Gå til innhold

For oss som er i avstandsforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du med dårlige dager? Har dager jeg savner han så mye at jeg nesten er villig til å bare stikke fra jobben og drite i alt.

 

Ååh, samme her. På en måte, kunne jeg lett ha stukket fra alt. Tenk hvis man dør i morgen, og man har kastet bort verdifull tid.. På den andre siden, så er det nødvendig med å fullføre utdanningen min for at vi skal kunne være sammen.

 

De dårlige dagene er noe herk. Det var helt forferdelig i starten. Med all usikkerhet og uvissheten om hva dette var. Nå er vi trygge på hverandre. Jeg vet hvor høyt han elsker meg. Men nesten 2 år i avstandsforhold begynner å tære på. Er litt smådeppa for tiden, og snakker ofte med han om at jeg skulle ønske vi kunne bare være sammen.

 

I tillegg går tiden S-Å saaaakte.. Vil bare få meg jobb, så han kan flytte hit! Men det er så mye å gjøre før det..

 

Når vi itillegg har kranglet en del, så føler jeg bare for å skape nye, lykkelige minner. Og håper at han husker på de gode sidene mine ( :P ) og alt det fantastiske.. Vil ikke at vi skal tenke på det dårlige og negative.

 

Blæh..

Anonymous poster hash: 047a5...831

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han bor i Oslo, men er på utveksling i utlandet. Jeg bor i Tromsø. Han er 26, jeg 25, og vi har nå vært sammen i et halvt år.

Vi har greid å møtes ca annenhver uke fra april til mai, så hadde vi hele sommern ilag fra juli og til han reiste igår.

Kjenner på savnet allerede!

Anonymous poster hash: 7ada8...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg nesten ikke kan vente til å få han hjem i morgen kveld! Gleder meg så utrolig mye. Ikke sett han på 1mnd og det føles som en evighet!

Prøvd å lage minst mulig planer for de dagene han er hjemme! De skal bare nytes! Men er en snodig følelse og allerede før han er kommet hjem, grue seg til han skal reise igjen og det skal gå Ca 5uker til neste gang! Nei får bite det i meg og ta en uke av gangen :) Om 24t så er han hjemme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, endelig fant jeg en slik tråd! Har savnet å prate med folk som er i samme båt som meg selv!

Hvor bor kjæresten deres?

Han er i militæret og jeg 9 timer unna (liker ikke å gi ut så mye info..)

Hvor gamle er dere?

Begge er 20år

Hvor lenge har dere vært sammen?

2år

Hvor ofte og hvordan møtes dere?

Møtte han i helga og da var det 8uker siden sist! Han vet aldri når han får fri pga forskjellige oppdrag, så det kan gå alt fra 3-8uker - er ikke helt sikker...

Vi hadde vært samboere i 2år før han dro (ja, helt fra starten!) og når han dro - det var absolutt ikke lett!!! Men går mye bedre nå, trodde faktisk ikke at jeg var så tilpasningsdyktig!

Han var sykelig sjalu før (uten en eneste grunn til å være det) - så jeg var spent på hvordan dette ville gå - men vi har nå faktisk ikke kranglet på 9(!) uker - ikke en bitteliten diskusjon engang🙆 Er kjempestolt av han - derfor tenker jeg at det faktisk bare er bra at vi er i et avstandsforhold akkurat nå, men savner han ekstremt mye..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset er kommunikasjon og tillitt. Uten det så går alt til helvete for å si det mildt.
Det kan oppstå store diskusjoner som kommer av små bagateller. Derfor er det viktig å kommunisere sammen. Om det er noe som plager deg så si det, for det har i allefall jeg lært!

(Ca alle kranglene vi har hatt er pga dårlig kommunikasjon).

Har hatt avstandsforhold i over 5 år . :)



Anonymous poster hash: 035cd...98b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde meg opptatt og ha andre ting å gjøre/ fokusere på. Noe som er ganske lett på dagtid, men merker det kommer snikende på kvelden.

