Gå til innhold

Hvor i Europa treffer man ikke flyktninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket

 

Vi planlegger både bytur og "sydentur" til neste vår og sommer, og med syriakrisen som pågår, lurer jeg litt på hvor vi kan reise UTEN å treffe flyktninger?

Kall meg en egoist, men jeg ønsker ikke å se flyktninger komme innover stranda hvor jeg soler meg. Tips? 

Anonymous poster hash: 3ef67...42b

 

Du bør vel nesten satse på den norske fjellheimen? Mye god sol der om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi planlegger både bytur og "sydentur" til neste vår og sommer, og med syriakrisen som pågår, lurer jeg litt på hvor vi kan reise UTEN å treffe flyktninger?

Kall meg en egoist, men jeg ønsker ikke å se flyktninger komme innover stranda hvor jeg soler meg. Tips?

Anonymous poster hash: 3ef67...42b

Forstår godt hvorfor du postet dette som anonym. Litt pinlig å stå frem som så lite opplyst om en sak og samtidig ha slik frykt for det samme saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt hvorfor du postet dette som anonym. Litt pinlig å stå frem som så lite opplyst om en sak og samtidig ha slik frykt for det samme saken.

 

Lite opplyst om hva da? 

Frykt? Ja, jeg opplever et nytt Europa, og dersom jeg kan unngå kriser og tragedier på mine utenlandsturer, så oppsøker jeg heller det enn kriserammede land som lider av flyktningsstrømmen.

Anonymous poster hash: 3ef67...42b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Dubai :) De arabiske emirater tar ikke inn flyktninger og har stengt grensene. Litt dyrere enn en typisk Mallorca-ferie, kanskje, men verdt det.

 

Ellers forstår jeg godt at du vil ha flyktningene på avstand på ferie. Hvem vil ikke det :P



Anonymous poster hash: 71834...066
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da lov å ønske seg en ferie fri for flyktninger/katastrofer/død??

Jeg ville iallfall ikke brukt tusenvis av kroner for å vasse i lik på stranda..

jojo, men tror det var måten spørsmålet var stilt på som skapte problemer for enkelte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Soner uten flyktninger i Europa kommer til å bli gull verdt for turistbransjen i årene fremover!



Anonymous poster hash: 98952...d7e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå fremstår jo Kreta som et godt alternativ. De har knapt fått noen flyktninger, og de har vel kommet inn på østsiden. Så hvis man ferierer i Vest-kreta (Chania, Kissamos, Kolymbari etc.) er man nok garantert at det ikke kommer "rekende" på land flyktninger om det er det du mener. Det er bare å se på kartet og man skjønner at det ikke akkurat er naturlig for flyktninger å ankomme nordsiden av Kreta....

 

Men helt garantert er det vel ikke uansett hvor man er.



Anonymous poster hash: daacd...2ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg trodde argumentet mitt var selvsagt. 

 

VI MÅ HJELPE DE SOM TRENGER DET. Vi er alle mennesker, og vi er like mye verdt. Det er motbydelig at dere ser på dere selv som verdt så mye mer, at dere ikke vil se på dem på ferie en gang. Disgusting.

 

Hæ????

 

Hva vet du om TS hjelper eller ikke? For alt du vet kan det hende hun betaler tusenvis av kroner til hjelpeorganisasjoner eller sender klær til flyktningområder. Jeg skjønner det veldig godt jeg. Når jeg skal på ferie, ønsker jeg heller ikke å feriere i et katastrofeområde. Jeg ser ikke bort fra at jeg en gang tilbyr meg å reise ned og hjelpe i slike områder, men når jeg har FERIE, ja da er det ikke slike områder jeg ønsker å dra til.

 

Eller mener du at siden det nå er slike katastrofer i verden, så skal man ikke dra på ferie, for da er man en hykler?

 

Jeg slikter virkelig med å forstå hva du egentlig mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk når historiebøkene skrives om noen år. Man kan lese om en av de verste flyktningkrisene i moderne tid. Og så bekymret man seg for å få sydenturen besudlet av å se noen flyktninger. Ja ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk når historiebøkene skrives om noen år. Man kan lese om en av de verste flyktningkrisene i moderne tid. Og så bekymret man seg for å få sydenturen besudlet av å se noen flyktninger. Ja ja.

