Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 30.8.2017 den 8.06, QBee skrev:

Fint å høre. Det blir nok mindre sjalusi og sånt med såpass stor aldersforskjell. Her er det lillesøster som er gladest i babyer.  Men hun er ganske mammadalt fortsatt, så tror nok det kan bli en omveltning her også når jeg plutselig får hendene fulle med en ny liten en. Eldste har aldri vært veldig interessert i sånne små, aldri lekt med dukker og sånt heller. Men de gleder seg begge to da :) 

Ja, då er det motsatt her. ;) Storesøster elskar babyar, og har alltid leika masse med dokker. Fortsatt leikar ho og steller med dokkene sine kvar einaste dag. Og ho synst babyar er det skjønnaste i verden! :) Ho er egentlig veldig jentete på alle måtar. Her i huset er det forresten eldste som alltid har vore mammadalt. 

Mellomste leikar også litt med dokker, men trur kanskje det er mest fordi ho største er så opptatt av dokker, og ho vil vera lik på henne. ;) Ho i midten interesserer seg for alt mulig, og leikar like mykje med guttar som med jenter. Er tøffare av seg enn storesøster, og ikkje redd for nokon ting. Så dei er egentlig ganske ulike, dei to jentene mine.

Når mellomste søster får vera årene saman med lillesøster, så er ho kjempeflink med henne. :) Finner fram leikar til henne, synger for henne, hentar smokken når ho griner, er med og hjelper til når ho treng ny bleie m.m. Når eldstejenta er der og, tar ho over det meste, og det synst ikkje alltid ho mellomste er så kjekt. 

Trur nok det stemmer som du seier, at det blir mindre sjalusi når det er såpass stor aldersforskjell mellom jentene våre. Med så store storesøstre som me har, så kan dei jo faktisk vera litt til hjelp. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, LillyBe skrev:

Du ER nydelig 😍😍

 

6 timer siden, Jill skrev:

Så fin mage! :blomst:

 

6 timer siden, miore skrev:

Kjempefin! :hjerte: 

 

5 timer siden, Mirabella76 skrev:

Så fin babymage! :rodmer:

Tusen takk, dere er snille :hjerte:

...

Nå har jeg vært på ul igjen. Det var veldig klinisk i dag, skjønte ikke opp ned på bildene eller hvordan jm klarte å tyde de, og fikk heller ikke se i 3D. Men morkaken har flyttet seg :nordvesta:. Så da kan jeg begynne å grue meg til fødsel igjen, haha! Jeg vil virkelig føde vanlig altså. Men en liten del av meg synes ks høres ganske chill ut sammenlignet med en real styrtfødsel :fnise:

Lille frø mangler nå 50 gram på 2 kg og er 1,5% over gjennomsnittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, for en lettelse! En ting er å slippe keisersnitt, men nå slipper du jo å stresse med at fødselen kan skje litt mer plutselig enn du hadde planlagt :) Dette høres ut som en skikkelig bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, miore skrev:

Puh, for en lettelse! En ting er å slippe keisersnitt, men nå slipper du jo å stresse med at fødselen kan skje litt mer plutselig enn du hadde planlagt :) Dette høres ut som en skikkelig bra dag!

Det er definitivt en bra dag :) Vaginal fødsel er vondt, men hey, jeg gjør det frivillig for tredje gang, hvor ille kan det være? Også er det jo veldig greit å være ferdig med smerter når ungen er ute. Og ikke minst slippe stresset med at fødsel kanskje starter før ksdato. 

Håper dine dager (og tester :)) er bra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, QBee skrev:

Det er definitivt en bra dag :) Vaginal fødsel er vondt, men hey, jeg gjør det frivillig for tredje gang, hvor ille kan det være? Også er det jo veldig greit å være ferdig med smerter når ungen er ute. Og ikke minst slippe stresset med at fødsel kanskje starter før ksdato. 

Håper dine dager (og tester :)) er bra også!

Jeg tror ikke det skal undervurderes hvor slitsomt det er med et svært operasjonssår i dagene rett etter fødsel, nei! Jeg husker hvor handicappet jeg følte meg rett etter en liten kikkhullsoperasjon med fire bittesmå hull i magen, og tenker med frykt på å skulle lempe rundt på en baby og en storesøster (to for din del! Men eldste lempes kanskje ikke så mye lengre ;) ) i den tilstanden. 

Jeg er jo paranoid og nervøs og har et stressnivå som ikke ligner grisen, hehe, ellers er det bra :ler: Fikk svar på andre hcg-blodprøve nå nettopp, og selv om jeg ikke ligger veldig høyt med 85 for to dager siden og 187 i dag 16 dpo, har jeg doblingstid på 42 timer, noe som gjør at jeg senker skuldrene bittelitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, miore skrev:

Jeg tror ikke det skal undervurderes hvor slitsomt det er med et svært operasjonssår i dagene rett etter fødsel, nei! Jeg husker hvor handicappet jeg følte meg rett etter en liten kikkhullsoperasjon med fire bittesmå hull i magen, og tenker med frykt på å skulle lempe rundt på en baby og en storesøster (to for din del! Men eldste lempes kanskje ikke så mye lengre ;) ) i den tilstanden. 

