Gå til innhold

Anette Marie Antonsen - snapchat.


Bootybuilder

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria

Jeg synes hun er en av dem bedre bloggerne og jeg mener at hun ar fine verdier i livet sitt og jeg er imponert over dette fitness teamet at de vekt legger utvikling av selv bilde som viktig i stedet for at det og ha fit utseende er det viktigste. Jeg digger den dama. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg synes hun er en av dem bedre bloggerne og jeg mener at hun ar fine verdier i livet sitt og jeg er imponert over dette fitness teamet at de vekt legger utvikling av selv bilde som viktig i stedet for at det og ha fit utseende er det viktigste. Jeg digger den dama. 

Ja, det er supert at du syns. Men det må være lov for andre å komme med kritikk også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, blåtimen skrev:

Ja, det er supert at du syns. Men det må være lov for andre å komme med kritikk også.

? @Carina Maria nevner jo ikke noe om andre debattanter eller at det ikke er lov å være kritisk til Anette i det innlegget. Forstår ikke siteringen din?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BeverTramp skrev:

? @Carina Maria nevner jo ikke noe om andre debattanter eller at det ikke er lov å være kritisk til Anette i det innlegget. Forstår ikke siteringen din?

Beklager så mye, jeg misforstod nok litt. 

Admin kan gjerne slette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 8.26, Kemz skrev:

I dag skal hun ut på mikroplast-ekspedisjon. Hun er den blant «rosabloggerne» jeg opplever at har noe fokus på miljø og et mer bærekraftig forbruk, og som bruker sin påvirkningskraft til å belyse nettopp dette. Det fortjener hun ros for.

Aner ikke hvem hun er, men mikroplast er vanskelig å få øye på uten mikroskop. Ellers tommelen opp for miljøansvar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria

Jeg synes Anette Marie gjorde en flott insats på God Morgen Norge i dag og det var et bra interju og jeg har stor respekt for henne. Hun er en flink blogger med gode verdier. 

Dem fleste av oss har opplevd kjærlighets sorg og at vi ønsker at kjæresten skal ta oss tilbake igjen men noen opplever det sterkere enn andre. Han psykologen som var i studio sammen Anette Marie bekreftet det hun sa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/2/2018 at 4:38 PM, blåtimen said:

Litt enig i dette. Det er slitsomt å henge med på alle oppdagelsene hennes og jeg blir matt av måten hun formidler ting på. Nå har hun virkelig skjønt det liksom, og ingen andre av oss normale har sjans til å fatte dette fantastiske hun har skjønt. 

Syns i tillegg hun mangler litt perspektiv. "Vi kan velge selv hvordan livet vårt kan være, og det er noe av det kuleste ved å leve. Livet er magisk, fantastisk, unikt.". Det er kun friske, privilegerte mennesker i i-land som har mulighet til å velge. Det virker til tider som at hennes største problem i livet er at hun har for mange drømmer, idéer og prosjekter og hun må prioritere hvilke hun skal satse på. Det blir litt fjernt for min del.

Sitatet er hentet herfra: http://www.anettemarie.no/2018/01/01/mine-utfordringer-2017-og-mitt-nye-2018/

Dette er vel ett stk prima eksempel på "white privilege". Som en som lever med kronisk smerte og ganske jevnlig får den høyst reelle tanken om at livet ikke er så immari verdt å leve, så fuck that. Seriøst. Og livet mitt er så jævlig bra i forhold til veldig mange andre. Jeg får hjelp, støtte og har alt jeg trenger, foruten god, fungerende helse. Flere rundt meg sliter med å komme seg gjennom dagen pga traumer og sykdom. Ja, man kan velge å gjøre det beste ut av ting, og man kan oppleve gode, fine, magiske øyeblikk, ja, uansett situasjonen. Men nei, det er ikke bare eget ego som stopper folk fra å syns at heile livet er fuckings magisk hele tiden. Og nei, alle kan ikke selv velge hvordan livet skal være. Man kan tenke seg til det beste i sin situasjon (jeg er selv fan av å bruke mindfulness), men noen har fått alle livets kort i mot seg og må nøye seg med "overlevelse". Man kan nesten se privilegiet som renner ut av porene hennes.

"Du er fanget av egoet ditt som lar deg tro at ting er tøft, tungt eller kjipt. Det er harde fakta, men det er fakta." Jadda, det er bare egoet mitt som lurer meg til å tro at hodepine 24 timer i døgnet, hver dag, i mindre og verste-migrene-type nivåer er vanskelig å leve med. Og angsten, slitenheten og søvnproblemene som kommer snikende med er bare noe jeg velger, og kan dermed velge bort om jeg bare ville og ikke var stuck i ego. For man VIL jo ligge å vri seg i smerte.

Vennligst finn en middelvei. Alt MÅ ikke være ekstremt enten det ene eller det andre. Ta med deg det gode fra Eckart Tolle kursene f.eks og bland det inn i livet slik det funker for deg. Men poster som den der virker kun nedlatende for andre som faktisk har litt mer i baggasjen å tenke på enn om man skal velge å være veganer (som også er privilegium, det er for det meste dyrt OG det krever at kroppen er frisk eller i stand til det) og hvor man skal dra på Vipassana. Det er helt supert at hun får det til, det unner jeg henne, og at hun har barnefar som stiller opp, men alle har det faktisk ikke slik.

