Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enkelte mennesker har litt tungt for ABC logikk. :fnise:

Hvilke nærområder snakker du om?

Anonymous poster hash: 7a53f...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er du til å bestemme hva som er feil eller ikke?

 

Hvordan er det å dømme og spre feilinformasjon når jeg påpeker at det nettopp er det som blir gjort i kommentaren jeg kommenterer? :klo: Jeg har absolutt ikke noe i mot folk med andre meninger enn meg, så lenge de holder seg saklig og ikke masseproduserer tråder og kommentarer med halvsannheter for å spille på folks frykt. Det ser jeg folk gjøre her inne hele tiden, og ja, det reagerer jeg ganske sterkt på. 

 

Kan du komme med et eksempel på disse halvsannhetene du snakker om? eller er det for mye forlangt? Du har jo påskrevet passet til flere her for akkurat dette nå. 

 

Så syns du skal fremlegge noen eksempler, burde være lett, de florerer jo ifølge deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flott at du reagerer på det du kaller skremselspropaganda. Mitt problem er at når vi innvandringskritiske poster videoer, artikler og statistikk som underbygger våre påstander, så er ditt eneste svar: "Dere er rasister". Hva med å komme med noen motargumenter da! Noe håndfast som ikke innebærer "jeg tror ikke det kommer til å skje". Hva har du å vise til, som får deg til å føle deg så trygg?

 

Ps. Jeg så at du beskyldte Gothminister for å være redd, noe han benektet. Jeg er redd. 

Anonymous poster hash: 50cea...f37

 

Nå tror jeg aldri at jeg har kalt noen rasister her inne, selv om jeg sikkert har tenkt mitt. Ja, jeg har sagt at enkelte utsagn er rasistiske, og det står jeg for. Jeg har ikke sett så mye til disse videoene du viser til, men har du noe fra pålitelige kilder som bygger opp under det du hevder så fint, jeg ser det gjerne. Det jeg reagerer på er konkrete utsagn og nye tråder som ikke er i nærheten av sant. Og som oftest når jeg ber om å få kilder på det, blir det helt stille. 

 

Forøvrig må jeg si at det er veldig vanskelig å forholde seg til så mange ab'er - hvorfor vil dere ikke skrive under brukernavn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg vært skeptisk til å åpne grensene for innvandring, men bunnslammet av menneskeheten som frekventerer her inne på KG med sine forenklede svart/hvitt-holdninger og totalt mangel på empati har fått meg til å endre mening.

 



Anonymous poster hash: f2f0d...dfa

Endret av Bond
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg aldri at jeg har kalt noen rasister her inne, selv om jeg sikkert har tenkt mitt. Ja, jeg har sagt at enkelte utsagn er rasistiske, og det står jeg for. Jeg har ikke sett så mye til disse videoene du viser til, men har du noe fra pålitelige kilder som bygger opp under det du hevder så fint, jeg ser det gjerne. Det jeg reagerer på er konkrete utsagn og nye tråder som ikke er i nærheten av sant. Og som oftest når jeg ber om å få kilder på det, blir det helt stille. 

 

Forøvrig må jeg si at det er veldig vanskelig å forholde seg til så mange ab'er - hvorfor vil dere ikke skrive under brukernavn?

De fleste tar nok ting ut av hatten.Det finnes ikke noe kilder. 

Anonymous poster hash: c22b3...f44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer TS. Jeg ser at historien er på vei til å gjenta seg selv, og menneskeheten har ikke lært. Det er skremmende.

 

(Og, jo, jødehaterne på 30-tallet mente de hadde like legitime grunner til å hate jøder som dere mener dere har til å hate muslimer).

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg aldri at jeg har kalt noen rasister her inne, selv om jeg sikkert har tenkt mitt. Ja, jeg har sagt at enkelte utsagn er rasistiske, og det står jeg for. Jeg har ikke sett så mye til disse videoene du viser til, men har du noe fra pålitelige kilder som bygger opp under det du hevder så fint, jeg ser det gjerne. Det jeg reagerer på er konkrete utsagn og nye tråder som ikke er i nærheten av sant. Og som oftest når jeg ber om å få kilder på det, blir det helt stille. 

