Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gjestvest

De skaper problemer. Det finnes ingen andre grupper som reiser til IS.

 

Man kan diskutere problematikk. Noen grupperinger velger muligens IS, mens andre velger eksempelvis narkotikahandel, korrupsjon etc. Det er et bredt utvalg av grupperinger ( I disse også norske ) samt kriminalitet. Og så kan en se på andelsprosent av hver av disse: Hvor mange som faktisk begår denne type kriminalitet. Hvilket er så godt som null. 

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner må kle seg annerledes i frykt, og dette blir tydeligvis godtatt.

Skomakergaten kan ikke sendes i julen lenger

Ikke markere julen på skolen

Vi godtar hijab, som er et tegn på undertrykkelse av kvinner.

Vi får ikke bruke kors på tv

Egne muslimske kvartaler med moskeer og det hele (integrering på høyt nivå)

Listen er lang den, og dette har 2% fått til.

Anonymous poster hash: b10e4...747

Må kvinner kle seg anderledes? Jeg har ikke merket noe særlig til det, og jeg ser stadig at folk her skriver innlegg der de bedyrer at de bor på Grønland, og kler seg som de alltid har gjort.

 

Kan ikke "Jul i Skomakergata" sendes pga muslimer? Jeg trodde den ble tatt av plakaten fordi den var sidrumpa. Kan du vennligst komme med en solid dokumentasjon for den påstanden?

 

Vi har aldri kunnet bruke kors på TV. NRK skal være livssynsnøytralt, og religiøse symboler er ikke tillatt for nyhetsopplesere og lignende. Sånn har det alltid vært. Det er IKKE muslimenes feil. Det skyldes nok mer folk som meg, som vil ha en sekulær stat kjemisk fri for religiøs påvirkning. Vi kan ikke få det sekulært nok.

 

Vi "godtar" ikke hijab. Vi konstaterer at folk får kle seg som de selv vil, og at folk også får bestemme seg selv for hva de vil og ikke vil. Staten kan ikke steppe inn med et forbud mot bestemte klesplagg for å fremme noe politisk/religiøs/emansipatorisk syn.

 

Det er trosfrihet i dette landet, og det betyr at hvis en muslimsk menighet ønsker å bygge en moske, så kan de det. Jeg ser ikke helt hvordan det er et problem for noen andre enn akkurat muslimene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, du apologerer kraftig og bortforklarer alle problemer som innvandringen, også asyl og andre flyktninger, bringer med seg.

 

Du indikerer at alle som ikke er enig i ditt snillistiske godhetsprojekt er rasister.

Hvorfor mener du det er et snillistisk godhetsprosjekt? Er det ikke du som hater stråmenn?

Og hvorfor mener du at vi som ikke er like ensidige som dere ikke kan se noen problemer knyttet til innvandring?

Hvorfor i all verden må dere gjøre dette til en debatt der en hver ytring som ikke handler om å stenge folk ute fra nasjonen er en ukritisk omfavnelse av andre kulturer med ønske om å utslette seg selv og ikke se et eneste problem knyttet til det?

Går det ikke an å diskutere dette på en skikkelig måte? Jeg er så lei av den lavpannede polariseringen dere driver med......

Anonymous poster hash: 0ecef...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lov å bruke kors på TV, men hijab er lov. Nortura, prior og gilde selger/solgte halalslaktede dyr uten merking, slik at Nordmenn og andre ikke-muslimske blir påtvunget noe de ellers ser på som dyreplageri og tortur. Det er i mange barnehager ikke lov å lage pepperkakemenn (brune menn), dette gjelder også med mye annet godteri. De ønsker å fjerne marsipangrisen vår i juletider, fordi det er gris. Jenter blir voldtatt med unnskyldninger som klesstilen hennes.

Halalslakta kjøtt i Norge er slaktet etter norske regler for dette, og det innebærer at dyret bedøves med strøm eller slaktemaske før det ekssanguineres, som det heter på fint. Dvs før strupen kuttes. Den eneste forskjellen mellom halal og ikke halal er at det leses en velsignelse før dette skjer.. Så det er ikke noe dyreplageri.

I mange eurpeiske land har ikke myndighetene vært våkne nok på dette punktet, og der er både halal og kosher slakting tillatt gjennomført på den tradisjonelle måten, dvs uten bedøving av dyret. Og det er dyreplageri. Men slik gjøres det altså ikke her i landet.