Hei! Skjønner akkurat hva du mener, det er på kvelden det er værst :(

For meg så hjalp det å begynne å trene! Melde meg inn på et treningssenter og hver kveld jeg ikke jobber - booker jeg meg på masse gruppetimer! Da føler jeg meg ikke så alene og når jeg kommer hjem er jeg så sliten at jeg ikke orker å tenke på noe annet enn å sove😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Skjønner akkurat hva du mener, det er på kvelden det er værst :(

For meg så hjalp det å begynne å trene! Melde meg inn på et treningssenter og hver kveld jeg ikke jobber - booker jeg meg på masse gruppetimer! Da føler jeg meg ikke så alene og når jeg kommer hjem er jeg så sliten at jeg ikke orker å tenke på noe annet enn å sove😂

Ja jeg har gjort det samme noen kvelder i uken. Ordnet det sånn at mamma kommer hit å har småen etter leggetid sånn at jeg kan gå på trening. Det er timene mellom at hun har lagt seg og jeg selv legger meg som er verst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var han reist igjen. Like tungt for store og små i dag :/ Men hatt en flott helg da så får bare fokusere på det! Er jo bare 38 dager til jeg reiser til Oslo! Og ja! Her holdes det nøye nedtelling :P 38 dager. Høres så kort ut, men vet det kommer til å føles som en evighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det er veldig deilig når vi vet akkurat når vi skal ses igjen. Det er det som holder meg gående ihvertfall. Godt å ha noe å glede seg til. Han kommer på besøk til meg om 1 og en halv uke, og om 40 dager reiser jeg hjem og blir en hel uke. Og plutselig er det jo jul! Tiden går egentlig ganske fort, selv om den noen ganger føles ut som en evighet. 



Anonymous poster hash: 4842f...c08
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 26 og 28, vært sammen i snart ett år. Bodde sammen i fire mnd her i Norge, før han måtte til Hellas pga. sykdom i familien. Selv om han tok med så mye bagasje han fikk til dit, er jo det meste av tingene hans i leiligheten vår.

Da vi møttes hadde han bodd i Norge i tre år, snakket godt norsk og det er her vi skal bo.

Han har bodd i Hellas i snart 2 måneder. Jeg var med han ned, og var der i tre uker.

Vi snakkes daglig på tlf. Skyper noen ganger i uka, og jeg skal besøke han i oktober. Jula feirer vi sammen der..

 

Jeg har alltid vært bestemt på at avstandsforhold ikke er noe for meg. Men dette føles ikke som et avstandsforhold, selv om han bor i andre enden av Europa.

Utifra det dere andre skriver her, så er det knapt avstand mellom meg og min kjæreste.

 

Å være nær familien er det eneste riktige for han nå, jeg har jobb og mine ting her i Norge, men kan besøke han i ny og ne.. Og dette er bare for en periode.

Savner han veldig, veldig av og til.. Og blir litt trist. Men fokus på at vi to i hvert fall er friske, og at han gjør noe veldig viktig for seg selv og familien, og at jeg har anledning til å møte dem nokså ofte, gjør at det går fint.

 

Jeg synes det høres ille ut å bare møte kjæresten en gang i året, over noen år.. Ser ikke for meg å ha taklet det..

Tror det er viktig å leve sitt eget liv om dagene, samtidig som man kommuniserer bra med den som er langt borte, og ivaretar relasjonen godt.



Anonymous poster hash: 502d1...727
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det er veldig deilig når vi vet akkurat når vi skal ses igjen. Det er det som holder meg gående ihvertfall. Godt å ha noe å glede seg til. Han kommer på besøk til meg om 1 og en halv uke, og om 40 dager reiser jeg hjem og blir en hel uke. Og plutselig er det jo jul! Tiden går egentlig ganske fort, selv om den noen ganger føles ut som en evighet.

Anonymous poster hash: 4842f...c08

Ja hjelper veldig å vite når vi ses igjen :) etter jeg har vært på besøk ses vi sikkert ikke før til jul.. Enkelte dager føles som uker, mens andre flyr. Så litt nedtelling funker bra :) nå skal jeg reise på ferie på torsdag så regner med de 10 dagene på ferie går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg i Norge  han i Amerika, nettopp kommet hjem fra Afganistan. 39 år og 47 år, sammen l 2 år

Har møtes 1 gang ellers mye skype.