 

Forøvrig må jeg si at det er veldig vanskelig å forholde seg til så mange ab'er - hvorfor vil dere ikke skrive under brukernavn?

 

Dette er den første flyktningtråden jeg har sett deg i, og det er postet plenty av videoer og artikler fra troverdige kilder i mange av trådene. 

 

Kan bare svare for meg selv når det gjelder AB funksjonen. Det skal ikke mye til for å bli beskyldt for å være rasist, og jeg gidder ikke å ha det hengende over meg i andre underforum. 

Anonymous poster hash: 50cea...f37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De fleste tar nok ting ut av hatten.Det finnes ikke noe kilder. 

Anonymous poster hash: c22b3...f44

 

Finnes det ikke kilder så finnes det ikke kilder for noen sidene av saken. Går ikke an å mene at det noen mener er sant og riktig,mens alt andre sier er oppspinn. Finnes kilder for alt. men godt forsøk.

Anonymous poster hash: 32239...3d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke nærområder snakker du om?

Anonymous poster hash: 7a53f...e92

 

Tyrkia kan nevnes som et eksempel. De huser over 1,7 millioner flyktninger fra syria allerede.  

Kan nevne at en flaske vann i tyrkia koster cirka 20% av det en flaske vann koster i norge. Alt annet koster også mellom 50% og 25% av det tilsvarende artikler koster i norge. Så det sier seg selv at det er mere kostnadseffektivt å huse og fø flyktninger i et slikt land. Kulturforskjellene er også mindre så det er lettere for flyktningene å tilpasse seg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS vet selvfølgelig at folk fra land som Tyrkia og Iran går under som "kaukasiske"? Altså den "hvite rase"? Og at man ikke kan kalle det rasistisk?

Er det forresten noen som har fått med seg denne: http://politiken.dk/udland/fokus_int/fokus_IS/ECE2822269/undsluppet-sexslave-rige-arabere-koeber-tilfangetagne-vantro-kvinder-af-islamisk-stat/

Eller, hvem bryr seg om dem?

Den amerikanske avis har blandt andre talt med en lille pige, der fortalte, hvordan hun tryglede gerningsmanden om at standse, da han forgreb sig på hende. Først bandt han hende og kneblede hende, så hun ikke kunne skrige. Så knælede han i bøn, inden han voldtog hende. Bagefter bad han igen.

»Han sagde, at ifølge islam var det tilladt for ham at voldtage en vantro. Han sagde, at han kom nærmere Gud ved at voldtage mig«.

Anonymous poster hash: a4b91...847

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe sprøyt. Vil du fortelle meg at dere hadde holdt på slik som dette om dette gjaldt svensker feks?

Svensker har nogenlunde samme kultur og levesett som oss. Derfor ville ikke det vært samme problem. Jeg begriper ikke hvorfor det skal være så vanskelig å fatte. Skandinavia består av land som er ganske like hverandre, så klart det hadde vært enklere med det meste.

Anonymous poster hash: a4b91...847

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

 

De "morsomme" kommentarene du poster i flere av trådene på forumet, er verken morsomme eller interessante. 

Anonymous poster hash: b7f2f...0b4

 

 

Du tolket den dithen som å ville være morsom? Er det noe som helst med denne situasjonen du finner morsom?

Det later til at du har ingen anelse om hva som er ment å være morsom og ikke. Da er det heller ikke på sin plass for deg å uttale deg om emnet. 

 

Det sagt: Jeg er ikke her for å underholde deg.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De fleste tar nok ting ut av hatten.Det finnes ikke noe kilder. 

Anonymous poster hash: c22b3...f44

 

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/--Muslimske-batflyktninger-kastet-12-kristne-over-bord-7984466.html

 

Er dette en kilde? Er dette urelevant? Sier dette noe om hva slags folk som er på vei, eller nei? 

