Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

30 minutes ago, QBee said:

Da ble man sendt fra jordmor til fødeavdelingen pga mistanke om seteleie 😔

Men er det ikke sånn at for flergangsfødende kan de gjerne snu seg rett før fødsel? Hvordan forholder man seg til det da egentlig? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sisti skrev:

Men er det ikke sånn at for flergangsfødende kan de gjerne snu seg rett før fødsel? Hvordan forholder man seg til det da egentlig? :klo: 

Har ikke peiling, trodde ikke det var vanlig at de snur seg sååå seint som dette (38+5)? 

Blitt kjent på av jm nr 2 nå, hun tippa seteleie :dry: Så har jeg ligget på ctg-registrering- får tydeligvis en ekstra god sjekk når man først var her, veldig greit. Venter nå på lege som skal ta ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider fikk jeg komme inn til legen. Rakk dessverre å Google litt i forkant, og innså at CTGen var i tilfelle de skulle forsøke vending. Og at det er meget delte meninger også blant fagfolk, om hva som er best av setefødsel og planlagt ks. Kjente at jeg overhodet ikke var forberedt på å ta stilling til verken vending eller fødsel!

Gudskjelov så lå hun med hodet ned, og hadde god plass i bekkenet. Fikk ikke noen voldsomt inngående undersøkelse med ul, men det ble bekreftet vann i både blære og magesekk, og godt med vann ellers også. Så mye styr for ingenting ble det ikke, psyken min hadde i grunnen godt av den ekstra sjekken. 

Også fikk jeg høre en fødsel. Med primalbrøl fra mor og etterfølgende babyskrik. Er vel et godt tegn at jeg ble kjemperørt istedenfor redd, haha! De hormonene altså :fnise:

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag...

Siste dag i høstferien og to selskaper for kommende mellomsøs er overstått. I morgen er jeg 39 uker, og veldig klar for å bruke dagene på å slappe av og kjenne etter tegn til fødsel. Mannen påstår at det skjer til uka, jeg er litt mer i villrede :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at hun lå i hodeleie og med god plass! Det var en skummel runde du måtte gjennom. Og at du overhørte en fødsel, og ikke ble bekymret :Nikke: Nå har du jo gjort det før, men likevel da. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å unngå primalbrøl når det nærmer seg :fnise: Tenk hvis mannen har rett :biggrin: Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.10.2017 den 22.23, Illy skrev:

Så godt at hun lå i hodeleie og med god plass! Det var en skummel runde du måtte gjennom. Og at du overhørte en fødsel, og ikke ble bekymret :Nikke: Nå har du jo gjort det før, men likevel da. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å unngå primalbrøl når det nærmer seg :fnise: Tenk hvis mannen har rett :biggrin: Masse lykke til!!

Ja kan være greit å unngå de mest høylytte fødslene, kan fort virke litt skremmende :fnise: Men jeg har sagt, og mener fortsatt at det mange ganger nok er verre å være vitne til at noen har det vondt, enn å være i fødsel selv. Forutsatt at man har en OK fødsel da. Og det får vi håpe at vi begge får :) 

Håper kvalmen holder på å komme seg snart hos deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooooh my god, min tredje gang og jeg har for første gang sett en slimpropp :yvonne: Tenk å bli så glad at det kommer ekle substanser ut av kroppen da. Veldig spent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, miore skrev:

Ooh! Spennende! :alice: Har du noen andre tegn til at det skjer snart? Har du noen magefølelse?

Har en del kynnere som nesten er regelmessige, men det har jeg forsåvidt hatt lenge.. Magefølelsen om at skjer snart begynte å komme litt i går, men jeg tror det skyldes at jeg nå er ferdig med alle gjøremål og føler meg "klar".  

Haha, googlet litt og overser lett de som sier at det gikk to uker fra proppen gikk til fordel fra historiene om at riene begynte en time etterpå. Så nå stresser jeg litt med at jeg ikke har fått vært i dusjen enda, og at det er rotete på kjøkken :P Som jeg har mast om før så er jeg redd ny styrtfødsel og vil helst dra til sykehuset ved første sikre rie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QBee skrev:

Ja kan være greit å unngå de mest høylytte fødslene, kan fort virke litt skremmende :fnise: Men jeg har sagt, og mener fortsatt at det mange ganger nok er verre å være vitne til at noen har det vondt, enn å være i fødsel selv. Forutsatt at man har en OK fødsel da. Og det får vi håpe at vi begge får :) 

Håper kvalmen holder på å komme seg snart hos deg :) 

Ja, jeg syns det er litt sånn med andre vonde ting, værre å se på at andre lider enn å ha kontroll gjennom i hvertfal å vite hva man kjenner selv på en måte. Jeg har stort sett hørt om de fødslene som ikke var ok, det er kanskje da man forteller mest om det? Så nå ser jeg frem til en hyggelig fødselshistorie her snart :biggrin:

1 time siden, QBee skrev:

Oooooooh my god, min tredje gang og jeg har for første gang sett en slimpropp :yvonne: Tenk å bli så glad at det kommer ekle substanser ut av kroppen da. Veldig spent!!!