 

Du vet da utmerket godt at dette ikke handler om å "se noen flyktninger".....

Anonymous poster hash: daacd...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet da utmerket godt at dette ikke handler om å "se noen flyktninger"..... Anonymous poster hash: daacd...2ba

Åh? Hva er det da det handler om? Å ikke få "ødelagt" ferien sin av å være vitne til en humanitær krise?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite opplyst om hva da?

Frykt? Ja, jeg opplever et nytt Europa, og dersom jeg kan unngå kriser og tragedier på mine utenlandsturer, så oppsøker jeg heller det enn kriserammede land som lider av flyktningsstrømmen.

Anonymous poster hash: 3ef67...42b

Hadde du satt deg inn i saken hadde du også visst hvor flyktningene flykter fra og hvor fluktrutene går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg trodde argumentet mitt var selvsagt. 

 

VI MÅ HJELPE DE SOM TRENGER DET. Vi er alle mennesker, og vi er like mye verdt. Det er motbydelig at dere ser på dere selv som verdt så mye mer, at dere ikke vil se på dem på ferie en gang. Disgusting.

Oj, finnes det virkelig noen som enda tror på at vi hjelper ved å hjelpe de lykkejegerne som har "flyktet" Lykkejegerne som har mase penger selv. Lykkejegere som tar selfie med sin iPhone så fort de passerer en grense. Lykkejegerne som mener at de får for lite penger av teite europeere. Lykkejegerne som skal ha mat de er vant til, og ikke den maten vi har.  :sjokkert: Jeg trodde faktisk det var en utdødd rase. 

Jeg trodde faktisk at oppegående mennesker innså at ved å hjelpe folk over grensene, ved å gi de alt de peker på, så får ikke de som virkelig trenger det hjelp. De stakkarne sitter igjen nede i Syria.

Å oppegående mennesker som vil hjelpe mennesker i nød, skjønner dere ikke at flere kan få hjelp når de får hjelpen der de er? 

 

Jeg skjønner godt at ts vil feriere et sted der det ikke kryr av lykkejegere. 

Anonymous poster hash: 4ce46...9b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, finnes det virkelig noen som enda tror på at vi hjelper ved å hjelpe de lykkejegerne som har "flyktet" Lykkejegerne som har mase penger selv. Lykkejegere som tar selfie med sin iPhone så fort de passerer en grense. Lykkejegerne som mener at de får for lite penger av teite europeere. Lykkejegerne som skal ha mat de er vant til, og ikke den maten vi har. :sjokkert: Jeg trodde faktisk det var en utdødd rase.

Jeg trodde faktisk at oppegående mennesker innså at ved å hjelpe folk over grensene, ved å gi de alt de peker på, så får ikke de som virkelig trenger det hjelp. De stakkarne sitter igjen nede i Syria.

Å oppegående mennesker som vil hjelpe mennesker i nød, skjønner dere ikke at flere kan få hjelp når de får hjelpen der de er?

Jeg skjønner godt at ts vil feriere et sted der det ikke kryr av lykkejegere.

Anonymous poster hash: 4ce46...9b5

Det som er så teit med bomber og krig er at den dreper selv de som har iPhone. Sucks at selv de med penger har et beskyttelsesbehov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grotesk tråd. Minner meg om nazistene som etterlyste judenfrei-områder. Der de slapp å se jøder vandre rundt. Og landsbybeboere nær konsentrasjonsleirene som visste om leiren der folk ble gasset og brent opp, men der de glatt holdt seg unna leirområdet så de slapp å ta stilling og se grusomhetene som foregikk.



Anonymous poster hash: 6b329...9e3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg oppfatter spørsmålet til TS lurer hun på hvor man kan slippe at båtflyktninger kommer i land, eller enda verre -skylles i land-, på stranda. Det tenker jeg er et helt greit ønske for ferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg oppfatter spørsmålet til TS lurer hun på hvor man kan slippe at båtflyktninger kommer i land, eller enda verre -skylles i land-, på stranda. Det tenker jeg er et helt greit ønske for ferien. 

 

Det stemmer.

 

Hilsen ts.

Anonymous poster hash: 3ef67...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...