Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

skaff deg mer kunnskap!

Anonymous poster hash: 191f2...425

 

Jeg har såpass med kunnskap at jeg vet hva rasisme er. Noe mange populister i dag ikke vet og forstår.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Captain Hook

Jeg vil ikke ha flere flyktninger her. Vil ikke at Norge skal bli et fattig land. Vil du det ts? I så fall lykke til i fremtiden til deg også. Om noen hundre år må nordmenn være flyktninger selv. Hvis vi ikke er helt utryddet av utlendinger. Bryr du deg en faen i barna og barnebarna og oldebarna? De som kommer etter oss? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapet av velferdsstaten henger ikke sammen med om det blir tatt inn flyktninger eller ikke.. Det henger sammen med at nordmenn ikke har brukt hjernen over flere år.. 



Anonymous poster hash: 191f2...425
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er svensker vårt broderfolk. Om det hadde vært krig der, så var dem selvsagt velkommen hit. De hadde også reist tilbake når det ble fred.

Det er ingen grunn til å tro at ikke flyktninger fra Syria ikke vil gjøre det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såpass med kunnskap at jeg vet hva rasisme er. Noe mange populister i dag ikke vet og forstår.

 

Jeg mener ikke kunnskap om definisjonen på rasisme. Jeg mener kunnskap om muslimer, velferdsstaten, og ja... mennesker. 

Anonymous poster hash: 191f2...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for dette er den eneste måten mesteparten av dere har å "diskutere" på, ikke sant? Ta halvsannheter og blåse de ut av dimensjoner og bruke de til å latterliggjøre både flyktningene og de dere diskuterer med. 

 

TS portretterer de som mener noe annet enn seg selv som "aggressive, forenklende, fremmedgjørende og demoniserende" Noe du sier deg enig i.

Kaller du det saklig diskusjon? Kanskje du skulle passe deg for å kaste sten når du sitter i et glasshus.

 

Jeg ønsker selfølgelig å hjelpe folk i nød. Jeg mener at det er vår plikt som gode mennesker. Men å hjelpe folk innebærer ikke automatisk å slippe dem inn i landet vårt, når dette innebærer store unødvendige utgifter og kulturelle problemer. Hjelp dem i nærområdene, dette er mye mere effektivt og innebærer at vi kan hjelpe mange flere for den samme kostnaden.

 

Selv gir jeg en fast sum i måneden til flere hjelpeorganisasjoner, og jeg gir i tilegg ekstra når det er noe spesielt. Gir også brukbart tøy til fretex og uff. Jeg stiller opp hvis det er noe i mange sammenhenger.

Jeg er dritt lei av å bli stemplet som en egoistisk rasist av de som bare vil åpne opp grensene våre og slippe alle inn, og framtiden kan bare seile sin egen sjø. :glare:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Vel det eksisterer faktisk en sammenheng mellom innvandrere fra syria og IS da store deler av syria er under IS kontroll/støtter IS og de har støtte fra deler av befolkningen. Men poenget var uansett bare å sette fingeren på at folk er forskjellige, og at vi ikke er tjent med å åpne grensene for folk fra alle kulturer siden enkelte kulturer ganske enkelt er helt forjævlige.

Eksempelvis kan vi bare se på hvor fryktelig få muslimske jenter som driver med idrett. Hvorfor er det slik? Fordi disse menneskene har en forjævlig kultur/religion som plent nekter jenter og gjøre som vestlige jenter.

IS er en terrorgruppe,og jeg har studert terror siden 93.Jeg er ingen ekspert,så er det sagt! Men det opptar meg,og IS er det verste noensinne.

Men du,det har ingenting med islam å gjøre,vær snill å tro meg!Jeg er ikke muslim altså,for ordens skyld!

At De har en annen kultur må vi akseptere,til et visst punkt selvfølgelig.

De må også komme mer på banen,vanlige muslimer altså,så de viser at de vil.Som vi må gjøre.

Vi skal ikke forsvare alt,det må de selv bidra med.

Her er norsk presse ytterst ansvarlige !De svikter mye,det er skremmende.

De bør gå mer på banen,men der har norsk presse et ansvar de fraskriver seg!

De lager overskrift er,og det de tjener på,uten hensyn til hvordan folk ikke tenk et kritisk.

Kulturer kan leve med hverandre fint de.om de et ulike.

En trenger ikke like!!

En må bare akseptere,er det så vanskelig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klarer aldri disse venstreekstreme som kaller alle andre enn seg selv for rasister å vise til denne rasismen? Opplever særdeles sjeldent at de som snakker negativt om innvandring her inne gjør det på rasistisk vis. 

Som regel er det saklig informasjon, gjerne troverdige kilder som blir brukt og det kan selvfølgelig hende budskapet blir fortalt med litt innlevelse. Det er også å forvente syns jeg da, dette er alvorlige greier, men det er ytterst sjeldent jeg kan spore rasisme. 