Jeg er jo paranoid og nervøs og har et stressnivå som ikke ligner grisen, hehe, ellers er det bra :ler: Fikk svar på andre hcg-blodprøve nå nettopp, og selv om jeg ikke ligger veldig høyt med 85 for to dager siden og 187 i dag 16 dpo, har jeg doblingstid på 42 timer, noe som gjør at jeg senker skuldrene bittelitt :)

Jeg hadde en laparotomi for 13 år siden og husker enda når jeg skulle reise meg opp fra liggende stilling første gang, følte jeg holdt på å revne på midten. Så ja, godt å slippe!

De nivåene høres jo helt topp ut. Ikke tvillinger da kanskje (?), men veldig lovende for at det er iallfall en som klorer seg fast der inne. Skuldrene er sikkert ikke nede så lenge om gangen :fnise:, men det er bare å holde ut så blir det vel (litt) bedre etterhvert :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mirabella76 skrev:

Ja, då er det motsatt her. ;) Storesøster elskar babyar, og har alltid leika masse med dokker. Fortsatt leikar ho og steller med dokkene sine kvar einaste dag. Og ho synst babyar er det skjønnaste i verden! :) Ho er egentlig veldig jentete på alle måtar. Her i huset er det forresten eldste som alltid har vore mammadalt. 

Mellomste leikar også litt med dokker, men trur kanskje det er mest fordi ho største er så opptatt av dokker, og ho vil vera lik på henne. ;) Ho i midten interesserer seg for alt mulig, og leikar like mykje med guttar som med jenter. Er tøffare av seg enn storesøster, og ikkje redd for nokon ting. Så dei er egentlig ganske ulike, dei to jentene mine.

Når mellomste søster får vera årene saman med lillesøster, så er ho kjempeflink med henne. :) Finner fram leikar til henne, synger for henne, hentar smokken når ho griner, er med og hjelper til når ho treng ny bleie m.m. Når eldstejenta er der og, tar ho over det meste, og det synst ikkje alltid ho mellomste er så kjekt. 

Trur nok det stemmer som du seier, at det blir mindre sjalusi når det er såpass stor aldersforskjell mellom jentene våre. Med så store storesøstre som me har, så kan dei jo faktisk vera litt til hjelp. :jepp:

Rart så forskjellige søsken kan være, her er de kjempelike av utseende og totalt forskjellige personlighetsmessig. Håper og tror at de blir supre storesøstre begge to her også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, QBee skrev:

Rart så forskjellige søsken kan være, her er de kjempelike av utseende og totalt forskjellige personlighetsmessig. Håper og tror at de blir supre storesøstre begge to her også :) 

Ja, det er rart kor forskjellige søsken kan vera. Mine to eldste jenter er veldig ulike både av utsjånad og personlighet. Så får me sjå kven av dei to lillesøster blir mest lik. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin:  25.10.2017

På vei: 33 uker.

Igjen til termin: 7 uker, om en uke er jeg høygravid og dersom fødselen starter da, så vil den ikke bli forsøkt stanset :overrasket:

Kjønn: Jente. 

Neste kontroll: ikke før uke 36, kjenner jeg synes det er litt lenge til.  

Ultralyd: Egentlig ferdig med ul nå. Men kjenner behov for en vekstkontroll til om noen uker. Vet jo ikke når mellomste begynte å stagnere i vekst... umulig å si utifra helsekortet. 

Liv i magen: Merker absolutt et fast bevegelsesmønster nå. Og hun er definitivt blitt større. 

Vektøkning: Fortsatt 14 kg. 

Plager: vært utrolig tett i nese og ører en stund. Kom i forbindelse med forkjølelse men ser aldri ut til å gå over. Får vondt i magen (ligamentsmerter?) om natta. 

Cravings: tvert i mot begynner matlysten å bli ganske dårlig. Lett og saftig mat frister mest, druer, epler o.l. Evt en Snickers :sjenert:

søvn: Våkner flere ganger hver natt av vondter/dogåing. Men er uthvilt. 

Humør: godt humør, mindre stress (hjalp med delvis sykemelding) :) 

Utålmodig: Ikke direkte, men begynner faktisk å bli klar nå :) 

Innkjøp: Har bestilt stellematte og regntrekk, så mangler egentlig ingenting. Skal kjøpe et nyfødt-antrekk eller to til da. 

Barnerom: er tilnærmet ferdig. Står igjen litt maling (stellebord) + rydding og vasking. Venter nok med det siste til permisjonen begynner.

Sykehusbagen: ikke helt der enda. 

