AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Hei, Jeg og mannen har akkurat blitt prøvere. Vi begynte litt sent i denne syklusen, men det er vel å kalle pp1 likevel. Det jeg lurer på er hvor mye hensyn jeg må ta i mellomtiden? Er snart 1 uke før evt. IKM (brukte jeg denne riktig?) og har allerede drukket et glass rødvin og ett glass øl i jobbsammenheng (forskjellige dager). Jeg har liksom ikke så lyst til å røpe at vi er prøvere for sjefen, når det er så usikkert. Har også fått servert ganske rød biff i denne sammenhengen (menyen var fastsatt, og jeg kunne liksom ikke plutselig bli vegetarianer for anledningen heller). Hvor skadelig kan dette være for å bli gravid / for fosteret? Hva bør jeg ta hensyn til? Er helt grønn på dette Takker for svar! Anonymous poster hash: 433c3...dc2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 Jeg drakk ikke alkohol i prøveperioden, men spiste rosa biff, spekemat og muggost. Husk å ta folat.Anonymous poster hash: 418ad...d2e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #3 Skrevet 11. september 2015 Jeg drakk ikke alkohol i prøveperioden, men spiste rosa biff, spekemat og muggost. Husk å ta folat.Anonymous poster hash: 418ad...d2e Rettelse, jeg drakk alkohol mellom mensen og EL, men ikke mellom EL og IKM.Anonymous poster hash: 418ad...d2e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Jeg levdre helt som normalt frem til positiv test, noe som innebar moderst inntak av alkohol. Jeg snuste også. Ville ikke sette livet mitt på hold mens vi prøvte, og kuttet heller alt da jeg ble gravid.Anonymous poster hash: eef2c...aea 1
ablaze Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Jeg kuttet alt når jeg ble prøver. Så viktig er alkohol virkelig ikke..
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 Jeg kuttet alt når jeg ble prøver. Så viktig er alkohol virkelig ikke.. Og så hysterisk er det ikke nødvendig å være heller..... Lurt å begrense alkohol mellom el og ikm, men å kose seg med litt vin mellom mens og el skader ingen. For mannen i gata påvirker det verken fertilitet eller noe annet.Anonymous poster hash: 367f3...254 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Jeg tror det er lurt å leve som vanlig og ikke være så "prøver" når man prøver. Det er jo dessverre slik at når man stresser for mye med det, skjer det ingenting. Anonymous poster hash: 4b83c...db2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Jeg lever normalt fram til EL dagen, men tar mye hensyn fra EL igjen. Fram til EL drikker jeg kaffe, snuser, drikker mye redbull, spiser rødt kjøtt og spekemat. Drikker sjeldent alkohol så det spiller liten rolle for meg uansett. Men fra og med EL dagen inntar jeg ingenting av overnevnte. Tar ellers folat hver dag uansett hvor i syklusen. Startet å ta tablettene to måneder før vi ble prøvere.Anonymous poster hash: c7846...e58
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 Jeg lever normalt fram til EL dagen, men tar mye hensyn fra EL igjen. Fram til EL drikker jeg kaffe, snuser, drikker mye redbull, spiser rødt kjøtt og spekemat. Drikker sjeldent alkohol så det spiller liten rolle for meg uansett. Men fra og med EL dagen inntar jeg ingenting av overnevnte. Tar ellers folat hver dag uansett hvor i syklusen. Startet å ta tablettene to måneder før vi ble prøvere.Anonymous poster hash: c7846...e58 Drikker du ikke kaffe engang? Det kan man jo drikke når man er gravid skjønner at man som prøver reduserer kaffeinntaket, men å kutte det ut? Synes det blir litt hysterisk Når det faktisk er ok å få i seg som gravid. Anonymous poster hash: 9aea0...baf 2
Marimba Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 Jeg tenker sånn at dersom jeg bevisst prøver å bli gravid, så holder jeg meg unna alt jeg vet kan være skadelig for et foster mellom EL og IKM. Skulle det være klaff er det jo så mye som skjer de første ukene med fosteret, at jeg hvertfall ikke bevisst vil gjøre noe som kan være skadelig. Men jeg vet jo også at mange lever som normalt, og ikke oppdager at de er gravide før lengre ute i svangerskapet, og i løpet av perioden de ikke har visst har de både drukket og spist ting som ikke anbefales, og alikevel har det gått bra. Nå skal det sies at jeg drikker svært sjelden til vanlig også, så for meg er det overhodet ikke noe tap å f.eks kutte ut alkohol.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Jeg levdre helt som normalt frem til positiv test, noe som innebar moderst inntak av alkohol. Jeg snuste også. Ville ikke sette livet mitt på hold mens vi prøvte, og kuttet heller alt da jeg ble gravid.Anonymous poster hash: eef2c...aea Sjæl!Anonymous poster hash: 10e62...8aa
Gjest Gjest_Idja Skrevet 14. september 2015 #12 Skrevet 14. september 2015 Noen studier viser at alkohol mellom EL og IKM kan ha en negativ effekt. Tror det blant annet er funnet en sammenheng mellom det og hyperaktivitet? Men det er veldig vanskelig å gjøre slike studier skikkelig, så i bunn og grunn vet man ikke!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #13 Skrevet 14. september 2015 Drikker du ikke kaffe engang? Det kan man jo drikke når man er gravid skjønner at man som prøver reduserer kaffeinntaket, men å kutte det ut? Synes det blir litt hysterisk Når det faktisk er ok å få i seg som gravid. Anonymous poster hash: 9aea0...baf Jeg liker ikke vanlig kaffe, så det er egentlig ikke noe å unngå fra begynnelsen av. Drikker av og til iskaffe, men jeg har ikke drukket det etter EL.Anonymous poster hash: c7846...e58
yabbadoo Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 jeg drakk øl to ganger mellom el og ikm :/ En gang rett og slett fordi jeg glemte meg... Har ikke vært prøver så lenge, og husket rett og slett ikke på at jeg ikke bare kunne ta en øl til middagen. Den andre gangen hadde jeg testet negativt, og tok en øl fredagskvelden. IKM var søndag, og det var en "tidligtest", så var sikker på den ville gitt utlsag om jeg var gravid. Dagen etter testet jeg positivt. Jeg kommer ikke til å ligge søvnløs av den grunn. Er mer redd jeg skal "glemme meg" og spise øst eller spekemat eller noe. er så uvant å måtte tenke over hva man putter i munnen.
lille_frosk Skrevet 14. september 2015 #15 Skrevet 14. september 2015 Man er jo like gravid dagen før en positiv test som dagen etter, så jeg synes det blir litt å stikke hodet i sanden hvis "alt" er lov frem til positiv test. Man trenger jo kanskje ikke være like nøye med alt, men er du aktiv prøver (og ikke langtidsprøver, det synes jeg blir litt annerledes), så synes jeg det er mest riktig å holde seg unna alkohol, tobakk, andre skadelige legemidler og de "verste" matvarene mellom El og ikm. Mellom mensen og El kan man jo leve helt uten begrensninger om man ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #16 Skrevet 14. september 2015 jeg er langtidsprøver, og sannsynligheten for å bli gravid er liten. Det blir derfor prøverør. Så jeg tenker ikke noe særlig over hva jeg spiser og drikker. Anonymous poster hash: 4c32e...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå