Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste to årene ikke gått på prevensjon. Jeg og samboer planlegger ikke barn, men om jeg skulle bli gravid, er vi begge enige om at det hadde vært fint. Men det som gjør meg nervøs er at 2 år uten prevensjon og regelmessig samleie, og jeg har ikke blitt gravid.

Burde jeg ta dette opp med lege, burde jeg begynne å reagere? Jeg er bare 23, og har ikke veldig hastverk sånn sett, men han er 30 og jeg vet at begge to er enige om at vi vil starte en familie snart.

Anonymous poster hash: 951ee...531

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vits å foreta seg så mye før dere ønsker å gjøre noe mer aktivt for å få barn. I hvertfall så lenge du føler deg frisk og kvinnene i familien ikke går i overgangsalder når de er 25;-) 2 år er jo en stund uten at det slumper til. Jeg ville nok vurdert å få gjort en sædprøve og en innvendig ul når dere vil starte målrettet prøving. Det er jo ikke vits å stresse med kalendersex, tester, all verdens kjerringråd og naturpreparater hvis f.eks sædkvalitet tilsier at dere trenger assistert befruktning. Mer avansert utredning ville jeg kanskje ventet med til etter en seriøs prøveperiode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...