Og nå er jeg sykt irritert på meg selv, for jeg hater å kommentere negativt, men dette irriterte meg virkelig. Den gyllene middelvei, please.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å legge til min egen post: Det er lov til å være privilegert. Jeg er også veldig privilegert på veldig mange måter. Men det er greit å innse det selv, og hva det betyr for hvordan man kan oppfatte verden til tider. Og at det betyr at man må lese seg opp og lære ganske så ofte. Og at man kanskje bør ordlegge seg på en måte som reflekterer at man er innforstått med sitt privilegium.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2018 den 15.55, Carina Maria skrev:

Jeg synes hun er en av dem bedre bloggerne og jeg mener at hun ar fine verdier i livet sitt og jeg er imponert over dette fitness teamet at de vekt legger utvikling av selv bilde som viktig i stedet for at det og ha fit utseende er det viktigste. Jeg digger den dama. 

Totalt uenig! En som vier et helt blogginnlegg til hyllest av Donald Trump har ikke fine verdier!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juliannaos skrev:

Aner ikke hvem hun er, men mikroplast er vanskelig å få øye på uten mikroskop. Ellers tommelen opp for miljøansvar!

I følge blogginnlegget så så de på mikroplast gjennom mikroskop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elisaday skrev:

http://www.tv2.no/underholdning/9601206/

Besatt av tanken på noen du ikke kan få? Tren deg til en sykelig kropp og alt blir så mye bedre 😊

Jeg fulgte henne på snap i perioden hun drev med fitnessprosjektet sitt. Hun virket ganske manisk, men det tror jeg de fleste som går inn på noe sånt blir.

Jeg er nysgjerrig på hvordan ettervirkningene på kropp og psyke er etter en slik ekstrem påkjenning. Det hadde det vært interessant å høre mer om.

På blogg og SOME virker det som hun gir alt og litt til i perioder, og så blir helt utkjørt. Jeg synes det virker slitsomt, men det kan hende at variasjonen i tempo er noe hun trives med. Men det må koste endel å dele så mye. Hun deler langt mer personlig informasjon enn andre offentlige profiler jeg følger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Totalt uenig! En som vier et helt blogginnlegg til hyllest av Donald Trump har ikke fine verdier!

Det Donald Trump innlegget betyr lite i den store sammenhengen. Personlig liker jeg henne fordi jeg synes hun er flik og har gode verdier. Hun får mene hva hun vil om Donald Trump. Det har ikke noe med saken om jeg liker en blogger eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Kemz skrev:

I følge blogginnlegget så så de på mikroplast gjennom mikroskop.

Ok, min feil. Har ikke lest innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Anette Marie meget godt tidligere, men de siste årene har hun tilsynelatende sklidd ut og mistet all bakkekontakt. Mye av tingene er jo flott (spise sunt, fronte miljøvennlighet etc), men totalt sett oppfatter jeg livet hennes som en stor flytende suppe. Det er bare selvrealisering, store tanker, lite realitetsorientering og lav gjennomføring. Jeg savner Anette Marie med litt bakkekontakt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som skurrer for meg ved bloggeren er fokuset på selvutvikling, samtidig med fatshaming og ekstremt utseendefokus gjennom teamjegliker, og veganisme og miljøengasjement sammen med veldig mange reiser (mange med fly).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler veldig på en sånn "ovenfra og ned holdning" fra henne. Hun kan best og vet mest og hennes livssyn og levemåte er det eneste rette. Gud forby om man velger annerledes. Og det er BARE å tenke på hennes måte så blir alt så bra, for tankesykdommer er bare vår egen egoisme som får ta plass osv osv osv. 

Kanskje er det ikke sånn ment, men det var sånn jeg opplevde det (fram til jeg valgte å slette henne fra snap)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mindfulness skrev:

Ja, det ble visst et lite sidespor med denne debatten vår. Er med på at det er greit å sette på spissen, opplever jo at det meste av retorikken som blir brukt rundt Trump er nettopp dette (ofte fra begge ståsteder). Det siste avsnittet ditt: tenker du da at man ikke kan være varm og empatisk som menneske dersom man har stemt på Trump, eventuelt sympatiserer med mange av hans politiske standpunkt? Det klarer jeg neste ikke tro på! Opplever deg ellers som du sier, åpen for gode debatter! 

Vet du hva, jeg er faktisk litt usikker. Klarer ikke helt bestemme meg for om jeg tenker slik eller ei. Jeg gjør nok det til en viss grad. Mange viktige verdier som viser medmenneskelighet for meg (slik som inkludering, hjelpe folk som ikke har det bra, stå opp mot mobbing, tenke før man slenger med leppa, ++) er ting som ikke overhodet går overens med hva Trump står for. Han ønsker å skape et bedre land for seg og sine, uansett hvem det går på bekostning av. Slik opplever jeg ofte tilhengerne hans også. Hjelper gjerne, så lenge det ikke går utover eget liv. 

Så tja, muligens er jeg så fordomsfull at jeg har vanskelig for å tro at en person som viser tommel opp for Trump kan være helt uselvisk og ha gode, medmenneskelige verdier. Men dette er vel fordi hans standpunkter er så himla langt unna hva jeg anser som bra, så det er klart at det er subjektivt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Oktnxbye skrev:

Jeg føler veldig på en sånn "ovenfra og ned holdning" fra henne. Hun kan best og vet mest og hennes livssyn og levemåte er det eneste rette. Gud forby om man velger annerledes. Og det er BARE å tenke på hennes måte så blir alt så bra, for tankesykdommer er bare vår egen egoisme som får ta plass osv osv osv. 

Kanskje er det ikke sånn ment, men det var sånn jeg opplevde det (fram til jeg valgte å slette henne fra snap)

Dette!👏🏼

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...