Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

Nå er huset shina fra innerst til ytterst.

Frisk frukt på spisebordet, krydderplanter på kjøkken og nye håndklær på badene. Alle løse gjenstander er pakket i skuffer og skap, og ikke en overflate har unngått støvkluten. Nesten så jeg begynner å lure på hvorfor vi vil selge :fnise: I morgen kommer fotografen.

Planen min var å bli med på fotograferingen, også kjøre til Haugesund etterpå. På sykehuset har det alltid vært innsetting langt utpå ettermiddagen. Hausken vil imidlertid ha meg inn på formiddagen, faktisk var det ikke leger der etter 12 i morgen. Så da må jeg levere minste i barnehagen med en gang de åpner kl 7, og så kjøre direkte videre. Håper ikke det er så mye trafikk at jeg ikke rekker frem til timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ble det ingen innsetting på meg. Klinikken ringte (etter at jeg hadde kommet AV ferjen), og begge eggene holdt frysekvalitet. Så da ville de ikke sette inn nå, pga forholdene i livmoren,

Er dødsfornøyd med å ha fått full uttelling på eggene mine så langt. Men litt skuffet er jeg. Under halvparten av de tidligere fryseeggene mine har overlevd til innsetting.

Vi slapp å betale for frysing, og senere innsetting da. Det ville gå som en del av forsøket vi har hatt nå. Så det var bra,

Nå er det bare å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er i prøver/babymodus når du bruker hele formiddagen på å se på "jordmødrene", og sipper som en liten unge :fnise:

Jeg hadde en drømmefødsel med nr 1, men med nr 2 ble det en skikkelig styrtfødsel som tok 40 min fra 3 cm åpning. De smertene har fått meg til å kvie meg litt for å føde en gang til. Men fra det øyeblikket ungen er ute- for en følelse, for en rus, for noen utrolige, fantastiske første minutter, timer og dager det er. Håper så inderlig at vi får oppleve det en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bestiller dere andre billige el-tester?

Jeg har litt lyst til å prøve å finne el neste syklus. Har hørt at det er høyere suksessrate ved innsett i naturlig syklus. Men vet ikke helt om jeg har el.

Har regelmessig mens, som skulle tilsi at i det minste den biten fungerer hos meg. Men har forsøkt innsett i naturlig syklus en gang, da ble det avbrutt pga at jeg ikke fikk positive tester. Gyn var også litt usikker på den ledende follikelen, og mente den var litt liten.

Derfor hadde det vært litt kjekt å sjekke i den mellom-syklusen jeg får nå, hvis testene blir negative så får vi heller gå for styrt syklus igjen. Da blir det isåfall mye mer medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag synes jeg litt synd på meg selv, og har alt krøpet opp i senga, godt innpakket i to dyner og ullundertøy. Er litt småsnufsete og hoster som en gal, også har jeg fått mensen... Er jo flott det altså, da kan jeg straks bestille time for kontrollen jeg skal ha. Men misliker dette såå sterkt. Var så flott å gå på p-piller og slippe hele dritten. Har nok ikke så mye smerter i forhold til før i tiden, og i forhold til mange andre med endo. Men vondt er det. Også blir jeg så kvisete, og ekkel, og oppblåst 😱 USJ.

Fikk egentlig sykemeldig for denne uken også.. Siden planen var at jeg skulle være ruger nå. Men når det ble avbrutt dro jeg på jobb igjen mandag som var. Angrer litt nå. 

Synes egentlig det var litt rart at mensen kom nå. Lutealfasen varer vel fra el og frem til første blødningsdag? Isåfall er det bare snakk om 8-9 dager, og det er vel å regne som aaaltfor kort? Dette har jeg aldri satt meg inn i, siden vi aldri har vært prøvere på naturmetoden (sånn ordentlig, med temping, el-tester osv). Kan syklusen bli rar pga IVF? Eller, det vet jeg jo, det er jo masse hormoner det er snakk om. Men trodde egguthenting i hovedsak virker som en "vanlig" eggløsning på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg er det motsatt. Eg får tydeligvis seinare mens enn normalt, når me har forsøk. Eg hadde testdag i går, då var eg på dag 15 etter egguttak. Og fortsatt har ikkje mensen kome i dag, på 16 dpo! Og eg er 100% sikkert ikkje gravid. Har hatt litt mensmurringar i dag, og litt brunfarga utflod - men ingen mens enda!