 

Så alle dere som mener det er rasisme, som det florerer av ifølge dere, burde ikke være så vanskelig å vise ett eksempel? bare ETT? 

 

Jeg kan lett finne et innlegg av en rasist, og det er i fra en nokså venstreradikal type her på forumet. Men dere først! 

Endret av debattanten
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å tro at ikke flyktninger fra Syria ikke vil gjøre det samme. 

Dem kommer ikke til å reise. Se litt rundt deg i vårt samfunn. Er det mange som i dag kunne reist tilbake som har gjort det? Nei selvsagt ikke. De lever i en gullgruve, dette forstår selv et barn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg mener ikke kunnskap om definisjonen på rasisme. Jeg mener kunnskap om muslimer, velferdsstaten, og ja... mennesker. 

Anonymous poster hash: 191f2...425

 

Jeg kan mye om islam. Men tydeligvis er det mange her som mangler det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe sprøyt. Poenget med innlegget ditt + de fleste andre i samme sjangeren er å spre hat og fremmedfrykt gjennom overdrivelser og oppspinn. Hvorfor sier du ikke det som det er? 

 

Jeg prøver på ingen måte å spre fremmedfrykt og hat gjennom overdrivelser og oppspinn så du kan klappe igjen kjeften din og slutte å komme med usanne påstander.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem kommer ikke til å reise. Se litt rundt deg i vårt samfunn. Er det mange som i dag kunne reist tilbake som har gjort det? Nei selvsagt ikke. De lever i en gullgruve, dette forstår selv et barn.

 

jaja.. nå går det jo til helvette med gullgruva.. hva er du egentlig så redd for? 

Anonymous poster hash: 191f2...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS er bare mennesker de også, de vil de samme tingene som alle andre. Undertrykke og voldta kvinner, hogge hodet av alle som ikke er islamske. Ehrrr...

 

---

 

 

TS portretterer de som mener noe annet enn seg selv som "aggressive, forenklende, fremmedgjørende og demoniserende" Noe du sier deg enig i.

Kaller du det saklig diskusjon? Kanskje du skulle passe deg for å kaste sten når du sitter i et glasshus.

 

Jeg ønsker selfølgelig å hjelpe folk i nød. Jeg mener at det er vår plikt som gode mennesker. Men å hjelpe folk innebærer ikke automatisk å slippe dem inn i landet vårt, når dette innebærer store unødvendige utgifter og kulturelle problemer. Hjelp dem i nærområdene, dette er mye mere effektivt og innebærer at vi kan hjelpe mange flere for den samme kostnaden.

 

Selv gir jeg en fast sum i måneden til flere hjelpeorganisasjoner, og jeg gir i tilegg ekstra når det er noe spesielt. Gir også brukbart tøy til fretex og uff. Jeg stiller opp hvis det er noe i mange sammenhenger.

Jeg er dritt lei av å bli stemplet som en egoistisk rasist av de som bare vil åpne opp grensene våre og slippe alle inn, og framtiden kan bare seile sin egen sjø. :glare:

Hva er du egentlig da, når du bevisst skriver slike ting som sitatet over for å skremme opp folk? Du vet utmerket godt at dette er flyktninger det er snakk om, det er ikke IS, de er på flukt fra IS, det er en ganske stor forskjell det. Har dere så dårlige argumenter at det er lettere å ty til denne latterlige skremselspropagandaen?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(...) Jeg ønsker selfølgelig å hjelpe folk i nød. Jeg mener at det er vår plikt som gode mennesker. Men å hjelpe folk innebærer ikke automatisk å slippe dem inn i landet vårt, når dette innebærer store unødvendige utgifter og kulturelle problemer. Hjelp dem i nærområdene, dette er mye mere effektivt og innebærer at vi kan hjelpe mange flere for den samme kostnaden. (...)

 

Jeg tror det er dette mange ikke ser. Å ta inn ubegrenset med flyktninger vil gi samfunnet store utgifter på sikt. Det er uansvarlig å ikke være bevisst på dette, selv om man selvsagt ønsker å hjelpe.

 

I tillegg må man huske på at mange av de aller svakeste flyktningene ikke kommer seg til Europa. De er i nærområdene, og har ikke mulighet eller ressurser til å flykte videre. Ved å sette inn ekstra hjelp og støtte i disse områdene, kan man bedre forholdene for nettopp de svake. Man får også mer igjen for pengene, og man kan gi støtte uten langsiktige forpliktelser.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Jeg regner med at du har bestilt billett til tyrkia for å hjelpe til der de er? :)

Hvorfor i all verden skulle jeg det? Jeg har ikke støttet en eneste krig i Midtøsten eller Afrika og jeg støtter heller ikke å ukritisk åpne grensene for alle og enhver. Så kan jeg ta en som denne ABen som ikke bor i Norge gjorde. Jeg lever dessverre under fattigdomsgrensa i Norge og har ikke råd til å fly til Tyrkia.

