Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om du tenkte på NOE konkret, og det falt meg ikke inn et øyeblikk at det skulle være meg.

Det står vel rimelig klart hva jeg tenkte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får man ikke stille spørsmål? Det får man da virkelig. Det har vært en debatt om disse tingene. Moral er selvsagt et privat anliggende, og ingen kan fortelle noen andre hva som er god moral for dem. Det får hver i sær avklare for seg selv. Og ganske mange har en annen oppfatning av dette enn hva du later til å ha. Det er greit. Du trenger ikke rakke ned på folk og kalle dem mindre intelligente fordi om de kommer til andre konklusjoner enn hva du gjør.

 

 

Nei, det er den eksklusive retten til PK-snillistene, der sitter karakteristikker på meningsmotstanderne, de som ikke mener masseinnvandring av fremmedkulturelle er en god ide, løst.

 

Rasist, brunskjorte, hjerteløse, amoralske osv.

 

Men, det er jo bare rimelig at de som (påstår) de representerer folket (eller, i hvert fall, arbeideren) skal få lov til å tilsvine høyre-ekstremistene.

 

Skulle egentlig bare mangle! 

Endret av Sir Winston
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er den eksklusive retten til PK-snillistene, der sitter karakteristikker på meningsmotstanderne, de som ikke mener masseinnvandring av fremmedkulturelle er en god ide, løst.

 

Rasist, brunskjorte, hjerteløse, amoralske osv.

 

Men, det er jo bare rimelig at de som (påstår) de representerer folket (eller, i hvert fall, arbeideren) skal få lov til å tilsvine høyre-ekstremistene.

 

Skulle egentlig bare mangle! 

Jeg tror ikke jeg noen sinne har sett noen bli karakterisert slik ganske enkelt fordi de mener at innvandring ikke er en god ide. Det er mer de andre tingene som de sier i TILLEGG, som kvalifiserer dem til slike betegnelser.

F.eks når man sier at man bare burde la dem drukne i Middelhavet og nekte dem å komme i land på europeisk side. Det er et fullstendig amoralsk utsagn.

Eller når man kommer med utsagn om at flyktinger burde fratas sine elementære menneskerettigheter og f.eks settes i leire på ubestemt tid. Da ligger tanken på hine hårde dagers brunskjorter snublende nær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg noen sinne har sett noen bli karakterisert slik ganske enkelt fordi de mener at innvandring ikke er en god ide. Det er mer de andre tingene som de sier i TILLEGG, som kvalifiserer dem til slike betegnelser.

F.eks når man sier at man bare burde la dem drukne i Middelhavet og nekte dem å komme i land på europeisk side. Det er et fullstendig amoralsk utsagn.

Eller når man kommer med utsagn om at flyktinger burde fratas sine elementære menneskerettigheter og f.eks settes i leire på ubestemt tid. Da ligger tanken på hine hårde dagers brunskjorter snublende nær.

 

 

Igjen roter du for å fø din stråmann.

 

Ingen her på KG har talt for å la noen drukne.

 

Ingen snakker om flyktninger skal fratas sine elentære menneskerettigheter.

 

Ingen skal settes i leire på ubestemt tid, og da slettes ikke flyktninger.

 

Og, der var brunskjorten igjen, helt som forventet, utilslørt og åpenlyst:

 

De som kan finne på å diskutere lukkede asylmottak, de er brunskjorter.

 

Om du noen ganger får vondt i kraniet av glorien??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen roter du for å fø din stråmann.

 

Ingen her på KG har talt for å la noen drukne.

 

Ingen snakker om flyktninger skal fratas sine elentære menneskerettigheter.

 

Ingen skal settes i leire på ubestemt tid, og da slettes ikke flyktninger.

 

Og, der var brunskjorten igjen, helt som forventet, utilslørt og åpenlyst:

 

De som kan finne på å diskutere lukkede asylmottak, de er brunskjorter.

 

Om du noen ganger får vondt i kraniet av glorien??

Jo, faktisk så har det vært uttalt at man burde la dem drukne. At man bare burde drite i hele redningsaksjonene og la dem seile, eller synke, sin egen sjø. Det ble hevdet ved flere anledninger at det var tingen å gjøre.

Og faktisk har det vært uttalt at man burde sette dem i fangeleirer med en gang de kommer til landet. Gothminister er jo en talsmann for en slik løsning, og du pleier å støtte ham.

Dere kaller det selvsagt ikke for fangeleire, men det er jo det det ER, når dere beskriver hvordan det skal være der.

