AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Jeg blir så sulten på kveldene. Tror muligens det kan ha sammenheng med at jeg ikke spiser nok til frokost og lunsj. Går på lavkaloridiett, men skal likevel ha ganske bra med kalorier og jeg sliter med å fylle dem opp. Kaloriunderskuddet fra tidlig på dagen henger jo med utover. Og så blir jeg sulten på kveldene og så småspiser jeg utover kvelden (men holder meg innenfor kalorimengden). Noen som har tips? Jeg har ikke så god tid på morgenen før jobb. Og de første par timene på jobb er som regel også veldig hektisk. Så det blir lite tid til stor frokost eller å hive innpå en yogurt eller noe.Anonymous poster hash: dcec7...081
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Når spiser du middag da? Anonymous poster hash: db398...e7a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Kveldsmat og mellommåltider, er du sulten og i tillegg sliter med å spise nok kalorier får du legge inn flere måltider. Anonymous poster hash: dfeb5...25c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Frokost ca 07.30 Lunsj 11 Frukt 14 Middag 16.30 Og så er jeg sulten fra klokka 20 og utover. Er jo naturlig å bli sulten da. Og et lite lett måltid hadde vært greit. Men jeg blir liksom aldri mett.Anonymous poster hash: dcec7...081
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Da må du jo enten spise noe lavkalori du kan spise mye av (eks havregryn), eller du må spise noe som gir større metthetsfølelse(avokado/egg/fettholdig mat) Anonymous poster hash: 8f8b0...735
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #6 Skrevet 26. august 2015 Det er helt normalt å bli sulten om kvelden når du spiser middag så tidlig. Slutt å småspise om kvelden, spis et ordentlig måltid i stedet. Du sier jo du har kalorier igjen. Om du lager deg en god porsjon havregrøt av 60 g havregryn og vann, og søter med sukrin/stevia, og smaksetter med kardemomme og kanel f.eks har du en fin kvelds til 200 kcal ca. Hiv i litt cottage cheese også for ekstra protein. Se også på HVA du spiser. Det er veldig stor forskjell i hvor mye mat metter, kaloriinnhold sier lite om hvor mett du blir av maten. Proteiner, fiber og fett metter. Kjør på med grønnsaker, de har masse fiber og vann, men lite kalorier (med noen unntak). Så kjør på med dette. Hold deg til grove kornprodukter, de metter mer enn fine. Spis nok av proteiner i form av fisk, magert kjøtt, magre melkeprodukter, egg, bønner og linser. Få i det nok fett, men ikke overdriv inntaket - fett inneholder veldig mye kalorier og det er lett å bikke over grensen om du prøver spise deg mett på avokado og nøtter... Anonymous poster hash: 6ef52...69d 2
Susan Sto Helit Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Her er det to ting å gjøre. Først så øker du antallet kalorier du får i deg på formiddagen. F.eks. ved å legge inn litt nøtter eller mer kaloririkt pålegg til lunsjen. Spis gjerne litt grønnsaker som små mellommåltider (type: kast i deg litt og litt mellom alt som skjer.) Og så legger du på ett lite, kalorifattig kveldsmåltid for å fylle opp de siste kaloriene du har igjen denne dagen. Min favoritt nå for tiden (bær-sesong) er friske bær med mager vaniljekesam. (Mer proteinrikt og mettende enn med vaniljesaus, friskt og godt, og lite kalorier totalt, fordi bærene nesten ikke inneholder kalorier.) Ved lavkalori er det meningen at du skal spre kaloriene dine ut over dagen, slik at du aldri blir sulten.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #8 Skrevet 26. august 2015 Jeg har gått ned ganske mye i vekt og ligget på 1300 kcal + litt mer for trening. Har alltid spist middag sent, ca. 18/19 eller senere, og gjerne litt frukt etterpå. Hovedgrunnen er jo at jeg ikke rekker det før, men også fordi jeg hater å legge meg sulten. Hadde jeg spist middag som deg ville jeg vært nødt til å ha et godt måltid på kvelden. Anonymous poster hash: 71d42...0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå