Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

I dag har vi hatt visning nr 2 på huset. Ingen kom 😭😭😭😭 Skummelt dette her... Skikkelig fornøyd med hvordan det ser ut her etter mye ryddig, men hva hjelper vel det når folk ikke kommer...

Gikk på vekta i dag, siden klærne mine har krympa en del i det siste :fnise: fikk sjokk, er for første gang i mitt liv overvektig. 25,1 i bmi, but still... Trives best når jeg er rundt 21. Har lagt på meg 10 kg på 2 år, og det synes jeg egentlig er fryktelig mye. Så nå er man på en slags diett. Selvsagt ikke noen heftige greier siden jeg prøver å bli gravid, men skal spise når jeg er sulten, og da lett mat. Istedenfor å fråtse på kveldene og småspise hele dagen, slik det har vært mye av iallfall siste året. 

Eller knasker og injiserer man medisiner for harde livet :fnise:  måtte hente ny klexane i dag, og oppdaget at jeg får den på blå resept. Aner ikke hvorfor, men betalte under halv pris så det var en hyggelig overraskelse. Kontroll hos Hausken i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avbrutt igjen 😡😡😡

Denne gang pga for stor follikel/cyste/etellerannet.

Dette trekker jammen ut.

Begynner på den positive siden å føle at jeg har fått en del for pengene hos Hausken :fnise:

Igjen blir det å vente på blødning. Får vel den snart når jeg nå slutter på progynova. Så skal jeg ha nok en mens, også blir det kontroll rett etter det. For så et forsøk på innsetting i naturlig syklus, mest sannsynlig i februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avbrutt igjen 😡😡😡

Denne gang pga for stor follikel/cyste/etellerannet.

Dette trekker jammen ut.

Begynner på den positive siden å føle at jeg har fått en del for pengene hos Hausken :fnise:

Igjen blir det å vente på blødning. Får vel den snart når jeg nå slutter på progynova. Så skal jeg ha nok en mens, også blir det kontroll rett etter det. For så et forsøk på innsetting i naturlig syklus, mest sannsynlig i februar. 

Neei, så kjedelig! Men bra du føler du får noe igjen for pengene da. ;) Så får du om ikke annet nyte jula i fred og ro uten bekymringer.

Dette gamet her lærer en hvertfall alt om tålmodighet og venting, det er sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, så kjedelig! Men bra du føler du får noe igjen for pengene da. ;) Så får du om ikke annet nyte jula i fred og ro uten bekymringer.

Dette gamet her lærer en hvertfall alt om tålmodighet og venting, det er sikkert!

Aldri så galt at det ikke er godt for noe 😉 kroppen min har stort sett reagert etter boka tidligere, men ja litt venting er man jo vant med etter alle disse årene.  Og tida går jo superfort, nå er det jul og 30 januar overtar vi nyhuset. Så da er det jo plutselig februar da! 

Nå skal ungene straks avgårde med bestemor, så da skal jeg få stelt litt til jul, f.eks må resten av pakkekalenderen pakkes og henges opp. Pakket først inn de første 8, og etter det har jeg bare pakka inn en og en før de står opp om morgenen :fnise: 

Hva da laaat mamma?

Ellers viste vekta 2 kg i minus i dag. Slanking er gøy :fnise:  Har kun kuttet småspising på dagen, og fet mat på kveldene. Og på jobb er det havregrøt istedenfor middagsrester, rundstykker etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oppdatering herfra.... Denne dagboka blir jammen lenger enn hva jeg hadde trodd på forhånd.

Har vært på ul for å sjekke om cyste fortsatt var der. Den hadde blåst seg opp og så ikke lenger helt ut som en cyste. Det ble mistenkt at det i realiteten er egglederen min, med væske i. Og det rimer jo forsåvidt bra med den tidligere historikken. Såååå nå ble det vurdert til at de allikevel vil fjerne denne egglederen før det blir noen innsetting. Og det er jeg igrunnen rimelig komfortabel med! Men ting tar tiiiiiiiid.... Har fått time til forundersøkelse i APRIL. Håper ikke det drøyer lenge etter det før jeg kan få operasjon.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Den 01.02.2016 at 8.33, QBee skrev:

Oppdatering herfra.... Denne dagboka blir jammen lenger enn hva jeg hadde trodd på forhånd.