"Ikke lov å lage pepperkakemenn"? Er marsipangriser griser? Og hvem faen bryr seg om hva "de" vil? Jeg mener, jeg ba om en liste over enorme problemer som muslimene har forårsaket, men så langt har jeg ikke sett ETT eneste punkt som kvalifiserer. Jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kvinner MÅ aldeles ikke kle seg annerledes, og jeg kjenner ingen kvinner som lever i frykt på grunn av hva de kler seg i.

-Skomakergaten ble tatt av planen av NRK fordi de mente den ikke appellerte til dagens barn og unge, og det har ingen ting med innvandring eller islam å gjøre.

-NOEN skoler har misforstått dette med julefeiring. Det kan like gjerne føres tilbake til ønsket om en religionsnøytral skole, og de som har ivret sterkest for dette er humanetikerne, og ikke muslimer.

-Det finnes knapt noe plagg som har vært diskutert mer i offentligheten enn hijab. Å påstå at dette er godtatt - og særlig som symbol på kvinneundertrykkelse - er en regelrett løgn.

-Mange har brukt, og bruker kors på tv. Det har vært én stor enkeltsak knyttet til dette, og igjen var humanetikerne som primært førte den debatten. Det som kom ut av den saken var dessuten at det kun gjaldt ansatte i NRK, fordi man ønsket å fremstå som religionsnøytral.

-Det er ingen kvartaler noe sted i dette landet som er definert som muslimske. Det finnes noen steder der mange muslimer bor. Akkurat som det finnes områder i andre land der det bor mange nordmenn.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Må leve i fornektelse du. Eller så lever du i en øde bygd, med tre godt integrerte muslim familier. Jeg opplever stadig de negative konsekvensene i hvertfall

Anonymous poster hash: b10e4...747

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du det er et snillistisk godhetsprosjekt? Er det ikke du som hater stråmenn?

Og hvorfor mener du at vi som ikke er like ensidige som dere ikke kan se noen problemer knyttet til innvandring?

Hvorfor i all verden må dere gjøre dette til en debatt der en hver ytring som ikke handler om å stenge folk ute fra nasjonen er en ukritisk omfavnelse av andre kulturer med ønske om å utslette seg selv og ikke se et eneste problem knyttet til det?

Går det ikke an å diskutere dette på en skikkelig måte? Jeg er så lei av den lavpannede polariseringen dere driver med......

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor mener du det er et snillistisk godhetsprosjekt? Er det ikke du som hater stråmenn?

Og hvorfor mener du at vi som ikke er like ensidige som dere ikke kan se noen problemer knyttet til innvandring?

Hvorfor i all verden må dere gjøre dette til en debatt der en hver ytring som ikke handler om å stenge folk ute fra nasjonen er en ukritisk omfavnelse av andre kulturer med ønske om å utslette seg selv og ikke se et eneste problem knyttet til det?

Går det ikke an å diskutere dette på en skikkelig måte? Jeg er så lei av den lavpannede polariseringen dere driver med......

Anonymous poster hash: 0ecef...766

 

 

 

Å invitere 8000 random utvalgte syrere til Norge er et godhetsprosjekt uten like, særlig når man vet hvor mange som trenger hjelp, og hvor mange ganger flere man kan hjelpe for de samme pengene.

 

Polariseringen må du nesten skylde på de som mener at det er rasistisk å ikke ville ha 8000 - 25000 fremmedkulturelle til landet, når dette ikke er strengt nødvendig og når dette vil endre kulturen i Norge i negativ retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halalslakta kjøtt i Norge er slaktet etter norske regler for dette, og det innebærer at dyret bedøves med strøm eller slaktemaske før det ekssanguineres, som det heter på fint. Dvs før strupen kuttes. Den eneste forskjellen mellom halal og ikke halal er at det leses en velsignelse før dette skjer.. Så det er ikke noe dyreplageri.

I mange eurpeiske land har ikke myndighetene vært våkne nok på dette punktet, og der er både halal og kosher slakting tillatt gjennomført på den tradisjonelle måten, dvs uten bedøving av dyret. Og det er dyreplageri. Men slik gjøres det altså ikke her i landet.

"Ikke lov å lage pepperkakemenn"? Er marsipangriser griser? Og hvem faen bryr seg om hva "de" vil? Jeg mener, jeg ba om en liste over enorme problemer som muslimene har forårsaket, men så langt har jeg ikke sett ETT eneste punkt som kvalifiserer. Jeg venter i spenning.