Tanker om fødsel: Jo mer det nærmer seg, jo mer må redselen vike for positive tanker, heldigvis! Klart, det er jo alltid usikkert hvordan det blir. Men tar tidligere fødsler som en god spådom, og gleder meg veldig til å oppleve det igjen. 

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymringer i svangerskapet... tar visst aldri helt slutt. Jeg synes fortsatt det er vanskelig å tro 100% på at det kommer en sprell levende lillesøster i oktober. Det er så altfor mye man kan uroe seg for. 

Så får jeg sånne korte øyeblikk der jeg gleder meg noe helt sykt! Jeg har gledet meg til å møte baby i alle svangerskapene, selvsagt, men denne gang er jeg mye mer spent på _hvem_ hun er. De andre to hadde  helt tydelig sin egen personlighet helt fra starten, så jeg gleder meg veldig til å bli kjent med denne skapningen som spreller i magen min. Også er det så rart å tenke på at hun som bare er et ul-bilde og en stor mage nå, kommer til å bli et like selvsagt og uerstattelig familiemedlem som de vi allerede har, om bare en kort, kort stund :hjerte:

I dag har jeg vært og handlet gave til nye nydelige tantegull :ninuskapus: Så fant jeg en sort gravidbukse til meg selv også. Med bootcut!! Lykke! Begynner å bli ganske lei av å bare gå med kjoler (de har dessuten begynt å krympe mistenkelig mye på lengden :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2017 den 14.25, QBee skrev:

Bekymringer i svangerskapet... tar visst aldri helt slutt. Jeg synes fortsatt det er vanskelig å tro 100% på at det kommer en sprell levende lillesøster i oktober. Det er så altfor mye man kan uroe seg for. 

Så får jeg sånne korte øyeblikk der jeg gleder meg noe helt sykt! Jeg har gledet meg til å møte baby i alle svangerskapene, selvsagt, men denne gang er jeg mye mer spent på _hvem_ hun er. De andre to hadde  helt tydelig sin egen personlighet helt fra starten, så jeg gleder meg veldig til å bli kjent med denne skapningen som spreller i magen min. Også er det så rart å tenke på at hun som bare er et ul-bilde og en stor mage nå, kommer til å bli et like selvsagt og uerstattelig familiemedlem som de vi allerede har, om bare en kort, kort stund :hjerte:

I dag har jeg vært og handlet gave til nye nydelige tantegull :ninuskapus: Så fant jeg en sort gravidbukse til meg selv også. Med bootcut!! Lykke! Begynner å bli ganske lei av å bare gå med kjoler (de har dessuten begynt å krympe mistenkelig mye på lengden :fnise:).

Og jeg som trodde det var litt mer chill når du venter nr. 3. :) 

Kjenner meg igjen i det med korte kjoler! Kjøpte en i sommer og mamma advarte meg om at den kom til å bli kort, men jeg trodde ikke på henne. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Jill skrev:

Og jeg som trodde det var litt mer chill når du venter nr. 3. :) 

Kjenner meg igjen i det med korte kjoler! Kjøpte en i sommer og mamma advarte meg om at den kom til å bli kort, men jeg trodde ikke på henne. :fnise:

Synes det nesten er verre med nr 3 jeg :sjenert: Sliter litt med å tro at vi kan være SÅ heldige, 3 ganger liksom.

Har en del korte, langermede basic-kjoler fra H&M som brukes som gensere nå, haha! De funker veldig bra til det også da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg har snakket om denne appen før, men ville tipse om den igjen. Symfyse-Fundus fra st.Olavs. Superbetryggende for engstelige gravide. Føler jeg har fått dreisen på å ta mål selv. De samsvarer ikke helt (men nesten) med målene jm/lege tar, men man får en egen kurve og får muligheten til å selv fange opp avvik utenom kontrollene. Sånn ser min ut nå, føler ikke magen har blitt så mye større i det siste, men den vokser tydeligvis :hjerte:

 

IMG_4364.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34!! Selv om jeg ikke har født for tidlig før så er det noe med å nå disse milepælene- nå er babyens lunger etter all sannsynlighet modne nok til at hun kan puste selv om hun skulle blitt født nå, og fødselen blir ikke stanset om den setter i gang etter denne datoen. 

Denne uka må jeg sende inn skjemaet for journalskriving til sykehuset, også tenkte jeg å kanskje få kjøpt de tingene jeg trenger til fødebagen. Det er ikke mye da, jeg pakker lett. Men har hørt at de er gniene på både bind og nettingtruser på sus nå, så må ta en tur innom apoteket og se hva de har der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittnatt... har begynt å våkne av at jeg har så utrolig vondt i hofta på den sida jeg ligger på, vet ikke om det er bekkenet eller hva. Det er iallfall AU! Og magen er knallhard og vondt hver gang jeg våkner så det er et lite h***** å snu seg. Ikke fins det noen god stilling å snu seg til heller, haha:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...