Gå til innhold

Bør jeg melde meg på et intensivkurs for å ta lappen raskest mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har dessverre utsatt å ta lappen altfor lenge, det har alltid vært ett eller annet som har vært i veien, altfra studier til sykdom i nær familie. Og ettersom jeg har bodd i Oslo frem til nå nylig har behovet heller aldri vært der.

Nå har jeg flyttet ut av Oslo grunnet jobb, og bosatt meg i nærheten av jobben. Her er det dårlig med kollektiv transport, bussene går ett par ganger i timen og er ofte forsinket. Nå lurer jeg på om jeg skal melde meg på et intensivkurs og ta lappen på 14 dager. Har noen av dere erfaringer å dele? Er dette lurt eller kun tull og lureri ?

Jeg har tatt en del kjøretimer for to år tilbake, men ikke satt meg i en bil de siden. Jeg tenker på å ta førerkort med automatisk girkasse, ettersom det er det enkleste.

Anonymous poster hash: 7eeb4...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har dessverre utsatt å ta lappen altfor lenge, det har alltid vært ett eller annet som har vært i veien, altfra studier til sykdom i nær familie. Og ettersom jeg har bodd i Oslo frem til nå nylig har behovet heller aldri vært der.

Nå har jeg flyttet ut av Oslo grunnet jobb, og bosatt meg i nærheten av jobben. Her er det dårlig med kollektiv transport, bussene går ett par ganger i timen og er ofte forsinket. Nå lurer jeg på om jeg skal melde meg på et intensivkurs og ta lappen på 14 dager. Har noen av dere erfaringer å dele? Er dette lurt eller kun tull og lureri ?

Jeg har tatt en del kjøretimer for to år tilbake, men ikke satt meg i en bil de siden. Jeg tenker på å ta førerkort med automatisk girkasse, ettersom det er det enkleste.

Anonymous poster hash: 7eeb4...a71

 

Tror ikke det finnes noen snarvei, eller intensiv kurs for kl.B. Må nok bare bruke den tide du må, men likevel prøve å få så tett med kjøretimer du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes noen snarvei, eller intensiv kurs for kl.B. Må nok bare bruke den tide du må, men likevel prøve å få så tett med kjøretimer du kan.

Jeg har søkt litt rundt på nettet, og funnet it at flere skoler tilbyr dette. Men jeg er skeptisk selv, ettersom det virker for godt til å være sant. Det var derfor jeg opprettet denne tråden, ville høre om noen her hadde erfaringer med sånt.

Anonymous poster hash: 7eeb4...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er slik at man må ha kjørt en del selv før man begynner på intensiv kurs. Hvis det er 2 år siden sist og du tok bare noen få kjøretimer så lenge siden, så tror jeg ikke du har erfaring nok til å ta et sånt intensiv kurs. Vet ikke om du har planlagt å øvelseskjøre imellom kjøretimene, men det har man ikke mulighet til heller tror jeg hvis man tar intensivkurs fordi man går gjennom alt det obligatoriske så fort. I tillegg har man lite tid til å bli trygg på veien hvis man skal ta det innen 2 uker. Så nei, tror ikke jeg ville valgt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Kjenner flere som har tatt intensivkurs (og nei, de har ikke kjørt mye på forhånd), og de har vært veldig fornøyde. For dem har det vært greit å lære alt på en gang, i stedetfor et par timer i uka. Vil tippe det er litt ulik ordning fra sted til sted. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok intensivkurs på en uke uten å ha kjørt noe særlig på forhånd. Null stress, besto oppkjøring, og tok mørkekjøring kommende vinter.



Anonymous poster hash: b7500...4bd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes noen snarvei, eller intensiv kurs for kl.B. Må nok bare bruke den tide du må, men likevel prøve å få så tett med kjøretimer du kan.

 

Man kan ta det på en uke om man vil.

Anonymous poster hash: b7500...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man kan ta det på en uke om man vil.

Anonymous poster hash: b7500...4bd

 

 

Da har du vel også fått opplæring deretter vil jeg tro :) Nå er det lenge siden jeg kjørte opp til klasse B, men allerede på den tida  var det noen momenter man MÅTTE gjennom, og de er neppe blitt noe mindre av siden da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...