Du forstår tydeligvis ikke at det begynner i det små. De store tingene kommer snart nok de, tro du meg

Anonymous poster hash: b10e4...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Silver

Halalslakta kjøtt i Norge er slaktet etter norske regler for dette, og det innebærer at dyret bedøves med strøm eller slaktemaske før det ekssanguineres, som det heter på fint. Dvs før strupen kuttes. Den eneste forskjellen mellom halal og ikke halal er at det leses en velsignelse før dette skjer.. Så det er ikke noe dyreplageri.

I mange eurpeiske land har ikke myndighetene vært våkne nok på dette punktet, og der er både halal og kosher slakting tillatt gjennomført på den tradisjonelle måten, dvs uten bedøving av dyret. Og det er dyreplageri. Men slik gjøres det altså ikke her i landet.

"Ikke lov å lage pepperkakemenn"? Er marsipangriser griser? Og hvem faen bryr seg om hva "de" vil? Jeg mener, jeg ba om en liste over enorme problemer som muslimene har forårsaket, men så langt har jeg ikke sett ETT eneste punkt som kvalifiserer. Jeg venter i spenning.

Jens Stoltenberg prøvde i 2008 å få vekk bedøvingen av dyr før de ble kuttet av strupen på.

NORGE bryr seg om hva de vil, og det er det som er problemet. Problemene er kanskje ikke enorme til dag dato på akkurat disse kriteriene ang pepperkakemenn og marsipangriser, men det vil bli når Norge prioriterer deres ønsker foran våres.

Det at jenter blir voldtatt pga kleskoden deres derimot er ganske enorm, og at Norge ikke gjør noe med det er enda verre.

De har en skole i Oslo, bare for muslimer, barn fra andre religioner er ikke velkomne der. Hvorfor skal Norge godta det? Det står også i Koranen at målet dems er å ta over verden. Hvorfor skal vi overse dette?

Endret av Miss.Silver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må leve i fornektelse du. Eller så lever du i en øde bygd, med tre godt integrerte muslim familier. Jeg opplever stadig de negative konsekvensene i hvertfallAnonymous poster hash: b10e4...747

  

Jeg bor i oslo, takk.

Å invitere 8000 random utvalgte syrere til Norge er et godhetsprosjekt uten like, særlig når man vet hvor mange som trenger hjelp, og hvor mange ganger flere man kan hjelpe for de samme pengene.

 

Polariseringen må du nesten skylde på de som mener at det er rasistisk å ikke ville ha 8000 - 25000 fremmedkulturelle til landet, når dette ikke er strengt nødvendig og når dette vil endre kulturen i Norge i negativ retning.

Det er ikke et godhetsprosjekt, det er noe vi er nødt til å gjøre.

Det er synd at du ikke ØNSKER en nyansert debatt.....

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Jeg bor i oslo, takk.

Det er ikke et godhetsprosjekt, det er noe vi er nødt til å gjøre.

Det er synd at du ikke ØNSKER en nyansert debatt.....

Anonymous poster hash: 0ecef...766

 

 

"det er noe vi er nødt til å gjøre"

 

Gidder du å nyansere dette utsagnet litegranne??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens Stoltenberg prøvde i 2008 å få vekk bedøvingen av dyr før de ble kuttet av strupen på.

NORGE bryr seg om hva de vil. Og det er det som er problemet. Problemene er kanskje ikke enorme til dag dato på akkurat disse kriteriene ang pepperkakemenn og marsipangriser, men det vil bli for Norge prioriterer deres ønsker foran våres.

Det stemmer at det ble fremmet et forslag om å tillate den tradisjonelle religiøse slaktemetoden i 2008. Dette var imidlertid ikke for å tekkes muslimer, det var av hensyn til jødene. Det er slik at det mosaiske trossamfunnet har kategorisk avvist at deres slakterituale kan tilpasses til den norske dyrevelferden.

Muslimene har vist seg mer smidige, og har sagt at så lenge de får ha imamen til stede og bønnen blir lest som den skal, så anser de det som halal og har ingenting å protestere på.

Men siden dette innebærer at muslimene får halal og jødene ikke får kosher kjøtt, så var det noen som ønsket å endre regelverket og tillate religiøs slakting, på samme måte som i store deler av Europa.

