Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

I går når jeg pakket ut føttene mine før kvelden ble jeg lettere sjokka over hvordan de så ut. Altså, RIP ankler :sjenert: Beina mine pleier å krympe godt mens jeg sover, men det har de altså ikke gjort i natt... 

Føler meg også lettere redusert, så i dag skal jeg for første gang noensinne i et svangerskap be om en ekstra kontroll hos legen for sikkerhets skyld. Har ingen av risikofaktorene for å utvikle svangerskapsforgiftning, men nå har jeg klart å bli nervøs så orker ikke å vente nesten to uker til neste jm-time.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i et voldsomt klagehumør om dagen :P Eller kvelden, for å være helt nøyaktig. Dagene starter bra, men fra og med tidlig ettermiddag så tar graviditeten helt overhånd. Er fryktelig tung, fryktelig hoven, har masse halsbrann og trykk i ribbeina og skikkelig vonde kynnere. Langt uti min tredje graviditet skjønner jeg for første gang at folk synes det er tungt å gå gravid :P

Kaster inn håndkleet på mandag når sykemelding skal fornyes, og går for 100% denne gang. Trenger å hvile. Det blir jo ikke mye av det med 50% sykemelding, for da er ungene ferdig på skolen omtrent når jeg kommer hjem og vi har prioritert å gjøre lekser  i fred og ro og ha middagen klar tidlig fremfor å sove og ha samme stresset som alltid etter kl 16. 

Så får det heller være at det sikkert blir litt kjedelig på slutten. Kan sikkert se fødeavdelingen et par ganger til før jeg går lei.

Vært på jobb i dag, så nå er jeg sliten. Ungene er omsider i seng, men et par venninner på overnatting. Og hjemmelaget voksenpizza (sterk) står i ovnen. Blir deilig å lande i sofaen kjenner jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sykemelding er nok lurt nå ja, hvis du føler deg så sliten. Viktig å være i form til fødsel! ;) Ikke sikkert du rekker å kjede deg,forhåpentligvis gården tiden til å hvile. 

Da jeg var sykemeldt gikk det i one born every minute (britiske fødeavdelingen på YouTube), the midwives (YouTube), call the midwife, og ikke minst Skam! :nigo:

Nettingtruser må du definitivt ha, det får du ikke på sus. Bind får du, men de er veldig gniene og ønsker at du bruker storbindet ett døgn før du bytter (med lite bind inni som du får bytte flere ganger). Deilig... 

 

Nærmer seg med stormskritt da!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2017 den 20.46, Sisti skrev:

En sykemelding er nok lurt nå ja, hvis du føler deg så sliten. Viktig å være i form til fødsel! ;) Ikke sikkert du rekker å kjede deg,forhåpentligvis gården tiden til å hvile. 

Da jeg var sykemeldt gikk det i one born every minute (britiske fødeavdelingen på YouTube), the midwives (YouTube), call the midwife, og ikke minst Skam! :nigo:

Nettingtruser må du definitivt ha, det får du ikke på sus. Bind får du, men de er veldig gniene og ønsker at du bruker storbindet ett døgn før du bytter (med lite bind inni som du får bytte flere ganger). Deilig... 

 

Nærmer seg med stormskritt da!! 

Takk for tips :) Skam har jeg sett, og ja- var hekta, men ikke så fan at jeg gidder å se det en gang til. Har kun sett norske fødeprogrammer, etter at jeg sjekka ut et par episoder av den amerikanske fødeavdelingen. Der er de jo så proppa av smertestillende at det ikke var litt gøy en gang :P Altså, ikke at jeg liker så godt å se at folk har det vondt, men et snev av realisme er jo greit :) Skal søke opp de britiske du nevner.

Gidder ikke mase om å få nye bind, haha! Så kjøper nok med når jeg likevel må handle truser :P 

På 17.9.2017 den 7.55, LillyBe skrev:

Det høres definitivt ut som 100 % sykemld er på sin plass nå ja. Nå må du passe på deg selv, og hvile det du bare klarer 😊

Ja tror jeg har kommet til det punktet at jeg tenker det er greit å sykemelde seg. Har fått rydda opp etter meg på jobb, selv om det gjenstår litt opplæring av vikaren min. Det er liksom ingen andre som kan de tingene jeg kan på jobb, eller det er jo det i resten av organsisasjonen, men ikke på huset liksom. Men får heller stikke innom og ta det litt når det passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når du går på apoteket for å kjøpe balsamspray til ungene og kommer hjem med støttestrømper, novaluzid og nettingtruser fra bleieavdelingen :fnise: Jaja, da var det i boks iallfall. 

