Gå til innhold

Får ikke byttet laken på IKEA, selv om vi ble lovet det..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merker jeg er litt spent på hva dette lakenet kostet jeg..........

 

Kostet mer enn en formue.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dyreste lakenet jeg finner på IKEA sine sider koster 189,- (førpris 219,-) i største størrelse.



Anonymous poster hash: aae1a...fb8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dyreste lakenet jeg finner på IKEA sine sider koster 189,- (førpris 219,-) i største størrelse.

Anonymous poster hash: aae1a...fb8

Men da så...... 😂👍

For all del, jeg skjønner at du syntes det er kjipt TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS

 

Jeg ville bare spart lakenet til det ble bruk for det (enten i en annen seng senere, eller evt sy det om til noe du kan bruke/ har bruk for. Kanskje sy det om til laken til babyseng? :lillesky:


 



Anonymous poster hash: 4c0d6...84a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, så mange frekke mennesker det er her, og som tar alt seriøst, da! Det er ganske normalt å bli sur for sånne bomkjøp, når man i tillegg har fått beskjed om at det kan byttes også kan det plutselig ikke det. Det er ikke nødvendigvis prisen det har noe å si på, men det at man får beskjed om noe som viser seg å ikke være sant. Det er kjipt! Selv om det bare er snakk om et laken, så er det kjipt om man ikke får brukt det eller byttet det.

 

Jeg tviler på at alle dere er perfekte når det kommer til alt, og aldri gjør noe feil. Det er lov å gjøre feil, det er lov å ikke alltid tenke logisk. Dessuten så har IKEA madrassretur, og man kan bytte madrassen etter å ha sovet på den i opptil 90 netter. Så nei, det er ikke alltid frekt å bytte noe som er brukt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn sulter og det er krig, mens noen sitter på KG og hisser seg opp for laken som ikke hun får byttet.

Ja, la oss alle sammen slutte å tenke på enhver detalj i eget liv og heller holde hender og gråte for verden.

For et idiotisk svar. Den argumentasjonen kan brukes mot så å si ALT vi sier og gjør i løpet av dagen. "Jaså, du vil bruke penger på tannregulering til sønnen din? Andre steder DØR barn av SULT!"

Anonymous poster hash: bc0e6...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg og min samboer kjøpte et dyrt laken på IKEA, eller dyrt og dyrt - det var IKEA dyrt.

 

Vi har nettopp kjøpt oss hus og er veeldig sparsommelige for tiden.

 

Med huset kjøpte vi ny seng.

 

Vi var innom IKEA i dag for å kjøpe opp noe greier, også da laken.

 

Vi valgte det dyreste lakenet, men mens vi sto der ble vi usikker på hvor stor sengen vår er... Ny seng, ikke alt som er lett å få med seg. Spørsmålet lå i om den var 160, 180 eller 200...

 

Vi snakket med en IKEA mann og hørte litt, og han sa at han ville anbefale oss å prøve 160, men om den ikke passet kunne vi selvfølgelig komme tilbake å bytte.

 

Jeg stusset litt på om man kunne bytte laken hvor forpakningen var brutt, men han sa at det kom til å gå helt fint så lenge vi ikke hadde sovet på det.

 

Okei sa vi, og kjøpte lakenet, kom hjem pakket ut varer og monterte, og prøvde lakenet på. Det var for lite.

 

Jeg dro rett tilbake til IKEA (best å bli ferdig med det) og tasset med kvitteringen klar til kundeservicen. Jeg tenkte å bare bytte i en større strl, men det fikk jeg ikke lov til for forpakningen var brutt. Oppgitt prøvde jeg å forklare at vi hadde spurt om dette før vi kjøpte lakenet og fått beskjed om at det gikk fint.

 

Kundeservice damen bare ristet på hodet og sa at de ikke kunne vite om det var brukt eller ikke. Man kan se det om et laken er brukt, og kvitteringen var for under 5 timer siden. 

 

Ingenting å gjøre med sa hun.

 

Er jo dumt for oss da, som har "investert" i et godt laken også må vi bare kaste det eller legge det innerst i boden.. Kan jo ikke gi et åpnet laken i gave heller :(

Anonymous poster hash: 10888...8ba

 

 

Forferdelig. Aldeles forferdelig.

Anonymous poster hash: 7da67...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da ts, her er det du som gjorde en feil. Så slutt å prøve å finne en annen syndebukk for at du var så korttenkt.

