Gå til innhold

Vondt i føttene ved spinning

LilleSol

Anbefalte innlegg

Trente mye spinning i et halvt års tid ( fjor høst)

Kjente en slags brennende smerte under fotsålene ytterst (der man trår ned om dere skjønner)

Kunne spinne med smertene, men ikke spesielt behagelig.

Trodde det var skoene, og kjøpte nye, men sluttet å spinne før jeg fikk sjekket.. :)

Nå var jeg igjen på spinning på tirsdag, med nye gode sko, og smertene var tilbake med en gang! Kjenner de mest når jeg sitter på sykkelen, når vi står er de nesten borte.

Strammer ikke skoene for hardt, og ikke den remmen over heller. Har ikke kjent det når jeg driver med andre idretter, utenom kanskje bittelitt når jeg jogger.

Det svir og brenner, gjør rett og slett vondt!

Noen som vet hva det kan være ?

(ikke si betennelse, for det vil jeg nemlig ikke ha 8) )

Klem fra Lillesol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(MÅ man ha sykkesko? :klø: )

K

Man MÅ ikke, men jeg fikk ihvertfall mye mindre problemer med føttene etter at jeg begynte med det. Uten sykkelsko dovner liksom føttene bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har tenkt å spinne/sykle litt så vil jeg absolutt anbefale sykkelsko. Finnes jo ulike typer til ulike priser.

Sykkelsko har en mye stivere såle - de festes til pedalen via klips under skoen .

Vil tro at fordi kraften vil fordeles bedre under foten/sålen fordi den er hardere vil gjøre at du får mindre vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge spinninginstuktør-kompisen min behøver man ikke nødvendigvis spinning sko, men du trenger sko med stiv såle. Aerobic-sko fungerer altså ikke særlig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Skal nok ta meg en tur til sportsbutikken tilknyttet spinninga og kjøpe meg spinningsko ja. Har hatt lyst på det lenge, og nå har jeg fått penger til bursdagen min :-) (hurra for meg i dag :wink: )

Takk for svar!

LilleSol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...