festet: nei

Cravings: Skummetmelk. Blir nesten desperat når det er tomt. Kan drikke en liter daglig uten å en gang merke det.

Plager: Bekkenløsning, og stiv i ryggen. Sover utrolig dårlig, fordi jeg ikke klarer å snu meg. Og fiser.... Ellers er det vel vektoppgangen som plager meg mest mentalt.

Humør: syns jeg har vært stort sett meg selv hele svangerskapet. Kanskje litt mer irritabel i det siste.

Fødselsforventninger: Gleder meg veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så langt allerede? Oi, tida flyr!

Jeg gleder meg egentlig også til fødsel. Klarer ikke helt å ta inn det at det skal gjøre vondt ennå :P Det er bare absurd at nå er det vi som skal gå gjennom det, og ikke alle andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååhååååhhh, NÅ raser vekten avgårde. Får noia av dette her! Startvekt var 76 kg og i dag stod vekten på 87,5. Har hele tiden hatt som mål å ikke veie mer enn 90 ved fødsel, men det spøker nå. 

Spiser og spiser, mens jeg sitter i ro og er sykemeldt, og kjenner jeg er stiv i fingrene, så er sikkert litt vann, men ikke SÅ mye at jeg kan unnskylde vektoppgangen. jaaaiks! Hvordan skal jeg klare å ta grep? Spiser ganske sunt, men ALT for mye av alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva, ikke tenk for mye på den vekten din. Jeg gikk opp helt sinnsykt mye når jeg var gravid og nå er jeg -5 kilo. Det pleier å gå seg til :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. februar 2016 at 5.42, Saltsild skrev:

Vet du hva, ikke tenk for mye på den vekten din. Jeg gikk opp helt sinnsykt mye når jeg var gravid og nå er jeg -5 kilo. Det pleier å gå seg til :klem: 

takk :) Merker at jeg stresser litt for mye med det... Har alltid hatt et litt anstregt forhold til vekten, og har de siste årene vært vedlig fornøyd, etter at jeg tok av mange kg etter kombinasjon ny jobb/kjærlighetssorg. Nå har jo alle så klart kommet på igjen og det skal de jo når jeg er gravid, men jeg har aldri vært en som har gått ned av meg selv, har alltid måttet jobbe mye med det og har ofte ikke lykkes heller, så er redd kg skal gro fast... I tillegg klarer ikke hjernen min å omstille seg til å se en gravid kropp, så i stedet ser jeg bare et fleskeberg i speilet. Utrolig frustrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette må du ikke stresse med. Magebildet viser jo at du har en nydelig figur! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig med over her. Du ser jo kjempeflott ut ☺☺☺

Samtidig forstår jeg godt hva du mener, det er vanskelig å plutselig skulle godta vektoppgang.. Når det er det vi "alle" ønsker aller minst til vanlig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6. mars 2016 at 7.38, Surriball skrev:

Uff, dette må du ikke stresse med. Magebildet viser jo at du har en nydelig figur! :) 

 

23 timer siden, maja87 skrev:

Helt enig med over her. Du ser jo kjempeflott ut ☺☺☺

Samtidig forstår jeg godt hva du mener, det er vanskelig å plutselig skulle godta vektoppgang.. Når det er det vi "alle" ønsker aller minst til vanlig 😉

Tusen takk ❤️❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De siste dagene har vært deilige! Etter en hormonell nedtur i helgen, der alt var fælt og trist og leit har jeg hatt noen fine dager nå :) Jeg begynner å venne meg til å være mye hjemme og koser meg egentlig med det. Det hjelper selvfølgelig på at været er FANTASTISK :D Jeg våkner tidlig og er opplagt til tross for mye oppstykket søvn på natten. 

Baby har fått en tendens til å trykke hodet eller rompen eller noe annet hardt opp i ribbeina på høyre side. Veldig ubehagelig å sitte for tiden :P Dessuten føler jeg at jeg moser han. Jeg gleder meg så veldig til å få treffe han nå. Ha han hos meg her hjemme og trille turer og ha en å være våken med på natten. hehe! Er så spent på hvordan han ser ut. Det er sykt egentlig, at han er barnet mitt, men jeg aner ikke hvordan han ser ut. Jeg ser så veldig for meg en liten lyslugg med lite, dunete helt hvitt hår. Ser også for meg en litt tynn og lang baby med lite hode. Spennende å se om jeg tar rett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...