Eg anar ikkje kva som er normalt, og ikkje normalt. Men det kan sikkert variera veldig frå person til person. Eg har iallfall høyrt om begge delar. Både dei som får mensen tidlig etter eit forsøk, og dei som får mensen seint. 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Time hos Hausken Stavanger i dag. Ny lege der, en dame. Tror det var hun samme som satt inn egg på meg ved det aller siste fryseforsøket på sykehuset. Hun hadde iallfall jobbet der hun også. Lurer på hva sykehuset synes om at Hausken tar alle legene deres :fnise: skulle liksom ikke tro det er sååå lett å finne nye. Vel, vel, undersøkelsen gikk iallfall fint. Væsken var borte og jeg fikk ikke noe svar på hva det kunne komme av. Bare at det var slik noen ganger. Det var noe væske i egglederne, men hun mente at det hadde liten betydning. Jeg er usikker, men har jo blitt gravid to ganger før med eggledere intakt, så får vel stole på ekspertisen.

 

Nå er det å vente på mensen nok en gang, så blir det oppstart på medisiner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her har jeg lyst til å følge med!:blomst: Vi bor i samme by, og en av mine beste venninner holder på med prøverørforsøk akkurat nå. Krysser fingrene for både henne og deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her har jeg lyst til å følge med!:blomst: Vi bor i samme by, og en av mine beste venninner holder på med prøverørforsøk akkurat nå. Krysser fingrene for både henne og deg!

Så kjekt at du vil følge med i dagboka mi  :) og topp med engasjerte venninner 💜 når man først har valgt å være åpen med noen angående dette så er det veldig fint å ha noen å snakke med, som bryr seg om hvordan det går!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter man på mensen... Kjedelig :fnise:

Fikk den sist på onsdagen uken etter uttaket, så da skal vel neste gang være ca 25 november. Starter da på progynova, klexane og prednisolon første eller andre dag, og så blir det kontroll etter 10 dager. 

Merker nå at jeg var veldig høyt oppe da vi både holdt på med storopprensking i huset og forsøk samtidig, for nå har lufta gått litt ut av meg. Huset er lagt ut for salg, men til liten respons så langt. Litt skuffende men det var jo samtidig forventet. Ikke mange som selger med en gang for tiden.

også er mørketiden her, og tilhørende høstvær. Hjelper ikke så mye på energien det heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var man visst i gang igjen. 27 i dag, så to dager forsinket med mensen. Hatt litt murringer de siste dagene, og rakk såvidt å tenke "hva hvis...!", og da kom den selvfølgelig med en gang :fnise: 

startet på prednisolon og progynova  i dag tidlig. Så får jeg vel ringe klinikken etterhvert.

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 desember, og dette blir en skikkelig travel uke. Med hånballturnering, trening, vennegrupper med skolen, bursdager og kveldsjobbing. 

Vi skal ha visning igjen neste uke, så har ikke pynta noe særlig til jul. Men pakkekalenderen kom opp i går kveld. Som vanlig er jeg seeeint ute, så skulle i grunnen stå og pakke inn 48 små pakker da, men var rett og slett så sliten at jeg gadd ikke. Så da ble det kun de 16 første, så får resten komme litt etter litt.

Er godt i gang med medisiner. 10 mg prednisolon, progynovax3 og en sprøyte med klexane om dagen. Klexane er den eneste som er ny for meg denne gang. Har jo ikke noen sprøyteskrekk så det går greit å stikke seg, men må si at disse er litt verre enn de folikkelstimulende sprøytene. Svir både når jeg stikker og når medisinen settes. Og får blåmerker etter hvert stikk, så selv etter bare 5 sprøyter begynner jeg å se smått mishandlet ut på magen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett deg i prøverørstråden, men visste ikke at du har dagbok. Spennende å være i gang med forsøk igjen da! Jeg hører også til Hausken Stavanger. Det ble altså ikke innsett i naturlig syklus, eller?  Jeg kjenner ikke til medisinene du tar. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susi :) holder dere på med forsøk nå? Fornøyd med Hausken?

Nei det ble ikke naturlig syklus. Sikkert like greit, det er styrt syklus jeg har erfaring med fra før :) 

Progynova er vel østrogen (?) for å hindre egen eggløsning, og bygge opp slimhinna. Prednisolon er betennelsesdempende, skal være bra for endometriosepasienter som meg. Klexane er blodfortynnende, og den får jeg også pga endoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susi :) holder dere på med forsøk nå? Fornøyd med Hausken?

Nei det ble ikke naturlig syklus. Sikkert like greit, det er styrt syklus jeg har erfaring med fra før :) 

Progynova er vel østrogen (?) for å hindre egen eggløsning, og bygge opp slimhinna. Prednisolon er betennelsesdempende, skal være bra for endometriosepasienter som meg. Klexane er blodfortynnende, og den får jeg også pga endoen.

(Antar du mente meg, ikke Susi ;)

Vi hadde første forsøk i november, og foreløpig er jeg 6 uker på vei. Vi betalte 2 for 3, så det var uventet at det klaffet med en gang. :ler: vi er kjempefornøyde med Hausken, men jeg har ikke vært innom de i Stavanger siden oktober, så jeg har ennå ikke møtt de nye der. Skal dit i neste uke. Men kan ikke annet enn å skryte av hausken, altså! 