Men altså, å få på seg TRANGE støttestrømper på allerede hovne bein med magen i veien, det får man kalle årets treningsøkt, herregud for et blodslit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når mannen henter dattera hos en venninne og for første gang får med seg hva bikkja deres heter... og kommer hjem og degraderer favorittnavnet ditt til hundenavn :overrasket: Blæh. Hadde en navneliste jeg var rimelig fornøyd med. Siden hundenavnet utgikk sitter vi igjen med to stk vi begge liker. Det ene liker jeg veldig godt, men klarer etter flere mnd fortsatt ikke å bli helt vant til det. Ganske sjeldent navn, under 700 heter det. Det andre er topplistenavn, men sjeldent med den skrivemåten vi liker best. Men så er både uvanlige skrivemåter og toppnavn noe jeg alltid har sagt jeg vil unngå. Så, tilbake til scratch antar jeg?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at topplistenavn i dag ikke er det det var før... Det er så mange navn å velge i nå, så selv toppnavn er ikke veeeldig mye brukt. I tillegg er jo folk så bevisste på å IKKE velge toppnavn at man risikerer at de sjeldne navnene plutselig er toppnavn. :P vi hadde et litt mindre vanlig navn som alternativ, kjente ingen som het det fra før. Nå kjenner jeg tre barn som heter det, alle født i samme måned som gutten min. Det har plutselig blitt veldig populært. 

Men nei, navn er ikke enkelt! 

Får du dagene til å gå greit nå da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sisti skrev:

Husk at topplistenavn i dag ikke er det det var før... Det er så mange navn å velge i nå, så selv toppnavn er ikke veeeldig mye brukt. I tillegg er jo folk så bevisste på å IKKE velge toppnavn at man risikerer at de sjeldne navnene plutselig er toppnavn. :P vi hadde et litt mindre vanlig navn som alternativ, kjente ingen som het det fra før. Nå kjenner jeg tre barn som heter det, alle født i samme måned som gutten min. Det har plutselig blitt veldig populært. 

Men nei, navn er ikke enkelt! 

Får du dagene til å gå greit nå da? :)

Joda, det er sant det du sier, akkurat dette navnet er topp 10, men selv om vi har hatt barn i barselgrupper, BHG, skole, idrett, osv i 9 år kjenner vi ingen som heter det. Kommer sikkert litt an på hvor man bor også. 

Joda, dagene går. Kjenner jeg synes det er litt vanskelig å hvile, skulle liksom fått gjort så mye. Men det kommer seg dag for dag. Hvordan går det med han lille din? Han må vel begynne å bli ganske stor etterhvert? 

44 minutter siden, LillyBe skrev:

Haha, nå ble jeg nysgjerrig på det navnet ;) 

Hundenavnet, sjeldennavnet eller toppnavnet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, LillyBe skrev:

Hundenavnet 😂

Hundenavnet er xx :P Og jeg mener fortsatt at det funker på et menneske, men for mannen ble det helt ødelagt. 

Ikke siter, sletter om et øyeblikk. Sikkert identifiserbar nok fra før, men.. :P

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han min er over året nå, og det går veldig fint med oss alle. Han stortrives i barnehagen. Hektiske dager siden alt skal utforskes, men det er jo en sååå herlig alder (det har jeg egentlig tenkt om hver alder fra han var nyfødt). :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2017 den 8.41, LillyBe skrev:

Hihi ;) skjlnner jo mannen, men et utrolig fint navn 😄

Jeg må legge til mye godvilje for å skjønne han altså :P De har hatt den hunden i 2 år og han har ikke en gang hørt hva den heter før. Men men, ikke sikkert det ville blitt det navnet uansett. 