Har vært på ul for å sjekke om cyste fortsatt var der. Den hadde blåst seg opp og så ikke lenger helt ut som en cyste. Det ble mistenkt at det i realiteten er egglederen min, med væske i. Og det rimer jo forsåvidt bra med den tidligere historikken. Såååå nå ble det vurdert til at de allikevel vil fjerne denne egglederen før det blir noen innsetting. Og det er jeg igrunnen rimelig komfortabel med! Men ting tar tiiiiiiiid.... Har fått time til forundersøkelse i APRIL. Håper ikke det drøyer lenge etter det før jeg kan få operasjon.

 

 

Hvordan gikk det med deg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Den 16.5.2016 at 22.29, Ny Bruker skrev:

Hvordan gikk det med deg videre?

Ja, det samme lurer eg på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den ‎14‎.‎07‎.‎2016 at 19.24, Mirabella76 skrev:

Ja, det samme lurer eg på! 

Hei begge to :)

Nei her skjer det ikke så mye gitt...

Har jo venta i det som føles som en evighet på operasjon for å få fjernet eggleder.
Fikk omsider tid i juni. Lå der neddopa, fastende på 20 timen, ikke fått vann på flere timer, også kom beskjeden: Utsatt pga et akutt keisersnitt.

Gawd så sur, frustrert og lei meg jeg ble :ohmy: Pleier sjelden å bli særlig emosjonell, men morfinrus og matmangel er tydeligvis det som skal til for å vippe meg av pinnen :P
Skjønner at man må ha forståelse for at planer fort kan endres på et sykehus, men hva med et køsystem som fungerer da? Nå ble jeg liksom skyvd BAKERST i køen igjen og får kanskje operasjon til høsten :angry: Og da risikerer man jo at det samme skjer en gang til! Har helseforsikring da, så kan ta det privat, men nå har jeg fokusert på sommerferie og utsatt hele greien.

Vi har fått solgt huset i det minste :):) Selv om vi fikk aaaaalt for lite for det, så var det veldig deilig å få det av skuldrene. Og har hatt en fin og avslappende sommer, på tross av det sedvanlige "sommerværet" her på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønnar veldig godt at du vart lei og frustrert då. :( Så kjedelig å måtte venta så lenge no. Får berre kryssa fingrane for at alt går etter planen neste gang. :klem:

Gratulerer så mykje med salg av hus! :)

Du skreiv tidligare at dåke hadde fått time til forundersøkelse i april. Når er planen å starta opp med forsøk? Eller må dåke kanskje venta til du er operert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 3. august 2016 at 1.03, Mirabella76 skrev:

Huff, skjønnar veldig godt at du vart lei og frustrert då. :( Så kjedelig å måtte venta så lenge no. Får berre kryssa fingrane for at alt går etter planen neste gang. :klem:

Gratulerer så mykje med salg av hus! :)

Du skreiv tidligare at dåke hadde fått time til forundersøkelse i april. Når er planen å starta opp med forsøk? Eller må dåke kanskje venta til du er operert?

Det var forundersøkelse til operasjon det var snakk om :) vi er jo teknisk sett midt i et forsøk enda, så nå har vi kun ventet på å få egglederene fjernet. 