"Leirer der vi har kontroll, slik at vi kan sikre at de ikke begår forbrytelser." Jadda. Det kan da ikke bety noe annet enn at de skal holdes innelåst og hindres i å ha kontakt med den norske befolkninga?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk så har det vært uttalt at man burde la dem drukne. At man bare burde drite i hele redningsaksjonene og la dem seile, eller synke, sin egen sjø. Det ble hevdet ved flere anledninger at det var tingen å gjøre.

Og faktisk har det vært uttalt at man burde sette dem i fangeleirer med en gang de kommer til landet. Gothminister er jo en talsmann for en slik løsning, og du pleier å støtte ham.

Dere kaller det selvsagt ikke for fangeleire, men det er jo det det ER, når dere beskriver hvordan det skal være der.

"Leirer der vi har kontroll, slik at vi kan sikre at de ikke begår forbrytelser." Jadda. Det kan da ikke bety noe annet enn at de skal holdes innelåst og hindres i å ha kontakt med den norske befolkninga?

 

 

At du tror noe er en fangeleir gjør det ikke til en fangeleir.

 

Gud skje takk og pris for det!

 

Lukkede asylmottaks-debatten har du tapt ved mange anledninger allerede, og selv om det booster selvfølelsen så syns jeg likevel ikke vi bør gjenta den her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du tror noe er en fangeleir gjør det ikke til en fangeleir.

 

Gud skje takk og pris for det!

 

Lukkede asylmottaks-debatten har du tapt ved mange anledninger allerede, og selv om det booster selvfølelsen så syns jeg likevel ikke vi bør gjenta den her.

Jo, vi kan godt gjenta den her. Jeg er gem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk så har det vært uttalt at man burde la dem drukne. At man bare burde drite i hele redningsaksjonene og la dem seile, eller synke, sin egen sjø. Det ble hevdet ved flere anledninger at det var tingen å gjøre.

Og faktisk har det vært uttalt at man burde sette dem i fangeleirer med en gang de kommer til landet. Gothminister er jo en talsmann for en slik løsning, og du pleier å støtte ham.

Dere kaller det selvsagt ikke for fangeleire, men det er jo det det ER, når dere beskriver hvordan det skal være der.

"Leirer der vi har kontroll, slik at vi kan sikre at de ikke begår forbrytelser." Jadda. Det kan da ikke bety noe annet enn at de skal holdes innelåst og hindres i å ha kontakt med den norske befolkninga?

Du som er så god og snill, moralsk og humanitær. Rart du går så i forsvar på en religion og en kultur som ikke innehar noen av disse verdiene

Anonymous poster hash: b10e4...747

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så god og snill, moralsk og humanitær. Rart du går så i forsvar på en religion og en kultur som ikke innehar noen av disse verdiene Anonymous poster hash: b10e4...747

Den tanken har slått meg også. Et stort paradoks.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så ofte før, nei det gjør ikke det.

Innlegget burde være klart.

 

Innlegg ryddet for persondebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så god og snill, moralsk og humanitær. Rart du går så i forsvar på en religion og en kultur som ikke innehar noen av disse verdiene

Anonymous poster hash: b10e4...747

Hvor har du sett meg gå i forsvar for islam? Noen sinne? Jeg er kritisk til islam som sådan. Men jeg er humanist og jeg mener at vi skal hjelpe mennesker som trenger hjelp. I den grad vi kan. Da kan det ikke få lov til å gjøre noe fra eller til om de er muslimer, kristne eller ateister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...

Lukkede asylmottaks-debatten har du tapt ved mange anledninger allerede, og selv om det booster selvfølelsen så syns jeg likevel ikke vi bør gjenta den her.

 

Hvem er disse som avgjør hvem som har vunnet og tapt debatter?

Anonymous poster hash: 21cb9...aec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drama Queen

IS er bare mennesker de også, de vil de samme tingene som alle andre. Undertrykke og voldta kvinner, hogge hodet av alle som ikke er islamske. Ehrrr...

 

Folk er forskjellige, kulturer er forskjellige. Det er ikke alle det er ønskelig å bringe inn i hjemmet vårt.

WTF? Så du mener at alle mennesker ønsker å undertrykke og voldta kvinner? Du kan ikke sammenligne farlige ekstremister med mannen i gata. Er du i det hele tatt tilstede? 

Du sier jo indirekte at det er helt ok å generalisere og de-humanisere folk p.g.a. en minoritet i verdenssamfunnet. Du bekrefter akkurat poenget til TS.

Endret av Drama Queen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater nordmenn som ikke ser realiteten... 

 

1: de kommer hit å får jobber som vi skal ha.. vi har betalt skatt og slitet i mange år. for noe de får pga det er synd på dem... 

 

mange nordmenn som sliter å... ingen som bryr seg om de! 

 

2: er det våres skyld at det er krig i landet demmers? nei! 

dra til syria eventuelt ett annet land..  og be om å få bygde en norsk stavkirke på statens regning(syria sin, eller annen sin regning) be om penger til vedlikehold og lønn til han/hun som skal styre den!  de hadde skutt deg!  men i norge er vi naive og dumme, så klart man skal få bygge sin trosamfunn og få penger til drift osv....... 

 

norge er så patetisk... livredd for at andre land skal snakke dritt om oss....

 

blant flyktinger så er det frø med is folk som kommer hit.  er sovende celler til den dagen det skal smelle.... 

håper ikke du har barn, for den dagen di halshugger barna dine pga sin tro. så tviler jeg du står å skryter av at du var en av de som tok de til deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

WTF? Så du mener at alle mennesker ønsker å undertrykke og voldta kvinner? Du kan ikke sammenligne farlige ekstremister med mannen i gata. Er du i det hele tatt tilstede? 

Du sier jo indirekte at det er helt ok å generalisere og de-humanisere folk p.g.a. en minoritet i verdenssamfunnet. Du bekrefter akkurat poenget til TS.

 

Hvis du tenker litt lenger enn nesa di så vil du kanskje forstå at jeg sikter til det TS sier om at "alle er like" -essensielt sett. Poenget mitt er da nettopp at alle ikke er like. Vi i norge har ikke den ekstreme religiøse overbevisningen som har latt IS få såpass mye makt som de har i Syria, det som har skjedd i Syria ville aldri kunne skjedd i Norge.

 

Jeg tror ikke vi er tjent med å la folk fra et land hvor IS har såpass mye støtte som kartet viser innvandre til norge i storstilt grad, jeg sier selfølgelig ikke at alle i Syria støtter IS og er slemme og fæle, men jeg sier at majoriteten i syria har en ekstrem religionsforståelse som ikke harmoniserer med hvordan vi ser på -og gjør ting i Norge.

 

150113-mak-syria-map-jan-embed.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater nordmenn som ikke ser realiteten... 

 

1: de kommer hit å får jobber som vi skal ha.. vi har betalt skatt og slitet i mange år. for noe de får pga det er synd på dem... 

 

mange nordmenn som sliter å... ingen som bryr seg om de! 

 

2: er det våres skyld at det er krig i landet demmers? nei! 

dra til syria eventuelt ett annet land..  og be om å få bygde en norsk stavkirke på statens regning(syria sin, eller annen sin regning) be om penger til vedlikehold og lønn til han/hun som skal styre den!  de hadde skutt deg!  men i norge er vi naive og dumme, så klart man skal få bygge sin trosamfunn og få penger til drift osv....... 

 

norge er så patetisk... livredd for at andre land skal snakke dritt om oss....

 

blant flyktinger så er det frø med is folk som kommer hit.  er sovende celler til den dagen det skal smelle.... 

håper ikke du har barn, for den dagen di halshugger barna dine pga sin tro. så tviler jeg du står å skryter av at du var en av de som tok de til deg!

 

Nå er vel faren for at noen av disse kommer i arbeid uhyre liten. Men det er kanskje de Stormberg jobbene du tenker på?

Anonymous poster hash: e88ed...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvem er disse som avgjør hvem som har vunnet og tapt debatter?

Anonymous poster hash: 21cb9...aec

 

 

 

Jeg er med i en liten, eksklusiv komité, som møtes en gang i uken og gjennomgår alle trådene på KG.

 

Så stemmes det, på normal demokratisk vis, ved håndsopprekning.

 

Vi blir fort enige, som regel er avgjørelsene enstemmige.

 

Men, det kan også ha å gjøre med at vi bare har ett medlem i komitéen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i en liten, eksklusiv komité, som møtes en gang i uken og gjennomgår alle trådene på KG.

 

Så stemmes det, på normal demokratisk vis, ved håndsopprekning.

 

Vi blir fort enige, som regel er avgjørelsene enstemmige.

 

Men, det kan også ha å gjøre med at vi bare har ett medlem i komitéen!

Denne komiteen, er det deg og speilet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...