Gå til innhold

Frykt og Avsky ... med mere


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Jeg håper du får en fantastisk uke Lafemmemauvaise :):hug:

 

Takk du snilleste! Ønsker deg også ei fortreffelig uke Jacklost  :hug:

 

PS! Så bilde av deg i går - kjekk kar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Takk :):klem1:

Responsen var overveldende, det må virkelig ha vært mange som var nysgjerrig på hvordan jeg så ut :)

Jeg tror mange legger merke til deg siden du alltid er vennlig, høflig, og flink til å gi komplimenter. Og de egenskapene skal du være stolt av  :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Ikke noe problem - personinformasjon er "a highly valuable commodity", og det skal være opp til hver og en av oss å selv velge hvor mye personlig informasjon vi ønsker å prisgi.

 

I et parallelt univers har vi allerede tatt et glass eller to sammen og pratet om store og små ting. Og i et annet univers kjører vi nå langs The Whiskey Trail - muligens med en avstikker til Isle of Skye. For der er de visstnok også ganske kyndige i whiskey-fremstillinga. 

 

Forskning innen medisin høres veldig spennende ut. Kroppen har strengt tatt et enkelt mål - å opprettholde homeostase. Men når man tar i betraktning alle de prosesser og reaksjonskaskader som kreves for at dette skal være mulig, så kan man bli lamslått av mindre. Og hvis det oppstår en liten feil på et eller annet punkt - et enzym kan ikke docke riktig, pHen er ikke riktig, en genmutasjon hhv. kumulative genmutasjoner - og hele korthuset kan rase sammen. 

Jeg tror forskning innen medisin følger en eksponentiell utvikling, og at vi i vår levetid forhåpentligvis vil være i stand til å helbrede enkelte sykdommer som per i dag ikke er underlagt annet enn symptomatisk behandling. 

 

Og ja - bibliotek skal være en stressfri sone. Det er neppe uten grunn at man blir hysjet på når man besøker offentlige biblioteker.  Eller - i hvertfall ble man hysjet på tidligere. Helst av ei eldre dame med et heller haukeaktig og strengt utseende, og med grått hår som var samlet i en stram knute i nakken. Og så luktet hun svakt av Chanel Nr. 5. Men spurte man om hjelp, så lyste hun opp, smilte og sa "Selvsagt skal jeg hjelpe deg!" (En komposisjon av bibliotekarer jeg møtte den tiden man fortsatt måtte besøke biblioteker når man ville finne ut av noe). 

 

Jeg leste en gang i Språkforumet at norsk ikke er morsmålet ditt. Men siden du skriver lytefritt, så må jeg bare spørre: Brukte du lang tid på å lære norsk? Og hva var vanskelig med å lære norsk - skriftlig og muntlig? 

Hvis du ikke vil svare, så er det også greit. Som sagt, hver og en skal selv få velge sin grad av anonymitet :)

Liker parallelle univers! Gjerne med single malt OG Chanel Nr. 5. Jeg er en av de som elsker den duften. Jeg bruker den kanskje 2-3 ganger i året, men da er det alvor! Jeg må være i modus, føle meg vakker, lett Marilyn-flørtede, med et par Dry Martinis sirkulerende og helst befinne meg i Paris eller Berlin. 

 

Lytefritt skriver jeg ikke, men jeg skriver bra. Sliter med idiomer, og å skrive langt på forum. Jeg leser og forstår tale bedre enn jeg skriver. Har bodd her i noen år, og norsk er et ganske enkelt språk å lære seg. Jeg har norsk mann (det hjelper), og selv om det går i engelsk på jobb, så leser jeg norske aviser og skjønnlitteratur på norsk. Alt dette har gjort at jeg har lært språket relativt bra, tross voksen alder. Og det hjelper å ha godt språkøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Takk :):klem1:

Responsen var overveldende, det må virkelig ha vært mange som var nysgjerrig på hvordan jeg så ut :)

Fikk ikke sett bilde, JL, men mulighet kommer sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Liker parallelle univers! Gjerne med single malt OG Chanel Nr. 5. Jeg er en av de som elsker den duften. Jeg bruker den kanskje 2-3 ganger i året, men da er det alvor! Jeg må være i modus, føle meg vakker, lett Marilyn-flørtede, med et par Dry Martinis sirkulerende og helst befinne meg i Paris eller Berlin. 

 

Lytefritt skriver jeg ikke, men jeg skriver bra. Sliter med idiomer, og å skrive langt på forum. Jeg leser og forstår tale bedre enn jeg skriver. Har bodd her i noen år, og norsk er et ganske enkelt språk å lære seg. Jeg har norsk mann (det hjelper), og selv om det går i engelsk på jobb, så leser jeg norske aviser og skjønnlitteratur på norsk. Alt dette har gjort at jeg har lært språket relativt bra, tross voksen alder. Og det hjelper å ha godt språkøre.