Anonymous poster hash: d117d...333
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søt tanke å legge ut et innlegg for de i et avstands forhold! :D

 

Hvor bor kjæresten deres? Vestfold ( 2 timer unna )

Hvor gamle er dere? 19 og 19

Hvor lenge har dere vært sammen? 9 mnd

Hvor ofte og hvordan møtes dere? Møtes i helgene, må bli kjørt i 45 min, så ta ferge i 30 min, og så bli henta ved ferga og kjøre i halvtimes tid.. 

 

Føler et avstandsforhold er veldig sterkt! Man er sååå langt i fra hverandre, men kjærligheten er også sååå sterk at man fortsatt holder sammen! ^^ Dere er sykt tøffe som klarer å være sammen med noen dere ser mindre enn 1 gang i uka! 

 

vi er jo ikke like langt i fra hverandre som de fleste avstandsforhold, men jeg merker jeg savner han skikkelig! Jeg var vant til å se han hele tiden på folkehøgskolen og så i ferien.
Men det er jo eeekstra koselig å se han igjen! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har virkelig skjønt hva det vil si å savne noen nå...

Slitt veldig med studiene denne uken, kombinert med at alt jeg vil er å være sammen med kjæresten... Gjør egentlig bare at jeg savner han enda mer.

Ah :'(

Endret av nordlending
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjipt å krangle med kjæresten når man har avstanden :(



Anonymous poster hash: 8326f...146
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har virket veldig lang og hard her. Så har rett og slett latt være å snakke noe særlig med han fordi det faktisk har vært lettere denne uken. Når han ringte som planlagt i dag var det godt og greit igjen. Noen uker er bare verre enn andre. Satser på at det går seg til nå og en lettere uke neste uke. Merket savner ekstremt nå i uken. Men en hyttetur med gode venner har hjulpet på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

trondheim og bergen

 

jeg er 25 han er 24

 

holdt ut i 2 år, bare 1 år igjen!

 

det går sånn 2-3 uker mellom vert besøk ca. men det er lit fælt til tider når det tar 3 uker kjenner jeg, men det er noe som har bygget seg opp etterhvert.

 

Skal til han på torsdag og jeg kjenner det blir veldig fint, har hatt litt sånn kjip periode. Ting har gått litt nedover nå når vi ikke har skype, har vert skikkelig borskjemt med det.

Nå ringer vi bare, sender mld i løpet av dagen og da.

Vi er begge studenter men så har han et helt annet regime enn meg siden han er på høgskole og jeg er på universitet. Så han er jo mer opptatt enn meg og har mye mer å gjøre enn meg.

Men åh kjenner det blir fint når vi bare får vert sammen igjen, for ting er ganske kjipt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min var på besøk i helga og dro i går, og jeg har det helt forferdelig. Har sittet inne og grått i hele dag, og ting er verre enn aldri før. Vurderer å slippe alt jeg har i hendene her og flytte hjem. 3 år er så ufattelig lenge. Alt føles meningsløst og jeg skjønner faen ikke hva jeg tenkte med da jeg flyttet hit.

Anonymous poster hash: 4842f...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i utlandet og jeg i norge

 

Vi har vært sammen i 6 år og går egentlig bra når han er vekke. Vi har skype.

 

Men nå skulle jeg ønske at han var her :( 

I sykepleie praksis og har hatt en del tøffe dager hvor jeg føler meg rådløs og mye tøffe situasjoner på sykehuset med terminale pasienter (aldri vært i en slik situasjon) og ingen kjemi med veileder.

Bare lyst å grave meg ned i sengen og ikke stå opp igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min var på besøk i helga og dro i går, og jeg har det helt forferdelig. Har sittet inne og grått i hele dag, og ting er verre enn aldri før. Vurderer å slippe alt jeg har i hendene her og flytte hjem. 3 år er så ufattelig lenge. Alt føles meningsløst og jeg skjønner faen ikke hva jeg tenkte med da jeg flyttet hit.

Anonymous poster hash: 4842f...c08

For min del er alltid dagen etter han er reist den tyngste... :/ går noen dager før jeg liksom tilbake til normalen.. Eller så normalt som det går. Samme som dagen han eller jeg skal reise blir helt rar. Går alltid bare å venter på at klokken skal bli avreise tid :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...