Gå til innhold

Sykemeldt vs permitert


undrendemann87

Anbefalte innlegg

Hei alle,

 

Bedriften jeg for tiden jobber i har gitt beskjed om at vi kommer til å bli permitert innen kort tid (Ikke formelt mottatt permiteringsvarsel enda, men det kommer nok snart).

 

Jeg er eneforsørger for vår lille familie på 3, og vi kun har hatt min inntekt å leve av til nå, vil overgangen og reduksjonen fra lønn til dagpenger føre til at vi kommer til å slite veldig i tiden som kommer med å få det økonomiske til å gå rundt. Vil gå fra rundt 34 000 utbetalt i mnd til under 20 000 utbetalt har jeg regnet ut....

 

Kan alt for lite om rettigheter osv fra NAV, men har forstått at man ved å sykemelde seg har krav på det samme som man hadde i lønn før man ble syk? Stemmer dette?  Synes det er moralsk forkastelig å "fake" en sykemelding for å få mer i støtte av NAV, men det er på grensen til at jeg vurderer det for at vi skal klare å betale de faste utgiftene hver måned fremover, og at det ikke skal bli tidenes tristeste jul i år.... :(

 

Stemmer det jeg har fotstått angående utbetalinger ved permisjon/sykemelding?

Synes dere også at det er helt feil å vurdere å sykemelde seg i stedet for å bli permitert?

 

Mann - 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du permitert, får du ikke full lønn i sykepenger.

Ingen oppegående lege vil sykemelde deg på lang tid fordi du (tror) du vil få mer utbetalt. Forøvrig er dette både forsøk på trygdemisbruk og en forkastelig tankegang.

Anonymous poster hash: f606c...bbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...