Og det ble gjort i går. Eller dvs de fikk ikke fjernet dem. Legen viste meg på en plansje hvordan et normalt underliv ser ut fra innsiden, og som han så fint sa det: hos deg ligger alt i en kladeis bak her *peke på et sted bak livmoren* :fnise: det er vel bare å være takknemlig for at jeg har så lite smerter som jeg har! Iallfall, det var såpass vanskelig å komme til at de delte egglederne istedenfor å fjerne dem. I forhold til prøverørsforsøk har det samme effekt, da poenget er å unngå lekkasje fra eggledere til livmor. Så nå er jeg i praksis sterilisert. Litt rart, når vi har et barneønske, men samtidig har jeg vel egentlig aldri kunnet bli gravid naturlig. Nå slipper jeg iallfall å bli innbildt gravid annenhver måned og sløse bort penger på en test som aldri har vist positivt likevel :fnise: 

Har litt smerter i dag, men det er for det meste luftsmerter, sårene etter en lap er ikke så plagsomme :) så hadde jeg jo som sliten småbarnsmor faktisk sett frem til noen dager alene på sofaen, men den gang ei. Lillesøster er blitt syk med feber og storesøster skal til tannlegen, så her er det bare å deaktivere egoistiske ønsker og dra frem kalde kluter og barnefilmer på netflixen. Satser på en vanlig barnehagedag i morgen så jeg kan legge meg nedpå og heles litt i fred :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at operasjonen endelig er overstått, og at du har lite smerter no etterpå. :) Håpar likevel at du får ein rolig dag i morgon, så du får slappa av og koma deg heilt etter operasjonen. :klem:

Stemmer det at begge eggledarane dine har blitt fjerna? Men eggstokkene dine har dei vel ikkje gjort noko med, sånn at egga dine kan modnast og brukast i prøverørsforsøk?

Har dåke planlagt når dåke skal gå i gang med nytt forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. september 2016 at 23.00, Mirabella76 skrev:

Så bra at operasjonen endelig er overstått, og at du har lite smerter no etterpå. :) Håpar likevel at du får ein rolig dag i morgon, så du får slappa av og koma deg heilt etter operasjonen. :klem:

Stemmer det at begge eggledarane dine har blitt fjerna? Men eggstokkene dine har dei vel ikkje gjort noko med, sånn at egga dine kan modnast og brukast i prøverørsforsøk?

Har dåke planlagt når dåke skal gå i gang med nytt forsøk?

De er ikke fjernet, kun delt ;) slik at de ikke lekker og forsurer miljøet i livmoren.

Eggstokkene mine gjorde de ikke noe med nå, men det er mye ødeleggelser på dem etter endometriosen + tidligere operasjoner. Som antageligvis er grunnen til mine lave eggreserver. Siden forrige forsøk på maks dose medisin kun resulterte i to egg så vil nok ikke vi kjøre på med flere uthentinger. Til det er ikke barneønsket sterkt nok/verdt det. Enten blir det eskimobaby eller ingen baby, og det er helt greit. 

Fikk resepter og opplegg i posten i dag. Og skal egentlig starte på første syklus. Men da en eventuell termin da krasjer med neste års ferie, som er bestilt og er en tur med storfamilien, kommer vi til å vente et par måneder før vi prøver igjen. 

Håper du lykkes snart da Mirabella, har dradd ut for oss begge dette her :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

På tide å vekke dagboken min til live igjen. Straks i gang med siste forsøk (igjen :fnise:) Hadde aldri sett for meg at dette skulle dra sånn ut, men har ikke hatt noe hastverk selv heller. Begynner å bli noen måneder siden operasjon.

Er helt overbevist om at egglederne mine har lekket tidligere, har opplevd flere ganger at det renner litt klar væske sånn helt plutselig. Dette er det helt slutt på etter operasjonen. Så gjenstår det jo å se om det var det som skulle til, men sjansene burde være økt iallfall.

Begynte å blø i dag, og har hentet ut progynova og prednisolon i dag. Klexane hadde jeg fra før, og skal altså ta alle disse tre fra syklusdag 2. Den forrige legen som undersøkte meg ymtet litt frempå om forsøk i naturlig syklus, men jeg er glad det ikke ble slik. Stoler ikke helt på min egen kropp og at den produserer det den skal av eggløsninger og hormoner og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennande! :) Kryssar fingrane for at du endelig lykkast no, på dette aller siste forsøket! :tommelopp:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.1.2017 den 21.37, Mirabella76 skrev:

Så spennande! :) Kryssar fingrane for at du endelig lykkast no, på dette aller siste forsøket! :tommelopp:

Takk for det 👍 Det har vært siste forsøk lenge nå, kommer jo aldri i mål, hehe. Nå frykter jeg egentlig at det blir avbrutt igjen. Sliter med mye smerter i venstre eggstokk, det øker på og blir verre hver kveld. Endometriosen min har gitt meg mye vondt opp igjennom, men slik smerten er lokalisert, og det at det gjør vondt på samme sted hele tiden, får meg til å mistenke cyste. Har ikke slitt med cyster på flere år, kan disse oppstå pga progynova?  