Så spennende!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Sisti skrev:

:hoppe: Må jo ønske deg lykke til med fødsel da, enten det blir nå eller om to uker. :nigo:

Tusen takk :) 

16 timer siden, Illy skrev:

Ja, jeg syns det er litt sånn med andre vonde ting, værre å se på at andre lider enn å ha kontroll gjennom i hvertfal å vite hva man kjenner selv på en måte. Jeg har stort sett hørt om de fødslene som ikke var ok, det er kanskje da man forteller mest om det? Så nå ser jeg frem til en hyggelig fødselshistorie her snart :biggrin:

Så spennende!! :hoppe:

Første gang jeg fødte husker jeg at jeg var veldig opptatt av hvordan det gikk med mannen under pressriene :PSelv synes jeg det gikk helt strålende, og visste han hadde grua seg litt. Er nok sant at man har størst behov for å dele det som er litt ekstra vanskelig. Men ved å Google riktig så finner man veldig mange fine fødselshistorier :) 

11 timer siden, Mirabella76 skrev:

Så spennande! :yvonne: Lykke til! :duskedame:

Tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende det var blitt her!!:duskedame: Masse lykke til med fødsel! Som tredjegangs blir du vel regnet som en ekspertføder? ;) Du må gjerne dele noen tips med oss ferskinger her inne:fnise:

@Illy, mitt inntrykk er at mange av dem som forteller om vanskelige fødsler rent objektivt egentlig har hatt greie forløp, uten særlige komplikasjoner og intervensjoner. Det føles selvsagt dramatisk for dem uansett, mtp smertenivå, varighet, osv, det er tross alt en enorm påkjenning å føde. Det som ofte går igjen er at det "stormer inn" helsepersonell på slutten, de får så og så mange minutter til å presse, o.l., men dette er jo bare standard sikkerhetstiltak i situasjoner som potensielt kan bli farlige. Så jeg tar alle historier med en klype salt, og velger å glede meg til å føde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, LoveTrain skrev:

Oi, så spennende det var blitt her!!:duskedame: Masse lykke til med fødsel! Som tredjegangs blir du vel regnet som en ekspertføder? ;) Du må gjerne dele noen tips med oss ferskinger her inne:fnise:

@Illy, mitt inntrykk er at mange av dem som forteller om vanskelige fødsler rent objektivt egentlig har hatt greie forløp, uten særlige komplikasjoner og intervensjoner. Det føles selvsagt dramatisk for dem uansett, mtp smertenivå, varighet, osv, det er tross alt en enorm påkjenning å føde. Det som ofte går igjen er at det "stormer inn" helsepersonell på slutten, de får så og så mange minutter til å presse, o.l., men dette er jo bare standard sikkerhetstiltak i situasjoner som potensielt kan bli farlige. Så jeg tar alle historier med en klype salt, og velger å glede meg til å føde :) 

En engstelig ekspert isåfall haha! Jeg er veldig delt mellom "BRING IT!" og "viiiiil ikke" :P Nei altså, fødslene mine har vært kjempeopplevelser, og det er vel få ting som har gitt meg lignende mestringsfølelse.  Men sånn egentlig så er det vel kroppen min som har ordnet det selv, uten at jeg kan ta noen spesiell ære for det :fnise: Ikke stress og ta det som det kommer... høres ut som om du har en god innstilling allerede da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, QBee skrev:

En engstelig ekspert isåfall haha! Jeg er veldig delt mellom "BRING IT!" og "viiiiil ikke" :P Nei altså, fødslene mine har vært kjempeopplevelser, og det er vel få ting som har gitt meg lignende mestringsfølelse.  Men sånn egentlig så er det vel kroppen min som har ordnet det selv, uten at jeg kan ta noen spesiell ære for det :fnise: Ikke stress og ta det som det kommer... høres ut som om du har en god innstilling allerede da :) 

Så kjekt at du har hatt gode opplevelser! :) Kroppen din er det jo du som styrer, så jeg tenker du kan ta all æren ;) 

Det er veldig lett å ha en god innstilling 20 uker før fødsel:fnise: Sikkert det samme som når jeg skal ut og fly; gleder meg masse lenge i forveien, den rasjonelle delen forstår at det er så sikkert som det kan bli, og så *BAM* kommer nervene mer og mer, og i det jeg setter meg ned ønsker hele kroppen å trykke på angreknappen:link: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, LoveTrain said:

Så kjekt at du har hatt gode opplevelser! :) Kroppen din er det jo du som styrer, så jeg tenker du kan ta all æren ;) 

Det er veldig lett å ha en god innstilling 20 uker før fødsel:fnise: Sikkert det samme som når jeg skal ut og fly; gleder meg masse lenge i forveien, den rasjonelle delen forstår at det er så sikkert som det kan bli, og så *BAM* kommer nervene mer og mer, og i det jeg setter meg ned ønsker hele kroppen å trykke på angreknappen:link: 

Jeg gledet meg til fødsel hele tiden jeg, frem til fødselen var i gang. Håpet at jeg fikk en naturlig fødsel, hadde blitt kjempeskuffet hvis det måtte bli KS osv. Sånn cirka to minutter etter vi ankom sykehuset tenkte jeg "nei faen DETTE gidder jeg ikke, kan jeg ikke få et keisersnitt eller noe i stedet???". Så det er fint mulig å være optimist de neste 20 ukene også. :nigo: 

En uke etter fødsel hadde jeg en litt negativ innstilling over det hele (fødselen altså, ikke det å få en baby), men så gikk det gradvis over og nå er jeg der at jeg virkelig, virkelig håper at jeg får oppleve en fødsel en gang til. Derfor kribler det i hele meg når folk her inne nærmer seg fødsel. Jeg vil også! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, QBee skrev:

Var klar for senga. BOOM, vannavgang :overrasket: Livredd, spent og skjelver som et aspeløv!

Så spennende! Masse lykke til! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...