Gå til innhold

Idrettsutøvere som har tatt seieren på forskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så nettopp denne artikkelen: http://www.nrk.no/sport/mistet-historisk-vm-medalje-pa-malstreken-1.12515166

Det fikk meg til å tenke på et par andre som har tatt seieren på forskudd.

Først ut er Erik Zabel (i tysk mestertrøye), som trodde han hadde vunnet Milan-San Remo (et av de fem store endagsrittene på sykkel) for femte gang, dette var i 2004:

CORVOS_00001245-046.jpg

Som dere ser innser Zabel tabben akkurat i det Oscar Freire sniker seg forbi ham over målstreken.

Akkurat den samme tabben ble imidlertid begått av Thomas Alsgaard på jaktstarten i NM i 2001, da han strakte en arm i været, og så kom Oddbjørn Hjelmeset susende forbi over streken. Jeg fant ikke noen online-versjon av dette bildet dessverre, men jeg husker det fra avisene den gang. Det var akkurat som Zabel på bildet over.

Er det noen andre som kommer på flere lignende eksempler?

Jeg har selv vunnet noen mindre sykkelritt, og i et av dem var det han jeg spurta mot som gjorde nesten samme tabbe som Zabel ovenfor. Vi holdt begge full spiker inn mot mål, men han trodde han hadde en halvmeter på meg, og jublet da han gikk over streken. Han ble lang i maska da jeg ble dømt først etter målfotoet. Kanskje hadde han klart å øke farta litt hvis han hadde sett at jeg tok ham igjen, men det ble som det ble.

Med andre ord, man skal alltid gi alt helt til man er over mål, SÅ kan man eventuelt slippe jubelen løs.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...