 

O lala madame! Tror jeg skjønner hva du mener med å være i rett modus - det er de gangene man enkelthen er "on top of the world" - og man er kveldens enerådende dronning.

 

Hadde jeg ikke lest at norsk ikke er morsmålet ditt, så hadde det aldri falt meg inn at du ikke er norsk. Gi deg selv en klapp på skulderen - du skriver sågar bedre enn en rekke nordmenn. Og ja, idiomatiske uttrykk kan være vridne - uavhengig av språk. Jeg fant en gang en internettside med idiomatiske uttrykk fra Norge, og selv jeg med norsk som morsmål forstod ikke alle. 

Og kudos til deg at du klarer å ikke blande språk sammen siden du har engelsk som arbeidsspråk. Hos meg er det etterhvert blitt til en kaudervelsk av norsk, tysk, og engelsk når jeg snakker og ikke konsentrerer meg. 

 

Og jeg elsker dagboken din! Ikke slutt, selv om du ikke har så mange lesere. Jeg digger den. 

 

Klem -C  :hug:

 

Tusen takk  :blomst: Jeg er ikke så opptatt av at mange leser den. Jeg skriver den for meg selv. Ville jeg hatt lesere, så hadde jeg heller ha opprettet en blogg. Men det er selvsagt koselig når folk legger igjen et ord eller to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg elsker dagboken din! Ikke slutt, selv om du ikke har så mange lesere. Jeg digger den. 

 

Klem -C  :hug:

Jeg signerer denne, Lafemmemauvaise er en av de klokeste og triveligste personen på hele Kvinneguiden :) Hver post hun skriver er fantastisk, det er slik at jeg blir glad når jeg ser at hun har postet et innlegg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Så nydelig  :hjerte:

 

Ja, ikke sant! Så at du hadde postet en del musikk i en annen tråd, og vi har tilnærmet identisk musikksmak  :tommel: med andre ord - en veldig god musikksmak  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! Så at du hadde postet en del musikk i en annen tråd, og vi har tilnærmet identisk musikksmak  :tommel: med andre ord - en veldig god musikksmak  :laugh:

Så gøy! Da håper jeg du poster mer du liker, for jeg er alltid på jakt etter ny musikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Kan jeg også by på litt musikk?

 

Jeg er veldig glad i elektronica, og denne er så dempet og ulidelig vakker.

 

 

Men selvsagt kan du det! Et lite DJane-kollektiv er bare koselig!

 

Jeg følger opp med disse to og ønsker god natt:

 

En nydelig cover av en gammel favoritt, fremført av vokalisten til et av favorittbandene mine:

 

 

Og hvis dansing i mørket blir for mye, denne er enda roligere:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zeitgeist

Da er kofferten pakket og jeg er klar for avreise. Jeg har åremålsdag, og hittil har jeg prøvd følgende feiringer:

- hjemmelaget middag med mange venner

- middag ute med et par venner

- stor fest på uteplass

- liten fest på uteplass

- ingenting

- med eksamen

- nyoperert

- på ferie i Italia

 

I år prøver jeg meg på seiltur. Jeg tror det kan bli bra. 

 

Edit: Citronella og Rumle: Mere musikk!!!

Endret av Zeitgeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Og så er jeg tilbake i byen. Fem dager med sjøluft, bølgeskvulp, og lange gåturer langs stranda. Jeg har spist så mye rart og så mye godt - grillet blekksprut/krake, malvesorbet, lammetunge, languster/klippehummer, tapiokasalsa, osv. Disse fem dagene har altså stått i dødssynden Fråtseriets tegn. 

 

Men nå er det tilbake til et betraktelig mer beskjedent kosthold. Og det er greit, for bukselinningen var "plutselig" blitt noe trang i dag tidlig. 

 

Forøvrig, jeg ser at Jacklost ikke er blant oss mer - hva har skjedd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som fem herlige dager :) Spesielt lange gåturer langs stranden. Jeg drømmer om å en dag bo slik ved havet at jeg har en lang strand å gå ved, hver dag året rundt! Kan ikke forestille meg noe som kan være bedre for sjelen enn det :hjerte:  

 

Jeg vet ikke hvorfor han har slettet seg, men han har skrevet inne i dagboken sin at han har tenkt på å ta en pause lenge. Så vi får bare håpe at han kommer tilbake om ikke så altfor lenge.

 

 

Kjenner du til Hungry Ghost? Jeg er så glad i denne;

https://www.youtube.com/watch?v=kS9SUmAyKWM&list=PLB90B2774E8E200D1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...