Kom med noe annet enn rasist-stempelet for en gangs skyld! Hva tror du grunnen kan være at noen gjør dette? 

 

Hva med flyktningene som truet med å drukne sine egne barn utenfor Italia? Hvilke refleksjoner har du rundt det? Kan du i det hele tatt si noe annet enn at vi har feil, uten noen begrunnelse? 

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-105630/Refugees-allowed-Italy-threat-drown-babies.html

 

 

Hva med flyktningene som kaster mat og vann som blir delt ut til dem? Hva er dine tanker om det?

https://www.youtube.com/watch?v=G9tTOkAgEAI

 

Faren som drar kona og sin lille baby ned på toglinjene for å få viljen sin?

 

https://www.youtube.com/watch?v=_gAxpQEm6Mk

 

Har du noe å komme med, eller kan du bare skrike "rasist, rasist"?

 

Anonymous poster hash: 50cea...f37

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia kan nevnes som et eksempel. De huser over 1,7 millioner flyktninger fra syria allerede.  

Kan nevne at en flaske vann i tyrkia koster cirka 20% av det en flaske vann koster i norge. Alt annet koster også mellom 50% og 25% av det tilsvarende artikler koster i norge. Så det sier seg selv at det er mere kostnadseffektivt å huse og fø flyktninger i et slikt land. Kulturforskjellene er også mindre så det er lettere for flyktningene å tilpasse seg.

 

For ikke å snakke om Libanon. 

Anonymous poster hash: 50cea...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tyrkia kan nevnes som et eksempel. De huser over 1,7 millioner flyktninger fra syria allerede.

Kan nevne at en flaske vann i tyrkia koster cirka 20% av det en flaske vann koster i norge. Alt annet koster også mellom 50% og 25% av det tilsvarende artikler koster i norge. Så det sier seg selv at det er mere kostnadseffektivt å huse og fø flyktninger i et slikt land. Kulturforskjellene er også mindre så det er lettere for flyktningene å tilpasse seg.

Jeg tror ikke du aner helt omfanget av tallene på flyktningene- er det bare Norge som ikke skal ta i mot mener du, hva med de tusenvis Tyskland har begynt å innlosjere- alle skal til Tyrkia? Du kan jo lese deg opp på hva de tenker om forslaget ditt.

Anonymous poster hash: 7a53f...e92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personene som skriker høyest bak en skjerm er som oftest de som er taus i RL: De som ellers ikke tør.

Og du har som regel ikke skjønt noe som helst.. Sier man noe offline er man "rasist." Man kunne sagt mye mer offline hvis ikke det hadde blitt skreket opp om rasisme om den minste ting. Man blir kneblet, og det er flere høyerestående (forskere et cetera) innenfor diverse som senere har sagt. Man får ikke lov til å si noe som kan virke negativt. Man får ikke lov til å si hvordan ting egentlig er.

De som skriker høyest offline er de som skriker "rasist" når de hører noe som ikke stemmer med det de liker, og det er det samme her inne.

Anonymous poster hash: a4b91...847

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått en halvtime, og ingen av de som liker å rope "rasist" har kommet med noe konkret, så da går jeg ut ifra at det er det eneste de kan. 



Anonymous poster hash: 50cea...f37
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer TS. Jeg ser at historien er på vei til å gjenta seg selv, og menneskeheten har ikke lært. Det er skremmende.

 

(Og, jo, jødehaterne på 30-tallet mente de hadde like legitime grunner til å hate jøder som dere mener dere har til å hate muslimer).

 

Jeg synes at denne kommentaren er usaklig. Bare fordi mange her er negative til innvandring, betyr ikke at vi har til hensikt å bygge konsentrasjonsleire og gasse muslimene.

Jeg kan jo spørre deg direkte, Tabris: Mener du at innvandringsmotstanderne har til hensikt å samle muslimene i konsentrasjonsleire og gasse dem? Hvis ikke, synes jeg at du burde be om unnskyldning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...