I morgen er det ul, så da får man se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kontroll av stimulert syklus unnagjort. Selvsagt ikke helt uten tull og overraskelser fra kroppen min sin side. Denne gang i form av en folikkel, av såpass str at jeg vel fikk inntrykk av at vi mest sannsynlig måtte avbryte, nok en gang. Legen var noe usikker, og sendte meg avgårde med løfte om å ringe meg etter at hun hadde konferert med en kollega. 
Heldigvis ingen cyster der da, og i dag er jeg så og si smertefri.

Dro på jobb og spiste vårruller og kake og fikk unna litt planlegging i forbindelse med et prosjekt jeg holder på med. Etter et par timer ringte klinikken. Med gode nyheter. Den andre legen mente at vi skulle fortsette med stimuleringen frem til mandag, og dersom folikkelen da var av samme størrelse som i dag var det ingen grunn til å foreta seg noe annet enn å gjennomføre som planlagt. Dersom den vokser, får jeg eggløsningssprøyte, og vi fortsetter med innsetting. Så i alle tilfeller ser det ut til at jeg blir ruger i løpet av neste uke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har gått lang tid siden vi brukte det siste fryseegget vi hadde igjen på sykehuset i Haugesund nå (ca 2 år), og selv om jeg helst ville hatt en nummer tre litt tettere på de andre, kjenner jeg at tiden har gjort meg godt. Fra å være nesten desperat etter en til, trist av tanken på å aldri gå gravid igjen, manisk på å ta graviditetstester selv om jeg visste at jeg var tilnærmet steril, er jeg nå 100% "at peace" med at det som skjer, det skjer. Jeg blir selvsagt glad om jeg blir gravid. Og jeg vet at isåfall, om et par års tid- så har vi et nytt elsket familiemedlem, som er en så selvsagt del av livet at man knapt kan huske hvordan det var når h*n ikke fantes. Men en del av meg er også tilfreds med tanken på at det var to barn vi skulle ha, at vi er ferdige. 

Det er en fin følelse å ta med seg inn i i rugetida. Den blir ikke kalt "skrulleukene" i prøverørskretser for ingenting. Kanskje jeg slipper unna den verste symptomjaktingen og berg-og-dalbanen av følelser denne gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at forsøket ikkje vart avbrutt likevel! :) Masse lykke til med innsett i veka som kjem! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2017 den 16.53, Mirabella76 skrev:

Så bra at forsøket ikkje vart avbrutt likevel! :) Masse lykke til med innsett i veka som kjem! :tommelopp:

Tusen takk! Nærmer seg nå.

Folikkelen, eller hva det nå er, hadde ila helgen vokst til 26 mm. Så ja. Merkelige kropp. Ikke 100% sikker på om det er et egg, eller en cyste, men jeg tar el-sprøyte i kveld for sikkerhets skyld. Så blir det innsetting på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger i senga etter å ha gått en liten kveldstur med hunden. Litt kald fortsatt, var bitende vind ute, frost i gresset og greier. Får ikke snø og vinter likevel, så syns temperaturen kan holde seg på pluss-siden. Varmepumpa er ødelagt og ny koster 20.000, noe som ikke vil bli prioritert denne sesongen. 

Når jeg stod på badet kom jeg plutselig på at de tiner jo eggene i morgen! Eller egget, om det første overlever. Mest sannsynlig går det bra, men litt nervepirrende er det jo. Hadde blitt utrolig skuffa om det ikke ble ruging nå, etter alt om og men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...