 

Ja det er i høyeste grad rasistisk å diskriminere noen både pga hudfarge, religion og livssyn. Visst du ikke det, kanskje? :)

Det er desverre ikke det. Rasisme handler utelukkende om troen på at forskjellige menneskeraser har ulik verdi. Det at jeg ikke vil ha en kvinnefiendtlig religion og kultur i landet er ikke rasistisk, men rasjonelt. Den nye moderne definisjonen for rasisme er kun til for akkurat det du driver med nå. Å stemple meg for å være noe totalt urasjonelt. Stakkarslig å måtte ty til sånt.

Endret av Trollkarlen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle jeg det? Jeg har ikke støttet en eneste krig i Midtøsten eller Afrika og jeg støtter heller ikke å ukritisk åpne grensene for alle og enhver. Så kan jeg ta en som denne ABen som ikke bor i Norge gjorde. Jeg lever dessverre under fattigdomsgrensa i Norge og har ikke råd til å fly til Tyrkia.

 

Det er desverre ikke det. Rasisme handler utelukkende om troen på at forskjellige menneskeraser har ulik verdi. Det at jeg ikke vil ha en kvinnefiendtlig religion og kultur i landet er ikke rasistisk, men rasjonelt. Den nye moderne definisjonen for rasisme er kun til for akkurat det du driver med nå. Å stemple meg for å være noe totalt urasjonelt. Stakkarslig å måtte ty til sånt.

 

Du er hvertfall en xenofob, det kan du ikke diskutere. 

Anonymous poster hash: 191f2...425

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest

Personene som skriker høyest bak en skjerm er som oftest de som er taus i RL: De som ellers ikke tør. Det er grunnen til den overveldende plassen de tar, alle gjentagende innleggene, trådene som startes. Her har de endelig funnet en arena med noenlunde kontroll, og trygghet. 

 

Ord betyr ikke nødvendigvis stemme. For at du skal kunne ha en stemme må du kunne vite hvordan du skal bruke dine ord. Det er her de sliter. Og det er grunnen til de gjentagende innlegg og tråd: De har ikke noe nytt å komme med.

 

Hadde de kunnet ha en stemme, hadde det ikke vært behov for å se etter en ny arena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem kommer ikke til å reise. Se litt rundt deg i vårt samfunn. Er det mange som i dag kunne reist tilbake som har gjort det? Nei selvsagt ikke. De lever i en gullgruve, dette forstår selv et barn.

Men, da misforstår du da vitterlig hva det vil si å være flyktning. Som flyktning har man rett til å søke om opphold. Det er faktisk ikke det samme som at man får permanent oppholdstillatelse. Men, dette tror jeg du vet godt, hvorfor later du som om du ikke gjør det? Vi er medlem av FN og er pliktig å forholde oss til flyktningkonvesjonen. Du er vel klar over det, eller? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS er en terrorgruppe,og jeg har studert terror siden 93.Jeg er ingen ekspert,så er det sagt! Men det opptar meg,og IS er det verste noensinne.

Men du,det har ingenting med islam å gjøre,vær snill å tro meg!Jeg er ikke muslim altså,for ordens skyld!

At De har en annen kultur må vi akseptere,til et visst punkt selvfølgelig.

De må også komme mer på banen,vanlige muslimer altså,så de viser at de vil.Som vi må gjøre.

Vi skal ikke forsvare alt,det må de selv bidra med.

Her er norsk presse ytterst ansvarlige !De svikter mye,det er skremmende.

De bør gå mer på banen,men der har norsk presse et ansvar de fraskriver seg!

De lager overskrift er,og det de tjener på,uten hensyn til hvordan folk ikke tenk et kritisk.

Kulturer kan leve med hverandre fint de.om de et ulike.

En trenger ikke like!!

En må bare akseptere,er det så vanskelig da?

 

Islam har aldri gått igjennom den moderniseringsprosessen  kristendommen har. Den lever fortsatt i beste velgående (enkelte steder) i middelalderen. Og en religion i middeladeren være seg kristendommen eller islam kan skape grobunn for veldig mye fælt. Det finnes enkelte meget moderate muslimer, disse ønsker jeg gladelig velkommen til landet vårt. Men jeg vil ikke ha noen hit med holdniger som hører gjemme i middelalderen. Vi har nok med våre egne idioter og trenger ikke å importere andre fra fortiden. :laugh:

 

Det er fint at du bryr deg. Du har åpenbart empati og jeg respekterer det, men jeg tenker at du kanskje ikke vektlegger framtidige konsekvenser nok.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg håper det blir full krig i norge og at ingen vil ta imot nordmenn. 

Anonymous poster hash: 191f2...425

 

 

Din drøm går kanskje i oppfyllelse..

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...