Da vet du at du skal ta mål neste gang da vettu. Lær av dette istedet for å prøve å fraskrive deg skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS

Gi lakenet til en av flyktninge-familiene som er ankommet landet uten noe. Hvis du er i Oslo så vil de gjerne ha slikt donert nede på Tøyen.

Du har helt rett ang. "Prinsippet" og dårlig service hos IKEA, men i det store og det hele så overlever du nok tapet av de 189 kronene.

Anonymous poster hash: ceef5...d99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

har selv jobba på IKEA og nei, man kan ikke bytte en vare om emballasjen er fjernet. dette bør alle som jobber i butikk vite! det er ganske grunnleggende... heldigvis var det "bare" et laken :) du kan jo gi det bort til noen

Anonymous poster hash: 88c15...c90

 

 

TS fikk jo beskjed fra en ansatt at det skulle gå bra i dette tilfellet. Det grunnleggende er å spørre en ansatt når man er usikker på noe. Og som noen nevnte over her, den 90-dagers garantien på senger er jo litt merkelig. Det er lov å sove på en seng i 90 dager, men ikke bytte et laken man aldri har sovet på. Jeg hadde glatt stolt på en ansatt som sa dette til meg. 

 

Herregud da ts, her er det du som gjorde en feil. Så slutt å prøve å finne en annen syndebukk for at du var så korttenkt.

Da vet du at du skal ta mål neste gang da vettu. Lær av dette istedet for å prøve å fraskrive deg skyld

 

Hun har ikke gjort en feil, den ansatte som lovte henne bytting gjorde en feil. Dessverre er det TS som må ta støyten. Som kunder så stoler man stort sett på de ansatte, det å tro på det den ansatte sa er ikke unaturlig og ikke TS sin feil. 

Anonymous poster hash: e8b61...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS fikk jo beskjed fra en ansatt at det skulle gå bra i dette tilfellet. Det grunnleggende er å spørre en ansatt når man er usikker på noe. Og som noen nevnte over her, den 90-dagers garantien på senger er jo litt merkelig. Det er lov å sove på en seng i 90 dager, men ikke bytte et laken man aldri har sovet på. Jeg hadde glatt stolt på en ansatt som sa dette til meg.

Hun har ikke gjort en feil, den ansatte som lovte henne bytting gjorde en feil. Dessverre er det TS som må ta støyten. Som kunder så stoler man stort sett på de ansatte, det å tro på det den ansatte sa er ikke unaturlig og ikke TS sin feil.

Anonymous poster hash: e8b61...dae

Ethvert oppegående menneske skjønner jo at en ikke får returnert åpnet sengetøy! Han må jo tydeligvis ha misforstått og trodd at ts skulle hjem å prøve: som i å ta mål, ikke faktisk ta det på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ethvert oppegående menneske skjønner jo at en ikke får returnert åpnet sengetøy! Han må jo tydeligvis ha misforstått og trodd at ts skulle hjem å prøve: som i å ta mål, ikke faktisk ta det på.

 

Hvis selger har misforstått er det fortsatt ikke TS sin feil. Jeg ser ikke hvorfor man ikke skulle fått byttet åpnet sengetøy når man kan bruke en seng fra ikea i tre måneder og fortsatt få bytte den. 

 

Feks. kjøp på postordre kan man åpne og så returnere, som sengetøy, håndklær etc. 

Anonymous poster hash: e8b61...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis selger har misforstått er det fortsatt ikke TS sin feil. Jeg ser ikke hvorfor man ikke skulle fått byttet åpnet sengetøy når man kan bruke en seng fra ikea i tre måneder og fortsatt få bytte den.

Feks. kjøp på postordre kan man åpne og så returnere, som sengetøy, håndklær etc.

Anonymous poster hash: e8b61...dae

Ja. Men nå får hun altså ikke det likevel. Kan ikke tro at et laken fra Ikea kan være så dyrt at det styrter økonomien helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ethvert oppegående menneske skjønner jo at en ikke får returnert åpnet sengetøy! Han må jo tydeligvis ha misforstått og trodd at ts skulle hjem å prøve: som i å ta mål, ikke faktisk ta det på.

Er det jeg tenker også. 

 

Jeg skjønner for all del TS synes det er surt at hun ikke får byttet lakenet når en ansatt på IKEA sa det ikke ville være noe problem å få byttet det, selv om det var åpnet.  Samtidig synes jeg at TS var dum som ikke målte senga før de tok lakenet ut av pakka, særlig siden hun stusset over at hun kunne få byttet et åpnet laken i utgangspunktet.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...