På 24.9.2017 den 8.45, Sisti skrev:

Han min er over året nå, og det går veldig fint med oss alle. Han stortrives i barnehagen. Hektiske dager siden alt skal utforskes, men det er jo en sååå herlig alder (det har jeg egentlig tenkt om hver alder fra han var nyfødt). :nigo:

 

Hver alder har virkelig sin sjarm :) Jeg synes det første året var slitsomt med nr 1, og hadde mest lyst til å skjelle ut de som sa jeg måtte nyte tiden, haha! Men i retrospekt så er det så sant, du får aldri den tiden tilbake, og det er så utrolig mye fint som skjer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36. Altså uæææh!! Hva skjedde? Hvor ble svangerskapet av? Skal jeg liksom føde om en mnd? Eller mindre?????

Ungene er på skolen, yngste trapper ned SFO denne uka og i morgen skal de være med til jordmor kl 13. Men i dag er jeg alene frem til i ettermiddag. Hadde egentlig tenkt å vaske badene og skifte på senger og sånt, men etter en dårlig natt så prøver jeg å fortelle meg selv at jeg gjør noe nyttig ved å hvile. Det funker sånn delvis.

Hadde menssmerter med pause mellom fra jeg stod opp i dag, også har jeg vært litt dårlig i magen. Tviler sterkt på at noe er i gang allerede, men fikk et lite spark i ræva angående fødebagen. Så nå ligger innholdet klart, riktignok ikke pakket sammen helt enda. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En uke siden forrige oppdatering, dvs uke 37 i dag, og lille er fullbåren :hjerte: 

Denne uka er det bursdagsselskaper i fleng og to arrangementer som skal bakes til og deltas på. I tillegg må jeg jobbe et par dager, er en månedlig greie som jeg har lovet å hjelpe til med så lenge formen er grei nok. Og neste uke er høstferie med begge ungene hjemme og bursdagsbarn her i huset. Så mye for hviletid før fødsel :P 

Jeg begynner jo å bli litt lei. Har fryktelig vondt i ryggen, er tung og veldig hoven. Generelt litt tufs i formen. Likevel håper jeg hun holder seg inne til ca termindato, klarer ikke å føle meg helt klar enda. 

Men gleder meg mer og mer til å treffe henne da :hjerte:

 

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 veker allerede! Då er det jo ikkje lenge til du får møta lillesøster. :yvonne: 

Høyrest ut som ei travel veke du har i vente, så får håpa at ho ventar litt til med å koma. Men no kan det jo faktisk skje når som helst! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2017 den 11.41, Mirabella76 skrev:

37 veker allerede! Då er det jo ikkje lenge til du får møta lillesøster. :yvonne: 

Høyrest ut som ei travel veke du har i vente, så får håpa at ho ventar litt til med å koma. Men no kan det jo faktisk skje når som helst! :duskedame:

 

På 4.10.2017 den 13.36, Sisti skrev:

Ååå, plutselig er hun her! :hoppe: 

Ja det er helt utrolig:rodmer: Gleder meg veldig til å møte henne nå. Må få barnebursdag overstått, så begynner jeg for alvor å kjenne etter og vente på fødsel! 

Rart, i termingruppene så føder de som bare det. På en måte synes jeg fortsatt det virker så langt unna, på en annen måte så virker det som en hel evighet siden vi var på 7-ukers ul. Jeg hadde barnehagebarn, sommeren var langt unna og ja... lenge siden.

De siste dagene har det vært veldig synlig når mini beveger på seg inni magen og endelig har størstesøster fått sett det skikkelig. Hun synes det er sååå kult, og i dag var den impulsive reaksjonen å gi magen en klem, hihi! Var litt rørende, hun var aldri en dukkejente og er ikke spesielt interessert i babyer. Det er fint at de gleder seg, og jeg personlig er glad for at de er så store faktisk. 

Ellers er 38 fullgåtte passert og vi er offisielt innenfor termin. Kroppen suger for tiden. Samme plagene fortsatt, bare forsterket. Jeg må legge meg nedpå noen ganger ila dagen for å hvile ryggen, tyggetabletter funker ikke lenger på halsbrannen og legger/ankler/føtter er helt perverst hovne.

I morgen er det kontroll hos jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...