Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om ivf klinikkene tar celleprøver?? Skal snart igang med ivf, og har akkurat fått brev om att det er påtide med celleprøve igjen. Må jo inn til sjekk før uttaket, om de kunne tatt da, eller er det greit å få tatt før jeg starter på medisiner??

Grunnen for at jeg spør er vel helst å slippe en ekstra tur opp i gynekolog stolen.....

Anonymous poster hash: d795b...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe og spørre der dere har behandling. Det er ikke satt av mye tid til kontroller der jeg gikk.

Anonymous poster hash: 37b67...1c7

Skrevet

jeg vil tro de kan ta den hvis du allerede er i gu-benken uansett. Men ville kanskje ringt og hørt på forhånd, også for å sørge for at de evt har rett utstyr tilgjengelig.

Jeg jobber på en gynekologisk avdeling og der tar de celleprøver av alle som er i benken hvis det er på tide :) Gynekologer vil jo helst forebygge livmorhalskreft :)

Anonymous poster hash: 2df5f...4a6
Skrevet

jeg ville kanskje venta med å ta celleprøven til etter du har født barnet... Midt i min ivf behandling fant de celleforandringer, noe som måtte opereres og som satte ivf på vent 1,5 år fram i tid. De tar jo absolutt ingen sjanser når det gjelder celleforandringer

Anonymous poster hash: 5f3eb...871
Skrevet

jeg ville kanskje venta med å ta celleprøven til etter du har født barnet... Midt i min ivf behandling fant de celleforandringer, noe som måtte opereres og som satte ivf på vent 1,5 år fram i tid. De tar jo absolutt ingen sjanser når det gjelder celleforandringer

Så hvis man har celleforandringer er det bedre å ikke vite om dem? Har du tenkt på at det kanskje er en grunn til at de ikke tar noen sjanser?

Anonymous poster hash: 1c033...973

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke de gjør det, tror ikke de har utstyret til det. I tillegg er det kort tid som settes av pr time. Men du kan jo ringe å høre.

Anonymous poster hash: a20e6...e2e
Skrevet

Så hvis man har celleforandringer er det bedre å ikke vite om dem? Har du tenkt på at det kanskje er en grunn til at de ikke tar noen sjanser?

Anonymous poster hash: 1c033...973

Ja det har jeg tenkt på..  Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg vet bare at de fjerner store chunks av  livmorshalsen, "truer" med å ta livmora di osv hvis de ikke får vekk alt etter et par operasjoner. Og en celleforandring er ikke =kreft. Det KAN bli kreft. Hadde jeg vært 40 så hadde de ikke brydd seg med å operere sa de... Så da kan det jo ikke være så farlig! Men joda jeg forstår at det viktigste er jo at en selv er frisk- det var bare så fordømt irriterende å være inne i en langdryg prosess med prøverør- for å måtte gå over i en langdryg prosess med operasjon etter operasjon for å få fjernet disse foreløpige ufarlige celleforandringene...

Skrevet

Ja det har jeg tenkt på..  Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg vet bare at de fjerner store chunks av  livmorshalsen, "truer" med å ta livmora di osv hvis de ikke får vekk alt etter et par operasjoner. Og en celleforandring er ikke =kreft. Det KAN bli kreft. Hadde jeg vært 40 så hadde de ikke brydd seg med å operere sa de... Så da kan det jo ikke være så farlig! Men joda jeg forstår at det viktigste er jo at en selv er frisk- det var bare så fordømt irriterende å være inne i en langdryg prosess med prøverør- for å måtte gå over i en langdryg prosess med operasjon etter operasjon for å få fjernet disse foreløpige ufarlige celleforandringene... Anonymous poster hash: 5f3eb...871

Hvis de opererte, hadde du jo de groveste celleforandringene, som i verste fall kunne gått over til kreft.

Anonymous poster hash: 37b67...1c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...