Da blir det innsett rett før jul på deg? Spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, beklager Sisti var selvfølgelig deg jeg mente :) 

så kjekt med klaff på første forsøk! Litt bortkasta å betale for tre forsøk da ja, men det er jo sånt man aldri vet. Uansett et det verdt hver krone når man lykkes.

ja det er jo nye folk i Stavanger nå, siden de har begynt med heltidsbemanning der. Vi er også veldig fornøyd med Hausken, men synes det er veldig likt opplegg som sykehuset i Haugesund. Ikke så rart da, med unntak av hausken selv så har vi fått behandling på sykehuset av samtlige leger som vi har hatt hos Hausken nå. Det jeg synes er greit her da, et at man har kun en sykepleier å forholde seg til, er veldig fornøyd med henne :)

Ja håper på innsetting like før jul. Er jo fortsatt en liiten sjans for at vi mister eggene under opptining. Har hatt god statistikk på eggene frem til tining  tidligere, men kun 3/7 har overlevd til innsetting. Så krysser fingrene.

Lykke til på ul neste uke! Et eller to du satt inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, beklager Sisti var selvfølgelig deg jeg mente :) 

så kjekt med klaff på første forsøk! Litt bortkasta å betale for tre forsøk da ja, men det er jo sånt man aldri vet. Uansett et det verdt hver krone når man lykkes.

ja det er jo nye folk i Stavanger nå, siden de har begynt med heltidsbemanning der. Vi er også veldig fornøyd med Hausken, men synes det er veldig likt opplegg som sykehuset i Haugesund. Ikke så rart da, med unntak av hausken selv så har vi fått behandling på sykehuset av samtlige leger som vi har hatt hos Hausken nå. Det jeg synes er greit her da, et at man har kun en sykepleier å forholde seg til, er veldig fornøyd med henne :)

Ja håper på innsetting like før jul. Er jo fortsatt en liiten sjans for at vi mister eggene under opptining. Har hatt god statistikk på eggene frem til tining  tidligere, men kun 3/7 har overlevd til innsetting. Så krysser fingrene.

Lykke til på ul neste uke! Et eller to du satt inn?

Åja, var ikke klar over at Hausken har "fått" en del av legene til Haugesund, men det er vel kanskje naturlig. Vi har ikke vært innom det offentlige i det hele tatt, står på venteliste der men så tålmodige var ikke vi... ;) Mannen min er i 40-årene så vi ville ikke vente. 

Veldig greit å bare forholde seg til en sykepleier, men siden vi begynte før Hausken fikk heltidsbemanning i Stavanger holder vår sykepleier til i Haugesund. Så jeg er alltid litt forvirret når jeg skal kontakte Hausken, for jeg vet ikke lengre hvem vi bør snakke med. :ler: Men de er jo så koselige alle sammen. :) 

Har bare satt inn ett egg, så UL er bare for å fastslå om det er liv. Jeg er veldig spent, for jeg har nesten ingen symptomer i det hele tatt, og føler meg fryktelig ugravid. Men første forsøk har jo gått så bra at jeg ikke ser på det som noen krise om det skulle gå galt nå, og vi må ha nytt forsøk, jeg er ganske sikker på at vi vil lykkes etter hvert uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennande at du og skal ha fryseforsøk no i desember! :) Når blir de innsett på deg, viss egget/ egga tåler opptininga?

Eg har kun eitt egg på frys (blastocyst). Så eg er veldig den på om egget tåler opptininga. Sjukepleiaren eg snakka med, sa at 70% av egga tålte opptininga. Men me kan jo likevel vera blant dei 30 prosentene som er uheldige. Skulle egget tåla opptininga, så blir det iallfall innsett på meg neste fredag. :)

Masse lykke til - kryssar fingrane for at me begge to får positiv graviditetstest i julegave! :klem: 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennande at du og skal ha fryseforsøk no i desember! :) Når blir de innsett på deg, viss egget/ egga tåler opptininga?

Eg har kun eitt egg på frys (blastocyst). Så eg er veldig den på om egget tåler opptininga. Sjukepleiaren eg snakka med, sa at 70% av egga tålte opptininga. Men me kan jo likevel vera blant dei 30 prosentene som er uheldige. Skulle egget tåla opptininga, så blir det iallfall innsett på meg neste fredag. :)

Masse lykke til - kryssar fingrane for at me begge to får positiv graviditetstest i julegave! :klem: 

Vet ikke helt når det blir. Har kontroll av slimhinna på tirsdag, men i de andre fryseforsøkene har jeg alltid måttet ha en ekstra kontroll. Men antakelig i tide til å teste rundt julaften, tenker jeg :) 

Det er størst sjans for at det overlever, heldigvis. Men har faktisk opplevd selv å måtte avbryte, fordi ingen av de to vi da hadde tålte tiningen. Så det er jo alltid veldig spennende på innsettingsdagen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...