Jeg er ikke sikker på hva som står i de jødiske "reglene", men innen islam er det bare et krav at dyret skal være levende når det slaktes. Det trenger ikke være bevisst. Av en eller annen grunn insisterer jødene på bevissthet, og det var dette kravet man vurderte å etterkomme i 2008. Det ble imidlertid ikke noe av. Stortinget nedstemte forslaget til endringer i dyre

Jeg er ikke så veldig bekymret for at det skal bli slik heller, for alle høringsinstanser er entydig mot å tillate noe slikt. Det finnes ikke ett eneste saklig argument for å tillate kosher slakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du forstår tydeligvis ikke at det begynner i det små. De store tingene kommer snart nok de, tro du meg

Anonymous poster hash: b10e4...747

Så det vi har så langt er bare deres bekymringer for at vi skal bli oppslukt av en minortet på et par tre prosent, er det så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det vi har så langt er bare deres bekymringer for at vi skal bli oppslukt av en minortet på et par tre prosent, er det så?

 

 

Til å være 2-3% så har de mye makt, syns du ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å være 2-3% så har de mye makt, syns du ikke?

Nei, jeg syns ikke det, for ingen her har klart å komme med noen eksempler på at de utøver noen vesentlig innflytelse på det norske samfunnet.

Jeg bad om en liste, og så langt har vi

"Jul i skomakergata"

"Ikke kors på TV"

"Kvinner kan gå i hijab uten at staten legger seg opp i det"

"Halal-slakt tilpasset norske regler for avliving"

Og jeg ser ikke helt problemet.

 

særlig ikke ettersom jul i skomakergata ble skrotet fordi den er gammaldags og sidrumpa, og ingen av NRK's ansatte kan bruke religiøse symboler på skjermen enten det nå er kors, pentagrammer eller hijaber.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så det vi har så langt er bare deres bekymringer for at vi skal bli oppslukt av en minortet på et par tre prosent, er det så?

Nei, svært mye, bare at du velger å benekte det. Og argumentene dine på listen er feil. Kan ikke bare finne på ting som passer med ditt ståsted vet du, blir litt tåpelig. Vær litt realist da, ikke bare selvoppofrende

Anonymous poster hash: b10e4...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, svært mye, bare at du velger å benekte det. Og argumentene dine på listen er feil. Kan ikke bare finne på ting som passer med ditt ståsted vet du, blir litt tåpelig. Vær litt realist da, ikke bare selvoppofrende

Anonymous poster hash: b10e4...747

Hva er det som er feil, mener du? Kan du være litt mer presis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er feil, mener du? Kan du være litt mer presis?

Du benekter de reelle grunnene til disse forandringene. For eks det du skriver om skomakergata er feil, den ble fjernet fordi den var så rasistisk. At den ikke passet dagens barn var bare medias forsøk på å få det til å høres bedre ut. Og hijab er fortsatt tillat i Norge, hjelper vel ikke at det har blitt diskutert. Er fortsatt en STOR overtredelse på norske verdier som du prater så høyt om når det kommer til å være humanitær. Dessuten er det ikke 2% innvandrere. Pr 1 januar 2015 utgjorde innvandrere 13% av den norske befolkningen.

Anonymous poster hash: b10e4...747

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du benekter de reelle grunnene til disse forandringene. For eks det du skriver om skomakergata er feil, den ble fjernet fordi den var så rasistisk. At den ikke passet dagens barn var bare medias forsøk på å få det til å høres bedre ut. Og hijab er fortsatt tillat i Norge, hjelper vel ikke at det har blitt diskutert. Er fortsatt en STOR overtredelse på norske verdier som du prater så høyt om når det kommer til å være humanitær. Dessuten er det ikke 2% innvandrere. Pr 1 januar 2015 utgjorde innvandrere 13% av den norske befolkningen.

Anonymous poster hash: b10e4...747

Hva var det som var rasistisk med "Jul i Skomakergata", da?

Hva er problemet med at staten ikke legger seg opp i hvordan folk kler seg?

Og majoriteten av innvandrerne er ikke muslimer. De er arbeidsinnvandrere fra EØS-området. Det kommer 70.000 hvert år, Ikke netto, selvsagt, mange av dem reiser hjem etter en tid.

Som du vet, så er det mange deler av det norske samfunnet som ikke ville gått rundt om det ikke var for dem. Helsevesenet ville ikke klart seg uten de svenske, danske og finske sykepleierne, og byggebransjen trenger sine polske arbeidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...